Ratleto Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Tenkte jeg skulle være smart og ikke kjøre VNC-server hele tida på FC3-maskinen min, og bare starte x0vncserver når jeg logget inn med SSH fra en maskin på nettet, så starte x0vncserver, og logge på, for så å kille prosessen når jeg var ferdig. Men den gang ei... Når jeg prøver å starte som vanlig, får jeg: x0vncserver: unable to open display "" ~ImageCleanup called Må jeg la x0vncserver stå og gå hele tida, eller er det mulig å komme rundt dette? Hjelp! Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Du kan ikkje starte den over SSH, då sesjonen din ikkje har tilgang til X-serveren, så VNCen må du nok starte frå X-server sesjonen. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 7. april 2005 Forfatter Del Skrevet 7. april 2005 Du kan ikkje starte den over SSH, då sesjonen din ikkje har tilgang til X-serveren, så VNCen må du nok starte frå X-server sesjonen. Ok. Hvor trygt/utrygt er det å la en vnc-server stå og gå da? Er den mer eller mindre sårbar enn f.eks. FTP eller SSH? Lenke til kommentar
zyp Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Hvis du logger inn som brukeren din og skriver export DISPLAY=:0 så bør det gå fint å starte vnc-serveren fra ssh. Hvis du først vil tenke sikkerhet så bør du sende vnc gjennom en ssh-tunell. Les om ssh-tuneller her. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 8. april 2005 Forfatter Del Skrevet 8. april 2005 Supert! Det funka! Vet jeg kan kjøre det via SSH-tunneler, men har ikke tid til å sette meg inn i det akkurat nå. Får se på det senere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå