VegardStr Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 hei, kan noen se på denne viften, kanskje noen har erfaringer, er ute etter så billige vifter så mulig, 80x80 vifte. http://www.psdata.no/ps.asp?it=107326&mlevel=011600 takker for svar. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 7. april 2005 Forfatter Del Skrevet 7. april 2005 (endret) har ikke så mye greie på db, men er 19 mye? og er denne viften noe å samle på, skal kanskje kjøpe 4 stk Endret 7. april 2005 av vegis Lenke til kommentar
embark Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 19dB er ikke så veldig mye. Når en person snakker vanlig, er vel det ca. 50dB. Har ikke så veldig peiling jeg heller. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 (endret) 19dB skal man vel normalt slite med å høre i en maskin. Blant annet vil harddisk(er) lett overdøve 19dB. Endret 7. april 2005 av Ernie. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 7. april 2005 Forfatter Del Skrevet 7. april 2005 ok, men er denne viften noe å samle på? tenker på å kjøpe 4 stk til å feste i front, men vift eg kjører 4 stk, vil då db være nesten 80? Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 (endret) Ikke stol for mye på dB verdiene. Kjøpte selv en Papst 80*80 vifte som er oppgitt til 12dB, noe som nesten ikke skal være hørbart. Men det er den som bråker mest av alt utstyret i PC'en. Så jeg kvittet meg med den. Anbefaler å lese erfaringer fra andre. Endret 7. april 2005 av JoergenJonassen Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 7. april 2005 Forfatter Del Skrevet 7. april 2005 ok, men er denne viften noe å samle på? tenker på å kjøpe 4 stk til å feste i front, men vift eg kjører 4 stk, vil då db være nesten 80? Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Neida det fungerer ikke slik. Det heter for hver vifte eller støykilde du legger til så plusser du på ca 3 dB per enhet over den som støyer mest. Så hvis du har en CPU vifte som støyer mest i PC'en på la oss si 30dB, så legger du til 4 ganger 3dB for viftene. harddisk og annet må jo også legges til. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 8. april 2005 Forfatter Del Skrevet 8. april 2005 har en PSU som bråker noe sinnsykt, så det vil si då at eg vil nesten ikke høre forskjell når eg monterer diss viftene? er det de du mener? Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Da vil du nok ikke høre noe som helst fra de viftene. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 8. april 2005 Forfatter Del Skrevet 8. april 2005 så du vil anbefale disse denne viften, kjøper 4 stk. tenker jo mest mulig økonomisk. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Flyttes fra Annet om hardware til Kjøling - Luft. Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 De er sikkert mer enn gode nok, løp og kjøp. Lenke til kommentar
2 Fast 4 Biltema Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 ok, men er denne viften noe å samle på? tenker på å kjøpe 4 stk til å feste i front, men vift eg kjører 4 stk, vil då db være nesten 80? Nope. Hvis du øker med 3 desibel dobler du lyd styrken (21 er bobbelt så høyt som 18) Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Har den viften selv, jeg synest den er ganske stille. Harddiskene, 120mm Revoltec darkblue og standard Abit Socket A NB-vifte overdøver den. Hvis du synes den bråker for mye kan du sette den ned til 7V. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 8. april 2005 Forfatter Del Skrevet 8. april 2005 okj, så kjøper eg den Lenke til kommentar
crom7icc Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 jeg kjøpte tre sånne vifter, jeg synes ikke de var noe. kunne like godt satt opp en usb vifte på utsiden av kabinettet. hadde gjort samme nytten de flytter nesten ikke luft i det hele tatt. fikk tre av disse her idag og de er mye mye mye bedre http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...MISTKOFA8025V2P Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 9. april 2005 Forfatter Del Skrevet 9. april 2005 men eg skal ha noen som de selger på psdata.no fordi eg skal kjøpe harddisk og ram brikke og tastatur der no. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå