trondbue Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Har akkurat kjøpt meg en Hitachi Deskstar 7K250 160 GB SATA harddisk og en ST Lab Sil3112 SATA kontroller som jeg har installert i maskinen. Problemet er at når disken er koblet til henger pcen ca 3 min med en svart skjerm rett etter der den ramser opp alle pci kortene o.l. Så går den videre og ca halvveis i lastingen av Windows 2000 blir den stående. Den finner harddisken uten problemer. Hvis jeg drar ut kabelen på SATA disken starter pcen helt normalt og den hadde ingen problemer med å finne SATA kontrolleren. Er aldri noe problem å finne Kontrolleren. Noen som vet hva som kan være galt? Hva skal jeg gjøre nå? PC en: Aopen AK77-333 AMD XP 2000+ 512 MB Ram 40GB WD + 60 GB IBM + 160 GB Hitachi S-ATA Ati Radeon 9500 Samsung DVD Brenner + Sony DVD 400Watt Thermaltake PSU Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 9. april 2005 Forfatter Del Skrevet 9. april 2005 Oppdatering Har nå prøvd meg litt med å sette SATA harddisken og kontrolleren inn i en annen pc, og her virket den helt fint ser det ut til. Kjørte testprogrammet til Hitachi i flere timer uten problemer. Har ikke noe windows installert på denne da, så ikke fått testa i windows. Speisfikasjonene på den pcen HDen virket i: Aopen AX6BC Pentium III 450 mhz 128 MB ram Fujitsu 6,4GB Aopen 40x brenner Aopen 3D rage Testet også med å sette i disketten med Hitachi sitt testprogram der den ikke virket, men kom ikke leger en at den fant ut at den skulle starte fra en diskett og der ble den stående. Prøvd å deaktiver IDE kontrolleren på hovedkortet, men dette hjalp heller ikke noe. Noen som har noen råd? Er jo ikke noe problem å starte når SATA kontrolleren står i, men med en gang jeg setter i harddisken henger den. Finner harddisken uten problemer også. Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 11. april 2005 Forfatter Del Skrevet 11. april 2005 (endret) Fikk det til å virke nå uten at jeg vet hvorfor og hvordan.. Satte det bare inn igjen og startet opp. Hang seg som før den første gangen, men startet på nytt og da startet den helt opp. Fått formatert den og ser ut til å virke greit nå. Edit: Viste seg at den henger med lydkortet i når driverene til dette er installert. Er et Terratec 5.1 Fun. Har bare løst det ved å ta dette ut foreløpig. Endret 12. april 2005 av trondbue Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå