IC7STORM Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Hei og hopp Jeg har tenkt å kjøpe meg flatskjerm, i og med at skrivebordet mitt er veldig lite, og jeg har et MONSTER av en gammel 17". Så jeg ville prøve noe nytt. Jeg så en fin en her om dagen, 19". Med 8ms. Men jeg vil ha mindre. Noen som har et tips om skjerm med 8ms eller lavere? Har CRT 0ms? Lenke til kommentar
div_ Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Har ikke sett. Om det finnes, koster det vel skjorta ennå. Når du kan spille spill på 12ms med akseptabel bilde (kommer an på personen) så er jallefall 8ms godt Lenke til kommentar
LeXUS_ Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 (endret) Sjekk ut Samsung Syncmaster 913N,den har det meste..Rask responstid =8 ms ,nokså bra kontrast 700:1 ..Har kommet bra ut på mange tester. Og den er nokså billig 3200 NOK http://graphics.tomshardware.com/display/2...215/lcd-12.html Endret 7. april 2005 av LeXUS_ Lenke til kommentar
IC7STORM Skrevet 8. april 2005 Forfatter Del Skrevet 8. april 2005 ok.. så på en BenQ her om dagen. den hadde 8ms.. Men, har CRT-skjermer 0ms? Lenke til kommentar
div_ Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Ble Samsung Syncmaster 913N på meg fra Komplett under det 2995 kr tilbudet. Lenke til kommentar
aspyr Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 CRT har 0 ms ja, grunnet annen teknologi (bilderør) imens LCD er digitalt.. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Ok. For det første. Gi en lang faen i hvor mange ms produsenten oppgir. Dette kan bety så mangt, og en tommelfingerregel er å ikke stole en tøddel på hva de sier angående akkurat dette. Grunnen til at det kan være farlig å se for mye på tall er at det ikke finnes noen standard for hva slags spesifikasjoner man faktisk oppgir når man sier "responstid". Det kan bety fra sort til hvitt, fra sort til hvitt til sort igjen osv. Den eneste ordentelige måten å finne ut om en skjerm er rask nok for deg er enten å teste den selv, eller å lese tester som sammenligner mengden ghosting på skjermer og derfra ressonere deg frem til hvem som er best. Et godt eksempel er Lx78-serien fra Eizo (som det desverre står veldig lite om, og det virker som om de ikke selger så bra) som ryktes å grisebanke alle andre skjermer på responstid selv om oppgitt responstid er 16ms. (grunnet teknologi som normalt sett brukes kun i LCD-TVer). Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 For å rette på nokre detaljer i Cat-scan sitt innlegg Det finnes ein standard for korleis målig av responstid skal gjerast, MEN denne er svart-hvit-svart, problemet er at når ein kryper ned mot 12ms i responstid så er svart-hvitt bytte raskare enn f.eks blå -> grønn Dermed blir 12ms-skjermer sjåande ut som dei har meir etterslep enn 16 ms, (sidan dei er meir "jevne" i etterslepet) Ellers er eg ganske einig i konklusjonen i innlegget. Lenke til kommentar
underground Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Syns ikke du skal se alt for mye på ms. jeg har en skjerm med 16 ms og den er helt super til spill og film. Uansett så blir du fort vant til det lille etterslepet du ser om du i det hele tatt ser det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå