Tee_Kay Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Jeg installerte nettop apache, men så får jeg Error: phpsysinfo requires xml module. på phpsysinfo. noen som vet va som er feilen ? Lenke til kommentar
graiggen Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Jeg hadde samme problem med Apache 1.3.33 og PhpSysInfo i FreeBSD. Tror jeg løste det ved å oppdatere/installere en ny xml_modul. Du kan jo prøve å reinstallere PhpSysInfo via Ports, hvis du bruker FreeBSD. Lenke til kommentar
Tee_Kay Skrevet 8. april 2005 Forfatter Del Skrevet 8. april 2005 (endret) Funket. serveren ble reboota og etter det funka det Endret 9. april 2005 av Tee_Kay Lenke til kommentar
graiggen Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Funket. serveren ble reboota og etter det funka det Hint: Hvis du har installert noe via Ports eller pkg_add, kjør rehash-kommandoen etterpå. Da slipper du å reboote Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Sikker på du ikkje har Windows på den boksen? Sånn sidan det fungerte etter reboot Lenke til kommentar
wil Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 hender at man må restarte for å få visse ting til å funke i Linux også. har opplevd det selv. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 hender at man må restarte for å få visse ting til å funke i Linux også. har opplevd det selv. Ikke userspace-ting, nei. Lenke til kommentar
comicz Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Med mindre man oppdaterer kernel kan man da alltid kjøre ned til init 1 og så opp igjen i stedet for å reboote. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 hender at man må restarte for å få visse ting til å funke i Linux også. har opplevd det selv. ?? Du kan alltid gjere det manuelt. Ofte er det snakk om lasting av modular eller init-scripts som er endra. Er nok litt diverse software som seier at ein skal reboote før alt fungerar, men det er berre fordi dei ser det som enklare enn å seie kva ein skal gjere utan å reboote. Kernel-skifte/endring er det einaste som treng reboot. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 hender at man må restarte for å få visse ting til å funke i Linux også. har opplevd det selv. ?? Du kan alltid gjere det manuelt. .... Kernel-skifte/endring er det einaste som treng reboot. Søren, jeg som hadde tenkt å kverrulere. Det er stort sett alltid mulig å ta opp/ned ting manuelt ja. Men av og til er ting såpass avhengig av hverandre at det letteste er en reboot, eller det fører til heng med reboot som eneste alternativ. Lenke til kommentar
Tee_Kay Skrevet 9. april 2005 Forfatter Del Skrevet 9. april 2005 Sikker på du ikkje har Windows på den boksen? Sånn sidan det fungerte etter reboot Hehe strømmen gikk og da ble den reboota. Hint: Hvis du har installert noe via Ports eller pkg_add, kjør rehash-kommandoen etterpå. Da slipper du å reboote skrev sikker rehash 20 ganger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå