rallyeraider Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 hei, bytta nettopp dieselfilter på bror min sin vw transporter (91mod.1.6turbodiesel)etter eg hadde sett alt sammen og lufta litt ,skulle eg starte monsteret, men der va der ikke mye liv, bare et par poff. lofta mer og mer, men til ingen nytte. hva har jeg gjort galt? Eg hadde diesel oppi filter før eg monterte på slangene. Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Det kan være no som går igjen på enkelte biler med diesel... Jeg selv på verksted og har skiftet diesel filter på personbiler. Fylte opp slik at filter huset var helt fullt. Startet opp og akkurat idet jeg skulle kjøre ut av verkstedet dauet den og ville ikke mer... Etter litt kinning var startgass løsningen, tvinge den på starteren og spraye startgass i innsuget. Motoren hostet og blåste innsugningslufta tilbake... men den kom tilsutt... Så du kan jo prøve å se om den starter på startgass og hvis den går fint på startgass på tomgang er det nok dieselen som ikke kommer fra... sjekk at alt er ok, ikke no tett... osv... prøvd å gi full gass ved kinning? Lenke til kommentar
rallyeraider Skrevet 7. april 2005 Forfatter Del Skrevet 7. april 2005 takker for råd. Ja eg har testa det meste eg kan komme på. men ikke det me startgass , hadde nå trodd det skulle virke uten det. Men bilen har vert utrolig vanskelig og få start på i det siste. sånn om morgningen,må liksom opp 1 time før og prøva og få start på bilen. så har en mistanke om at dieselpompa er på vei ut.motoren har trilla 280K. Statens veivesen sin gammle pick up Lenke til kommentar
agvg Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Så du kan jo prøve å se om den starter på startgass og hvis den går fint på startgass på tomgang er det nok dieselen som ikke kommer fra... sjekk at alt er ok, ikke no tett... osv... prøvd å gi full gass ved kinning? Startgass og dieselmotorer er ikke noen bra kombinasjon, enten må man lufte systemet eller dra motoren på starteren til systemet er selvluftet hvis bilen har selvluftende system. Hvis ikke noe av dette nytter er det et feil med systemet som bør finnes og rettes. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 sånn om morgningen,må liksom opp 1 time før og prøva og få start på bilen. så har en mistanke om at dieselpompa er på vei ut.motoren har trilla 280K. Statens veivesen sin gammle pick up Prøvd og lufte på dysene på den? Det hender man må gjøre dette, er det luftepumpe på den og lufteskruer? Har dere sjekket glødepluggene på den angående treg oppstart? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 stinker dieselpumpe en lang vei. Ta av ett dyserør og prøv å start.. om det kommer diesel ut røret, så er det neppe pumpa som det er noe galt med. Annen ting du kan prøve er å drage den i gang.. for å få skikkelig turtall på alt.. Funker veldig ofte veldig bra.. da diesler, og særlig gamle trenger god del turtall for å starte Lenke til kommentar
rallyeraider Skrevet 9. april 2005 Forfatter Del Skrevet 9. april 2005 takker for tips gutter, setter stor pris på det. Men eg fant ut feilen, i den ene slangetilkoblinga inn til pompa er det et lite filter. Dette var spons tett,og et par slangeklemmer som ikke var helt 100%. Nå går den som ei kule. Turbodiesel er tingen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå