LeXUS_ Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Heisann ! Jeg har en 8 år gammel MAG DJ707 17" CRT skjerm.Den har vært i både godt og vondt og har funket smertefritt,og funker fortsatt.Tenkte jeg skulle oppgradere til en 19 "..Jeg spiller en god Counter Strike og Surfing,noen filmer blir det også-,og en eller annen bilspill.Hender jeg får hodepine av denne skjermen hvis jeg sitter for lenge.Leste et sted at med LCD skjermer slipper man hodepine,og det hadde vært toppers- Så valget står mellom 19" da. Hva er anbefalingen? LCD eller CRT . Maks pris 4000 Kom gjerne med link og erfaringer. Lenke til kommentar
LeXUS_ Skrevet 7. april 2005 Forfatter Del Skrevet 7. april 2005 Samsung 19" LCD SyncMaster 913N Så litt på denne .8 ms ,700:1 i kontrast .Høres bra ,og prisen er ikke så gærnt heller..Eneste minus er at den har VGA istede for DVI,og TCO 99 .. Lenke til kommentar
Boye Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 (endret) Hodepinen forsvinner vel ikke helt for alle, men for meg forsvant alle antydninger helt. Det vil si, jeg hadde aldri hodepine med CRT ettersom jeg brukte en ganske voksen CRT skjerm av god kvalitet, men ble riktignok "sløv" i hodet som når man ser på TV. Hadde også små irritasjoner i øyene ved lange seanser, som også forsvant med overgangen til LCD. Noe av grunnen til at jeg er såpass fornøyd er nok de sylskarpe LCD skjermene jeg sitter med nå, som gjør det (for mine øyne) lettere og mindre anstrengende å lese tekst. Hvis du kan, dropp CRT og kjøp en god LCD med DVI (digital) inngang. Analogt kan fort bli mer uklart enn digitalt, i tillegg til linjestøy som kan introduseres i skjermbildet (ser ut som skjermstøy, "ørkenvind" som kommer og går). Det kommer også andre hensyn inn, ren ergonomi. Bordplass, mulighet til rotering etc. Det vil nok bli en voksen oppgradering med tanke på skarphet uansett om du kjører analogt eller digitalt, men digitalt blir ikke iallefall ikke dårligere enn analogt på fokus Noen ser ut til å foretrekke "ClearType" for å glatte ut den voldsomme skarpheten på tekst over DVI digitalt, det kan bli for "hardt". Foretrekker selv å kjøre uten Cleartype da jeg foretrekker skarpheten, dette handler vel egentlig om smak og behag Jeg har lagt ved noen bilder, det er vanskelig å vise men har forsøkt så godt jeg kan. Venstre skjerm er med DVI-D (digitalt) og høyre er analogt. Kjører 9700PRO, 2x20" 1600x1200 LaCie photon20visionII LCDer. Kamera analogt vs digitalt Ergonomi Endret 7. april 2005 av Boye Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Heldig som har 2 LCD-skjermer. Lenke til kommentar
Boye Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Vel, jeg valgte å beholde maskinen og heller oppgradere skjermene denne gangen. Xbox+Gamecube fungerer veldig fint til spill for øyeblikket, forandring fryder Lenke til kommentar
LeXUS_ Skrevet 8. april 2005 Forfatter Del Skrevet 8. april 2005 Yess.Da har jeg bestemt for å kjøpe meg LCD skjerm,hvilken jeg skal kjøpe er jeg i veldig tvil om . -Spiller Counter strike -Surfer en god del -En eller film blir det også -En 19" -Maks 4000 Hvilken skjerm jeg skal velge er jeg i veldig tvil,vil helst ikke katta i sekken. Surfet en god del rundt omkring og har kommet frem til et par aktuelle skjermer: Xerox 19" LCD XA7-19I sort med sølv fot -http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=6014 +8ms +1000:1 +Digital -Ukjent merke ,mest kjent for skrivere. Pris :3995 Samsung 19" LCD SyncMaster 913N Sølv -http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=5816 + 8ms +700:1 (ikke merkbart forskjell mellom 1000:1,ifølge det jeg har lest) +Samsung +Relativt billig -Analogt Pris: 3100 BenQ 19" LCD FP937s+ sølv/sort +8ms +700:1 +Dvi -TCO99 -Benq -Hørt om flere tilfeller med døde pixler på TFT skjermer fra Benq -STort minus der Pris :3595 Hadde helt klart gått for samsungen hvis de hadde hatt DVI,men er tvil nå. Så hva vil dere anbefale ut fra kvalitet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå