Degeim Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Hvordan får jeg et objekt (objekt1) til å flytte seg fra et punkt til et annet i VB? Trenger jeg koordinater eler noe annet? Kan noen poste et eksempel? Takk, Degeim Lenke til kommentar
Richard87 Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 du bruker left/top verdien til objectet for og flytte på det.. with/height er størelsen på objectet.. for og flytte de endrer du bare left og top verdien 'Add A Command1 Command button Private Sub Timer1_Timer() 'Timer1.Interval = 250 Static X As Long Select Case X Case 0: Command1.Left = 0 Case 1: Command1.Left = (Me.Width / 2) - (Command1.Width / 2) Case 2: Command1.Left = Me.Width - Command1.Width X = 0 End Select X = X + 1 End Sub Lenke til kommentar
Degeim Skrevet 7. april 2005 Forfatter Del Skrevet 7. april 2005 Dersom jeg vil ha den til alltid å ha samme left verdi som musen, men ikke samme top-verdi. Hva gjør jeg da? Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Du flytter kontroller i VB ved hjelp av to egenskapner, Left og Top: objekt1.Left = objekt1.Left - 15 ' Flytter kontrollen 15 twips/piksler til venstre objekt1.Top = objekt1.Top - 15 ' Flytter kontrollen 15 twips/piksler oppover. Dersom du benytter VB Classic - versjon 6 og nedover - er måleenheten twips (15 twips tilsvarer normalt sett 1 pixel), mens alle kontrollenes posisjon i VB .NET er betegnet med piksler. Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Dersom jeg vil ha den til alltid å ha samme left verdi som musen, men ikke samme top-verdi. Hva gjør jeg da? Da gjør du som følger: Private Sub Form_MouseMove(Button As Integer, Shift As Integer, X As Single, Y As Single) objekt1.Left = X End Sub Lenke til kommentar
Degeim Skrevet 7. april 2005 Forfatter Del Skrevet 7. april 2005 Tusen takk begge to!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå