TanglewoodD Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Ja, altså en kamerat av meg tilbød seg å bytte en skrøplig 500w Labtec mot en helt spliter ny 400w NorthQSilencer , jeg var ny, og bytte, han sa jeg trenger mer strøm. Jeg regna ut at jeg trenger 230w.. Altså jeg har 500w nå ! Lenke til kommentar
Master Casemod Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 jeg har en CWT på 300 Watt, rekker til det ene og det andre, MEN får ikke overklokka pga spenningstap hver gang jeg dundrer igang stereoanlegget. fant ut at det var årsaken:( Lenke til kommentar
_Henning_ Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Kraftig psu, hva skal man med det da ? Kjører dette på en Chieftec 360 w. 4. stk ide-hdd 1. stk s-ata hdd 7. stk 80x80 vifter abit HK 2 cd-rom Lenke til kommentar
_lefze_pwns_all Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 (endret) jeg kjører dette på 250W: MSI NEO2-PFS 865PE Pentium 4 2,4@2,8 512mb PC3200 GeForce FX5600XT 2xSeagate hdd Creative 5.1 Live! lydkort 3xcd rom (1stk dvdleser, 1stk cdbrenner, 1stk dvdbrenner) 3x80mm vifter (2 med lys i) 2xleds 2stk Uv-lys fra Revoltech' utrolig, men sant EDIT: glemte cdrommene Endret 12. april 2005 av _lefze_pwns_all Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Ja, altså en kamerat av meg tilbød seg å bytte en skrøplig 500w Labtec mot en helt spliter ny 400w NorthQSilencer , jeg var ny, og bytte, han sa jeg trenger mer strøm. Jeg regna ut at jeg trenger 230w.. Altså jeg har 500w nå ! OWNED! Fin kamerat du har... Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 (endret) Det handler ikke om hva som går an eller ikke, det handler heller ikke om at man MÅ ha en strømforsyning på 500W++. Alt er etter behov og hva du vil ha av resultater... Store strømforsyninger har to fordeler i forhold til de små, de levere mye power og kan drive meget "tunge" maskiner, og de kan blir meget stillegående ved lav load. Jo høyerer "watt" man har jo mindre stress blir det for strømforsyningen å levere det maskinen trenger til enhver tid. Dette betyr at strømforsyningen kan gjøres meget stillegående ved å bruke stillegående vifter, som reguleres etter load. MIST sin 500W og Enermax sine 600W strømforsyninger er gode eksempeler på akkurat dette. Overklokker man blir saken en helt annen derimot. Med mitt DFI NF4 Lanparty UT Ultra-D, en AMD Athlon 4000+, et X8xx eller N6800 kan hovedkortet og dets komponenter "alene" trekke opp mot 300Watt under full load. En 400W strømforsyningn(Forton Source) ble feks for liten på dette oppsettet i overklokket form, stock fungerte uten problemer. Byttet jeg til en kvalitetsstrømforsyningen på rundt 500W var alt bare blomster igjen, og jeg slapp å bekymre meg om maskinen fikk den strømmen den virkelig trengte når den trengte det. Dette betyr derimot ikke at 400W er for lite for den normale bruker, langt i fra. Men for de som har en kraftig maskin og setter pris på stabilitet og et lavere støynivå. Da er ganske enkelt en god og kraftig kvalitetsstrømforsyning et must. Edit: For de av dere som lurer på hvorfor folk ikke liker Q-tec. Det er så enkelt som, de er av håpløs kvalitet. De har også en tendens til å ta "fyr" hvis de nærmere seg oppgitte maks Watt. Tomshardware samt et par andre siter har opplev akkurat dette. 300Watt er heller ikke 300Watt kontinulelig, det er som regel peak effekt... Endret 12. april 2005 av Pritorian Lenke til kommentar
Sink Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 litt enig i at mange tror man trenger myyye mer watt enn det man egentlig trenger. jeg hadde mitt system igjennom 3dmark01 med 270watt psu 16amp på 12volt: AXP 2000+ @ 212*12.5 @ 2.05v RAM: dårlig 2100 på 140mhz - dårlige timings. skjermkort: 9800pro(xt flash) 490-410 (ikke voltmodda) 40gig hd + 160gig. cdbrenner og dvdrom. Dette er noe som trekker en del strøm, men kjøpte meg en my psu for ikke så lenge siden da jeg følte at den gamle psuen var litt slitt, pcen ville ikke altid starte ol. Lenke til kommentar
O. B. Lix Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 hvorfor skal alle hele tiden rakke ned på q-tech hele tiden?har snakket med en hel hau av datakyndige som sier at q-tech faktisk er på anbefalt listene, greit nok du må ta watten med en klype salt, men de tusler og går uten problemer. de fleste av dem har stabile spenninger også. har sittet på en 360watter i snart 2 år nå Det er fordi q-tec suger big time! Jeg selv erfart hvor elendig en slik er, virket greit i 1 1/2 år, men så drepte den HK mitt. Det finnes masse innlegg på erfaringer folk har gjort seg grunnet dårlig psu(=q-tec). Lenke til kommentar
Thunderdahl Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 (endret) Fant greit ut at jeg trengte ny PSU da maskina nektet å starte etter et lan party hvor jeg hadde satt viftene på max.PCn var en Asus a7n8x med XP3200 og en gig corsaier value,2 stk HD, 2stk cdrom ,Audigy1 ,Intel nettverkskort ,9700Pro og3 vifter.Da jeg kom hjem og koblet på USB ratt og joystick nektet maskina å starte.Ville ikke fyre før jeg satte ned viftehastigheten eller fjernet 2 USB tilkoblinger.PSU var forøverig en Hipower 340watt.Kjører nå 525watt Hiper Endret 17. april 2005 av Thunderdahl Lenke til kommentar
MagE Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Watt har lite og si i denne sammenhengen. det er Amper som teller. om du har 50A på 5V og 5A på 12V vil man ikke kunne drive det gjennomsnitlige nye systemet som skal trekke 260Watt totalt. fordi man har 250Watt på 5V linja og 60Watt på 12V linja. sitter selv med en psu på 520Watt. 37 deilige Amper på 12V linja. men den yter ikke så mye tror jeg. den har dessuten nesten 13V på 12V linja. men denne skal snart bli en peltier Strømnforsyning skal da kjøpe en brukt 360W cheifteck Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå