Gå til innhold

Mister jeg alt ved oppgradering fra 98 til xp/2000

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en bærbar med win-98. Kjøpte en ekstern cd-brenner som skal virke mot 98, men som ikke gjør det. Testet den mot annen maskin med XP, og alt fungerte.

Problem: Har 15 gig med mp3 filer på maskin med 98 som skulle brennes med ny brenner. Hvis jeg oppgraderer til xp eller 2000, mister jeg da alle mine filer?

Kan jeg gjøre noe med win 98 for å få den til å godta brenneren? Godtar 2.0 USB flashdisc, men godtar ikke usb 2.0 fra brenneren. Firmware og updates til brenneren sier at jeg ikke har brenner når jeg kobler mot nett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du skulle velge å innstallere win2k for å få det til å funke kan du laste ned partition magic og heller lage flere partisjoner. Så lager du en partisjon for OS, der ligger du win2k og reformaterer og setter alt opp som det skal... (Trenger ikke være større enn akkurat det Win2k + noen drivere tar) så liggr du all data som du trenger over på den andre partisjonen som du ikke har os på og denne lar du selvfølgelig stå uberørt!

Håper det funker for deg.

Du kan også alltid sikkert få fikset Win98'en men det kan være lurt å oppgradere uansetT! :p

Lenke til kommentar

Det skal normalt gå bra å oppgradere uten å miste filer, hvis du kjøper en versjon som støtter oppgradering. OEM-versjonene støtter normalt ikke oppgradering, da de er ment til å leveres med nye maskiner. Pass bare på å velge oppgradering når installasjonen starter. Får du ikke opp dette valget, avbryt installasjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...