numbnut Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 det første som slår meg er; har de/den som har skrevet dette ikke forstått at 40% stor bokstav gjør det hele latterlig barnslig? hva med fet skrift? håper færrest mulig ser det der, så slipper forfatterne å drite seg helt ut.. kort oppsummert Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Har de som skriver i det hele tatt peiling på hva de driver med? "Hvis man laster stjeler det av uploaden man er lovet". Du får akkurat det du er lovet, det er slik TCP fungerer. Fiber i alle norske hjem? Hvordan skal dette finansieres? Dere tenker tydeligvis på at dette skal skje raskt, med andre ord innen et par år (slik jeg forstår det). Hvem skal betale for dette? Store bokstaver er en uting uansett. Dessuten har dere ikke brukt de store bokstavene riktig når dere først skulle skrike (INNTIL 700kr. høres mindre ut enn "inntil 700kr". Nei, ikke noe signering av meg. Lenke til kommentar
DArkwIng Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Vil bare komme med en liten kommentar. Viss alle skaffer seg 100Mbit så må alle ISP og servere rundt om i verden oppgraderest minst 100 ganger større Lenke til kommentar
Patience Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Tanken er god, og jeg har like lyst på fiber som alle andre, men jeg skriver av prinsipp ikke under på en så dårlig formulert kampanje. Formuleringen var grei nok den. Bare du som syter Lenke til kommentar
felzius Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 (endret) Mangel av riktige formuleringer preget alle fora. Det er kanskje 65% sjanse for at en skrift skrevet veldig ukorrekt er noe yngre (16-), det er mange eldre personer som heller ikke vet hvordan man skal uttrykke seg riktig. De er det vanskelig å lære opp skikkelig, men et generelt tips til alle er å bruke utropstegn i stedet for store bokstaver, ikke bruke for mange "emoticons" eller andre modifikasjoner. Ren tekst oppfattes ofte som mer modent, og man vil derfor ha en større sjanse for at noen leser den fordomsfritt. Anbefales ([/i]basert på antagelser, tar ikke ansvar for depresjon eller noen annen form for psykisk last gjort av denne teksten) Edit: glemte et par ting jeg bare måtte legge til ^^ Endret 8. april 2005 av felzius Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 For en latterlig ting å kreve... Snakk på deres egne vegne. Ikke hele Norges befolkning. En så dårlig formulert kampanje, med slike påstander er latterlig. Nei, jeg skrev ikke under. Lenke til kommentar
mohawc Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 QUOTE (TriNitroToluen @ 07/04/2005 : 22:52) "Lurer egentlig på om folk vet hva som ligger i fiber? At det bygges ut fiber i stamnettet er noe som skjer over hele norge, men fiber ut til hver enkelt er jo bare tull. Sitter selv med 100Mbit linje, og denne går på kobber. når man også tener på at en fiberconverter fort koster noen tusen, så blir det helt latterlig å legge fiber inn til vanlige hus. Når vi i dag har kobberledninger somn støtter opp til 1000Mbit blir det latterlig å mase om fiber. " Hmm..! Det du snakker om, er nettverk!! (Les: LAN) På telekabler, er det umulig pr.dd å kjøre 10 mbit 100mbit, eller Gbit! Synkront er også et problem. Skal man ha syncrone linjer, med kapasitet over 2 mbit, er det fiber som gjelder. Adsl2+ osv, er pakkerelaterte transportmedium, der er det HW i hver ende av kopperkabelen som genererer hastigheten, på fiberen, så er det utstyret i endene som "begrenser" kapasiteten. Så derfor, kopperledninger som støtter opptil 1000Mbit.... Adsl/Adsl2/2+/SHDSL er det beste du kan få på kopper! (Les:WAN) Fiber til folket!!!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar
Sloth_lien Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Synes folk kan slutte å klage om "dårlige hastigheter" da store deler av utkantnorge bare har tilbud om dyrt ISDN! Lenke til kommentar
B-QL Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Hmm..! Det du snakker om, er nettverk!! (Les: LAN) På telekabler, er det umulig pr.dd å kjøre 10 mbit 100mbit, eller Gbit! ok.. så når Nextgentel sier dem kan levere ADSL2+ med 25 mbit, så bare lyver de? Lenke til kommentar
brazir Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 (endret) Ser jo ut som det er skrevet av en grineunge på 7 år jo. Endret 13. april 2005 av brazir Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 (endret) ok.. så når Nextgentel sier dem kan levere ADSL2+ med 25 mbit, så bare lyver de? Så lenge du bor på telefonsentralen ja. Trenger ikke å bo mange hundre meterne unna sentralen før du detter i hastighet. Desuten er ikke ADSL2+ synkron, noe som kan være en fordel for noen. (Men ikke for den vanlige mannen i gata.) [EDIT] bedre quote, og leif. Endret 13. april 2005 av Big_JJ Lenke til kommentar
TEE Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Hmm..! Det du snakker om, er nettverk!! (Les: LAN) På telekabler, er det umulig pr.dd å kjøre 10 mbit 100mbit, eller Gbit! ok.. så når Nextgentel sier dem kan levere ADSL2+ med 25 mbit, så bare lyver de? Sier NextGenTel at de kan levere 25mbit synkront? Lenke til kommentar
B-QL Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 (endret) Hmm..! Det du snakker om, er nettverk!! (Les: LAN) På telekabler, er det umulig pr.dd å kjøre 10 mbit 100mbit, eller Gbit! ok.. så når Nextgentel sier dem kan levere ADSL2+ med 25 mbit, så bare lyver de? Sier NextGenTel at de kan levere 25mbit synkront? Uh, nei? Hvor i setningen min sier jeg nå det? Setningen jeg gjentar, sier da eller ingenting om det? 25mbit en vei over kopper er 15Mbit over det tallet som mohawc sier ikke kan føres over kopper... Endret 13. april 2005 av B-QL Lenke til kommentar
TEE Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Ja, ser det. Var jeg som misforsto og trodde du mente det var mulig å kjøre de hastighetene synkront på kobber. mohawcs snakk om LAN som forvirret meg Lenke til kommentar
M4c Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Jeg synes også det FORKASTELIG at himmelen er blå nesten hele dagen. Jeg KREVER derfor at himmelen blir farget i andre FARGER, sånn som i SVERIGE. Og det må være GRATIS! Lenke til kommentar
So|o Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 (endret) Om hvem skal betale for dette ?? Tydelig at noen her inne fortsatt tror på julenissen Endret 13. april 2005 av asdfgh Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Eg vil ha 10 gigabit internet nå, så eg kan lage live first person stream av meg når eg spele Warcraft 3 i HDTV kvalitet. 10Gigabit kan kjøres på kobber, vel og merke ikke den som ligger i bakken og lufta nå.. Så der vil nok ADSL 2 være en løsning istedet for fiber. Og på ADSL leveres både ip-telefoni, internett og TV kommer vel etter noe oppgradering av linjene til kunder. (hastighetsmessig) Så fiber til husveggen er lenger ikke nødvendig, og blir også unødvendig dyrt. Når det angår ping er dette noe som kan variere fra leverandør til leverandør, selv om de kjører på samme linje. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Jaja, jeg skrev nå under. Dette til tross for at kampanjeteksten var utrolig dårlig formulert. Lenke til kommentar
mohawc Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 hehe.. Ok, jeg formulerte meg noe uklart for enkelte... Adsl2+, er fine saker, så lenge man ikke trenger noen syncron linje. Å laster ned fra noen som har fiber, eller BBB i Sverige med en 25 mbit linje er fint det...Men det kan jo være ok å laste ned fra noen med større kapasitet enn 1,5 mbit?? Til TV, så funker dette helt ok, men problemet blir om man skal ha flere TV`er i huset, da funker det ikke. HD og filmer i DVD kvalitet er kravstore til linjekapasitet. På fiber er ikke dette noe problem. Den har ikke akkurat kapasitetsproblemer..... Om man skal laste ned noe samtidig med at man ser TV... da vil man også se at det kan bli problemer med hastigheten på internett. Ett alternativ, er jo å bundle flere linjeparr fra Telenor, men hva vil det koste...?finnes det flere linjer inn til huset? Sannsynlighvis ikke, men man kan jo ha flaks. Javel, jeg er klar over at på nettverkskabler o.l så kan man kjøre 100mbit og Gbit, det nevnte jeg, men det er eksisterende kabling inn til hus vi snakker om... telekabler... I så fall om Telenor, ville ha bytte ut noe, så legger de hvertfall ikke ned gammel kopper Da legger Telenor ned fiber! ADSL2+ er vel heller ikke pr.dd noe stort kommersiellt produkt, pga Telenor skal ikke begynne med dette før 2006. Men det er enkelte selskaper som har startet markedsføringen og iplementeringen rundt dette produktet. Noen har også testkunder idag. En annen ting er Prisingen på produktene... en 25 mbit linje ADSL2+ er ikke akkurat billig? 4 eller 10 mbit fra Lyse m.f er jo ENDEL billigre! Etableringen på skarve 1400 kroner for en fiberkabel.... er vel heller ikke dyrt! P:S IP telefon på fiber, er også en fordel.... kapasitetsproblemer=0 Lenke til kommentar
DArkwIng Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Muhahaha vi får Fiber med BKK i dag her er en link til en større ver. av bildet Her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå