Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

200sx s14 drifting bil?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingen biler er bygd som "driftebiler" rett fra fabrikk.

200sx (både s13, s14 og s15) er populære biler å bruke i drifting. Grunnen er ganske enkelt at de har bakhjulstrekk og greit med krefter. Egentlig kan man vel dra med seg en gammel bmw 535, scorpio, 240 eller hva man måtte ha for hånden, og drifte rundt en bane. Det handler ikke så veldig mye om hvilken bil man har, men hvor flink man er med bilen.

Uten at jeg er særlig inne i drifting (aldri prøvd, og heller aldri vært i nærheten av å ligge brei i 3-4 svinger etterhverandre) så er det vel bakhjulstrekk, greit med power (200hk holder i massevis hvis man vet hva man gjør) og nogenlunde stivt understell og bra vektfordeling som gjelder.

Det handler mest om teknikk. Før man virkelig har teknikken(e) inne er det liten vits i å handle bil og deler for mange hundre tusen.

Lenke til kommentar

Hehe... Ja drifting er råå tøft men jeg er bare et år mindre enn deg skjønner du;)

Så det blir ikke no drifting på meg nei(enda)...

Men grunnen til at jeg lurte på det er at fetteren min har en 200sx s14a med 280 hk og skal kanskje byne med det skjønner du;)

Så bare lurte!

Kristian

Lenke til kommentar

Det har han da ja...

Det som gjør at så mange bruker bilen til drifting i Japan er jo det at det er en relativt vanlig bil der (altså billig i innkjøp), med dertil billige deler, og lette å trimme, pluss masse isolasjon som er rett ut nesten før de kjøper bilen :p hehe :!:

Edit: La til noe, og retta et par trykkleifer...

Endret av Pluggen
Lenke til kommentar

Hei.

Vil bare si at hvis han har en s14 med ca 280 hk så skal han ha det meste i orden. Disse bilene blir mye brukt til drifting i Japan og USA, bilen er ikke laget for drifting fra fabrikk, men kan med noen få mods bli en skikkelig racer.

Jeg kjører s13 sjøl og kan skrive under på at det er en god bil og drifte med.

For flere spm registrer deg på 200sx forumet: 200sx forumet Her får du svar på det meste :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Hehe... Ja drifting er råå tøft men jeg er bare et år mindre enn deg skjønner du;)

Så det blir ikke no drifting på meg nei(enda)...

Men grunnen til at jeg lurte på det er at fetteren min har en 200sx s14a med 280 hk og skal kanskje byne med det skjønner du;)

Så bare lurte!

Kristian

heter han fetteren din tor eller noe sånt og har lit styla bil og bor på stord

Endret av snoop dogg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...