Gå til innhold

Athlon 1.4 overklokking

Anbefalte innlegg

Er rimelig ny i denne overklokking verdenen..

Fikk 3000 poeng med 3dMark uten å ha gjort noen instillinger eller endringer, så lurte på hva og hvordan jeg kan speede det opp litt?

Spiller ingen stor rolle om levetiden går ned på denne pc'n, skal uansett oppgradere snart til alt alt det nyeste.

- Please ikke paste Nybegynnerguiden, jeg er ikke helt n00b men tar gjerne imot tips og forslag til hvordan jeg kan speede den opp så mye som mulig. Spiller ingen rolle om maskinen tar skade av det over tid, så lenge den ikke kortslutter :smile:

AMD Athlon 1.4

128*2(256) 266 ddr-ram

Aopen GeForce 2 MX-400

ATX K7T266 Pro-RU (MS-6380)

[ Denne Melding var redigert av: _techz_ på 2002-07-04 07:05 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden ingen svarer så får jeg ta i et tak... :razz:

Du kan "speede" opp pcn på mange måter, du trenger ikke nødvendig vis overklokke, innstillinger i bios kan ha stor betydning (regner med at AGP står på 4x), enable fast write support hjelper åsså på....

Under egenskaper på skjermkortet kan du også tweake litt, feks på 3d antialising så velger du off, på direct 3d velger du best performance og på opengl velger du v-sync off og antistropic filter så tar du disable.......du mister litt bilde kvalitet på dette, men det er verdt det (øker performance betraktlig)

Så om du skal overklokke så er det FBS overklokking du får mest ytelse av...50mhz til og fra på cpu merker en ikke, men 10 mhz på ram hjelper mye mer.

Håper du kommer litt lenger nå....om du søker etter tweaks til hovedkortet ditt finner du sikkert mye du kan stille på i bios for å få mer ytelse

Lenke til kommentar

ok, takk..

Når jeg justerer på FBS i Bios går både cpu'en og Rammen opp da?

Fant ikke noe hvor jeg kunne endre på ram, så regner med det..

Hvilken temperatur og hvor langt kan jeg gå opp(fbs) med systemet jeg har, noen som vet?

Lenke til kommentar

Still opp FSB i små trinn og test nøye mellom vært trinn. (3DMark, Sandra, osv) Still opp til maskinen blir ustabil. (låser seg, gjør rare ting osv) Når du ikke kommer høyere kan du laste ned PowerStrip e.l. og klokke grafikkortet. Husk å velge at innstillingene IKKE skal brukes ved neste oppstart. Bruk det til du har klokket kortet så langt det er stabilt, velg "bruk innstillingene ved neste oppstart" etterpå. Det er for å kunne starte maskinen hvis kortet slår seg skikkelig vrang under oppklokkingen. Husk å teste under klokkingen.

Lykke til og fortell oss hvordan det gikk.

PS. Sjekk at RAM innstillingene er på optimal e.l. i bios. Har du mulighet for å justere CAS, sett den så LAV som mulig, den angir hvor mange sykluser CPU har pr RAM-syklus eller no sånt.

Aopen HQ45 (midi)

Aopen AK77ProA

XP 1800+

CoolerMaster (1,4GHz/XP1,6GHz)

Apacer DDR 512Mb (2stk Apacer 2100)

Samsung 60Gb

Mitsumi CD

Samsung RW

Asus GF3Ti500 Delux. 7587 i 3DM2001SE

3Com nettverkskort

Win2k Pro

[ Denne Melding var redigert av: [email protected] på 2002-07-05 02:27 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...