Gå til innhold

Sapphire radeon 9800pro 256bit

Anbefalte innlegg

Hei

Har nettopp kjøpt meg et sapphire radeon 9800pro og har noen problemer.

Kortet kjører overaskende dårlig i spill som doom3, halflife2, det nyeste vampires spillet, osv. Vet ikke hvordan ikke helt sikkert hvordan kortet skal kjøre, men skulle tro at det skulle kjøre hakkfritt på det laveste av grafikk på disse spillene.

Har ellers også en helt grei maskin:

AMD XP 2400+ 2,0 ghz prossesor

1024 mb Twinmos PC3200 ddr.

asus a7v8x-x hovedkort med støtte for 8x agp

400 watts strømforsyner (Som fulgte med et kabinett jeg kjøpte for 600 kr, kansje ikke av beste kvalitet).

Er det noen som kan hjelpe??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ofte vil det være driverrelaterte problemer som gjør at du får lavere ytelse enn forventet når du skifter kort. Jeg ville avinstallert gamle drivere, eventuelt kjørt drivercleaner ( www.drivercleaner.com ) og så lagt inn nyeste catalyst driver fra www.ati.com eller omegadriveren fra www.omegadrivers.net.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har prøvd alt av nye drivere og avinstallert på korrekt måte. Men la merke til noe på hovedkortet her om dagen. Legger med et bilde som vedlegg (Er ikke av mitt hovedkort). Det jeg har markert med svart på bildet har en gulfarge på mitt hovedkort + at en del av det er svart, så lurer på om det kan ha brent seg. Har ikke denne delen med agp porten å gjøre?

post-23-1114454965_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Det jeg har markert med svart på bildet har en gulfarge på mitt hovedkort + at en del av det er svart, så lurer på om det kan ha brent seg. Har ikke denne delen med agp porten å gjøre?

Det du har markert på bildet er chipset kjøleren på et gammelt pentiumII eller pentium3 hovedkort... Tviler på at det er dette som er galt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...