Knast Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Jeg har fått meg et domene... www.domene.no (ikke det domene men samme det). jeg vil få et subdomene (cs.domene.no) til å redirectes til IP'en på cs-serveren.. altså: cs.domene.no skal peke til ip'en 100.1.1.100:27016.... hvordan gjør jeg dette? fra start til slutt.. kan lite om dette så trenger detalj-beskrivelse... fra hvordan man lagar sub-domene til hvordan jeg redirecter.. på forhånd takk.. Lenke til kommentar
T_ac_S Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 (endret) Hei Det må da settes opp i din DNS-server (eller får de som setter opp forewardingen din), slik at cs.domene.no peker til den eksterne ipen på servern din (Den IP'n du har ute på internett). Så må du evt kjøre NAT på firewall (Jeg håper virkelig du har en), slik at man kan nå de interne "servicene" på din lokale pc. Skal du feks kjøre en webserver, så må du da åpne port 80 gjennom din firewall. Skal du kjøre CS som i spillet, bruker du CS sine porter (Sikkert noen andre som vet hvilke) Endret 7. april 2005 av T_ac_S Lenke til kommentar
Knast Skrevet 7. april 2005 Forfatter Del Skrevet 7. april 2005 hjalp meg litt.. vet du litt mer konkret hvordan? Lenke til kommentar
T_ac_S Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Kommer litt ann på hvem du har kjøpt domene av, om de tilbyr at du selv styrer dine dns-oppslag. (Virker ikke som du kjører selve DNS'en selv..) Litt vanskelig å ta sånn uten videre, er vel nesten enklere å snakke med de du kjøpte domene av.. Når det kommer til å åpne porter gjennom firewall/ruter, så må du lese litt i brukerveiledningen for ditt utstyr. Der står det gjerne litt om å åpne porter etc.. Lenke til kommentar
Knast Skrevet 7. april 2005 Forfatter Del Skrevet 7. april 2005 skal sjekke litt;) tusen takk for hjelpen:) Lenke til kommentar
Madcow01 Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Bruk for eks. www.dyndns.org for å opprette en dynamisk peker. Dette er gratis. Last ned en av de programmene som ligger på sidene deres som skal installeres på serveren din, som sørger for å oppdatere din ip adresse opp mot dyndns. Be så den leverandøren du har kjøpt domenet av om å peke all trafikk til din dyndns adresse. Jeg benytter dette selv, og det har fungert perfekt det siste året. Du kan nå kjøre web server, mail server, ftp etc. Sørg for at du setter den interne ip adressa til serveren din som Default Server under Napt instillingene. Du vil da ha en maskin som kan benyttes til det meste. Madcow Lenke til kommentar
daffyd Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 sannsynligvis har domeneregistraren din sider hvor du selv kan legge til sub-domener slik du ønsker. send en support-forespørsel til din leverandør. (Hvem er det?) Lenke til kommentar
Knast Skrevet 8. april 2005 Forfatter Del Skrevet 8. april 2005 Bruk for eks. www.dyndns.org for å opprette en dynamisk peker. Dette er gratis.Last ned en av de programmene som ligger på sidene deres som skal installeres på serveren din, som sørger for å oppdatere din ip adresse opp mot dyndns. Be så den leverandøren du har kjøpt domenet av om å peke all trafikk til din dyndns adresse. jeg trenger vel ikke lage dyn-dns adresse? ip'en til serveren er fast.. spørsmålet mitt er hvordan man knytter et sub-domene til en fast ip... Lenke til kommentar
T_ac_S Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 @lathorv: Hør med domeneleverandøren din. Glem dyndns, du har jo alt domene. God Helg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå