Gå til innhold

Nytt heftig THX-surround system fra Altec Lansing

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jobber selv endel med lyd og bilde. God lyd (middelmådig) koster rett og slett ikke mye penger. Ett billig logitech z550 har god lyd dersom du setter disse opp korrekt. i forhold til pris og hvem i markedet disse selges til så er det ok kjøp, selv om watt ut på slike annlegg er mer enn watt inn. Altså masse skrytewatt som sikkert spiller høyt nok for de guttepjokker som trur de har fått verdens feteste lyd inn på gutterommet.. Å si at man burde holde seg kun til stereo i klasse rundt 5 tusen er ett latterlig utsagn.. Har du kun disponibel 5 tusen til annlegg så kjøp rimeligste surroundsett til prisen og du er sikkert fornøyd med det.. For de som ønsker mer enn bare "god lyd", koster dette fra minst 25000,- og oppover. musikalsk lyd = kabler med minst mulig filtereffekt = ett bra kabelsett koster minst 10000,-

-HK/JBL/Nordost-

God lyd behøver ikke koste 25000kr.. Gode kabler trenger ikke koste 10000kr.. Selv så har jeg hørt DIY kabler med jordkappe ifra Elfa og jeg var meget overasket over disse. DIsse ble brukt i et biwire og et biamping system.

Jeg bygger for tiden noen BEL`s som du kan lese om på avforum. Disse koster 2800 for elementer og filter og ca rundt 4000kr hvis man ikke har noe utstyr ifra før. For 4000kr så er dette noe av det beste man kan lage iflg mange.

Det er folk som har sammenlignet disse mot Dali Helicon og funnet ut at disse var mer behagelig å lytte til. Ikke fullt så spinkel diskant ,men dette trekker ned fordi en detaljert og spinkel diskant er utrolig slitsom å høre på.

Høre forskjell på optiske kabler? Eller coax kabel som overfører digitalt? Det er bare en drøm som mange går på. (mener jeg). Har hørt mange si at bitene kommer fram i feil rekkefølge igjennom en billig kabel.. Har selv jobbet litt med fiberkabler og her skjønner jeg at folk kan klage når man setter på plugger ,men selv hører jeg selv ikke forskjell.

Mange påstår jo at man skal få bedre lyd med å snu stikkkontakten i en vekselstrømskontakt. Jeg orker ikke å mase om den diskusjonen siden alle kan sjekke ut avforum om det. Jeg ser at det er en forskjell ,men nekter å tro at dette kan påvirke lyden.

Ang skrytewatt er jeg helt enig. Mange receivere gir ut mye mer enn hva de trekker ifra nettet. Har selv hatt en HK som trakk 780W ifra nettet og ga ut 370W.

HK er kjent for å ha masse krefter og være strømsterk ,men denne brukte ikke ringkjernetrafo så dette var litt kjedelig (større tap i trafo)

En ting.. THX sertifisering sier INGENTING om produktet er bra eller ikke.. Man kjøper rett og slett en THX sertifisering ifra grådige lucasarts. Har hatt flere THX sertifiserte produkter og behøver ikke være bedre enn proukter som ikke er det ;)

Lenke til kommentar
Sitter her jeg og koser meg med Logitech Z-5500 Digital jeg bleeh og den er 500 watt og i tillegg THX godkjent for Topp Kino Opplevese ;)

http://www.thx.com/mod/products/multiProdList.html

THX er en sertifisering som kan kjøpes av grådige lucasarts..

Blir det samme som at jeg kjøper et AMG merke på ebay og slenger på mercedesen min.

Den er nå "Sportslig og sprek, fordi det står AMG på den"

Lenke til kommentar

Men at noe er THX sertifisert (av PChøytalere) vil nok si at de er billige å produsere siden logitech skal tjene penger på produktene sine og THX lisensen de har kjøpt er nok ikke billig..

Man har jo THX ultra og THX ultra2 og masse annet rart.. THX sertifiseringen var engang at man måtte ha minst 2 subber. Dette var vell på tiden pro logic var på moten ,men jeg vet ikke helt om det er noen krav nå.

Lenke til kommentar

Det er jo den simplaste THX godkjenniga dei har fått. Ergo THX ultra 1 og 2 må du ut med mangfoldige 1000 for. 20000-100000kr er ikkje lite i den sammenhengen. Så når nokre påstår at du får THX til 2000kr så er ikkje THX frå kinosalen ;)

Men eg er enig at lyden frå eit feks z-560 på eit lite gutterom ikkje er så værst kontra 200kr plasting frå elkjip.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke tenkt å bruke 10 000+- på hifi mens jeg går grunkurs mek. og tjener snaue tusenlappen i måneden. Men om jeg var lærling eller hadde fast jobb hadde nok pipa fått en annen låt.. ;)

Dundre er det bare jeg som er forelsket..? :love:

Nei! Jeg har selv vært forelsket i Altec Lansing 641 (det største settet de har) lenge og dette blir bra. Er litt skeptisk til 10" subben siden ACS 641 hadde 2x6.5".

Nå har jeg høytalere for over 15k ,men liker fortsatt lyden av altec settet.

Litt musikalsk sub ,men den funker fint. Jeg skal prøve å få testet dette ,men vet ikke helt hvordan siden jeg først regner med at jeg skaffer meg et kabinett som jeg må se på. (og slike ting tar tid)

Jeg kjøpte altec lansing acs 641 for litt over et år siden, og jeg er virkelig fornøyd med det. Selvfølgelig så er det ikke det samme som et hi-fi anlegg til 10K, men det spiller skikkelig bra etter min mening!

Har hatt flere altec lansing sett før, og synes at altec lansing generelt er bedre en creative og logitech.

På tide at de kommer med et nytt 5.1 sett :p

Lenke til kommentar

Nei! Jeg har selv vært forelsket i Altec Lansing 641 (det største settet de har) lenge og dette blir bra. Er litt skeptisk til 10" subben siden ACS 641 hadde 2x6.5".

Denne tråden sporet også litt av. Men jeg sa tydelig at jeg likte Altec 641.(Se sitat).

Jeg synes også de gir mye mer for pengene enn logitech og creative =)

Det eneste negative er at det ikke er inngang for digital (optisk eller coax),men nå har settet fått en DTS dekoder og det holder jo i massevis =)

Jeg prøver å få tak i dette settet på en test før jeg evt sender det tilbake på angrefristen =)

Endret av CFD
Lenke til kommentar

Denne tråden sporet også litt av. Men jeg sa tydelig at jeg likte Altec 641.(Se sitat).

Jeg synes også de gir mye mer for pengene enn logitech og creative =)

Det eneste negative er at det ikke er inngang for digital (optisk eller coax),men nå har settet fått en DTS dekoder og det holder jo i massevis =)

Jeg prøver å få tak i dette settet på en test før jeg evt sender det tilbake på angrefristen =)

Jepp. Kjipt at det ikke er noen digitale innganger, men digger settet alikevell :p

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...