Sigurd2 Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 (endret) Vil påstå at du som regel får mer for mengene ved kjøp av lydsystemer tiltenkt PC, enn ved kjøp av HiFi utstyr. Konkuransen er hardere for forhandlere og produsenter av datautstyr, og fortjenestemarginene er presset kraftig ned. Tror f.eks at noe tilsvarende logitech Z-5500 lansert for hjemmekino markedet, hadde kostet minst 4000,- og ikke 2895,- Endret 8. april 2005 av Sigurd2 Lenke til kommentar
AvIOn Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Jeg bruker selv Logitech Z-680 til surround på dvd og xbox. Det er helt sikkert skikkelig møkkalyd, men jeg er kjempefornøyd jeg:D og kompisene mine er også imponet over lyden når vi ser film og spiller. Men jeg kan jo skjønne at de som er "audiofil" ikke "godtar" at vi er pleased med pc-speakers.... (NOT). La øret høre og bestemme. Ikke alle er like kresne på lyden. Lenke til kommentar
Syn-Sam Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Jeg har selv et Cambridge Megaworks 6.1D THX system og en Creative DDTS-100 6.1 dekoder. Det betalte jeg 3200 kroner for inkl. høyttalerstativer, det var det siste systemet i Europa/Asia, så jeg fikk rabatt. Jeg kan ikke hevde at det slår det Hifiklubben har å tilby, men med 6.1 så jeg får nyte DTS-ES og DD-EX til den prisen, tror jeg ikke hifiklubben kan slå. Og det er trøkk i systemet, kan alle stakkars naboer skrive under på. De bad meg skru opp lyden så de kunne høre teksten også. Lenke til kommentar
Eclipsed Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 (endret) til dere som sier at pc surround ikke klarer å gjengi lyder og at en skrikende unge høres ut som et helikopter, har dere NOEN GANG prøvd et ordentlig pc surround anlegg? - når jeg ser konserter o.l på tv (via satelitt) så hender det jeg setter forsterekeren på en eller annen modus som gir lyd i alle kanaler og det er faktisk helt utrolig hvor bra det er, hører folk bak deg som skriker og hoier... Først; jeg mente jo ikke dette bokstavelig talt, og hvis noen tolket det slik beklager jeg. Men, jeg har hørt logitech z-5500 og lyden fra disse små satelittene var ikke bra nok etter min mening... Hvis noen synes lyden er mer enn bra nok; Flott for dere, jeg er glad på deres vegne,- for musikk og filmglede er noe jeg unner alle : Det jeg prøvde å si, var at nye kjøpere av slike anlegg burde gi et stereo hifi anlegg en kjangse... Grunnen til at noen konserter osv. på tv låter bra i alle kanaler, er antakeligvis at lydsporet er kodet i Dolby Surround/Pro-Logic(les: IKKE Dolby Digital), hvis du da har forsterkeren innstilt på dette formatet, eller enda bedre, Dolby Pro LogicII vil du oppleve rimelig grei lyd i alle kanaler. Endret 8. april 2005 av Menkromsen Lenke til kommentar
siemensboy Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 hvorfor alle har så mye imot pc anlegg skjønner jeg ikke, det er ekstremt god valuta for pengene... du får mye og bra lyd hvis du kjøper rett.... og ikke kom her og si at du kan sette sammen et bedre anlegg i "hifi" type (det tar større plass og er mer slit...!) er man ute etter anlegg til dvd spilleren i stua så er det sjeldent man kjøper pc høytalere... jeg har de råeste greiene til logitech til pcen og er storfornøyd! må endre litt pga mye bass osv via mixeren min men ellers er jeg veldig fornøyd... og jeg har et relativt bra hjemmekino anlegg i stua til dvd spilleren.... pc greiene er rett og slett mye for pengene synes jeg (husk at de tar liten plass og det er jo hele poenget med pc høytalere... derfor jeg ikke har hifi anlegg ihvertfall til pcen) PUH! Du er kanskje fornøyd med Logitech z-5500, dt er ihvertfall toppmodellen til logitech nå. Du må stille ned på bassen? Det er dårlig at ikke et anlegg greier å levere bra lyd utenom at du skal regulere bassen osv.. Jeg synes pc-høytalere fungerer bra til spill, men til musikk er jeg ikke begeistret! Jeg angrer på at jeg kjøpte Logitech z-5500 fordi at jeg kunne fått 2 høytalere fra dali (conept 6) med forsterker (nad, en eller annen modell) for 5000kr (dt dobelte) Og jeg vill si til mitt bruk er pc høytalere bullshit! Men jeg ble litt forelsket i dt atlantic anlegget xD! Men det ble jeg jo i logitech z-5500. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Og hvem bestemmer hva som er bra lyd? I'm trying to, but nobody listen! Seriøst, la dem som er fornøyd med et PC-"anlegg" kjøpe det, så kan vi andre kjøpe noe annet. Lenke til kommentar
Skaptrollet Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 (endret) hvorfor alle har så mye imot pc anlegg skjønner jeg ikke, det er ekstremt god valuta for pengene... du får mye og bra lyd hvis du kjøper rett.... og ikke kom her og si at du kan sette sammen et bedre anlegg i "hifi" type (det tar større plass og er mer slit...!) er man ute etter anlegg til dvd spilleren i stua så er det sjeldent man kjøper pc høytalere... jeg har de råeste greiene til logitech til pcen og er storfornøyd! må endre litt pga mye bass osv via mixeren min men ellers er jeg veldig fornøyd... og jeg har et relativt bra hjemmekino anlegg i stua til dvd spilleren.... pc greiene er rett og slett mye for pengene synes jeg (husk at de tar liten plass og det er jo hele poenget med pc høytalere... derfor jeg ikke har hifi anlegg ihvertfall til pcen) PUH! Du er kanskje fornøyd med Logitech z-5500, dt er ihvertfall toppmodellen til logitech nå. Du må stille ned på bassen? Det er dårlig at ikke et anlegg greier å levere bra lyd utenom at du skal regulere bassen osv.. Jeg synes pc-høytalere fungerer bra til spill, men til musikk er jeg ikke begeistret! Jeg angrer på at jeg kjøpte Logitech z-5500 fordi at jeg kunne fått 2 høytalere fra dali (conept 6) med forsterker (nad, en eller annen modell) for 5000kr (dt dobelte) Og jeg vill si til mitt bruk er pc høytalere bullshit! Men jeg ble litt forelsket i dt atlantic anlegget xD! Men det ble jeg jo i logitech z-5500. nå kan det ha noe med at den står rett ved føttene mine og lager litt for mye bass etter MIN mening når den i tillegg står under pc bordet og satelittene står relativt langt unna (og jeg har creative anlegg)... flytter jeg den midt ut på gulvet er det grei nok bass, men det er prioritert litt for mye bass.... nå er jeg mer fan av klar lyd (mindre bass) så de fleste som kjøper anlegget vil nok ikke tenke som meg men jeg er fornøyd...! og ikke er det noe problem å stille inne bass o.l med fjernkontrollen som følger med kan stille volum på hver enkelt kanal veldig enkelt... og ja jeg bruker pro logic II o.l når jeg skal ha lyd i alle kanaler... og seff må sendingen være i rktig format ellers blir det jo stereo i alle kanaler og det er ikke anbefalt... det er noe drit mildt sagt EDIT: fikk ikke sjekket om jeg har logitech eller creative før nå... så beklager at dere trodde jeg hadde logitech jeg blander de hele tiden! Endret 8. april 2005 av WaBBiT Lenke til kommentar
SatanClaws Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Hvorfor i svarte begynner folk å snakke om Creative & Logitech ????? DET låter ABSOLUTT ikke Hi-Fi..... Finnes ikke gode anlegg fra Creative eller Logitech... Altec Lansing derimot, (Som denne tråden engang handlet om) lager NYDELIGE produkter.... Makan til golyd i et så lite og BILLIG anlegg skal du lete lenge etter. Til de som aldri har hørt Altec Lansing, men kun sine egne Creative eller Logitech anlegg...... CREATIVE & LOGITECH: Creative lager dårlige produkter, de selger det som om det var High End produkter til low end pris.... Det er fordi mannen i gata, eller på forumet bare har sammenligna et Creative lydkort med et annet. Samme gjelder høytalere, De er bra til å være Creative.... MEN IKKE bra i forhold til konkurentene, de låter jo plastikk..... Nytter forøvrig ikke sammenligne Creative høytalere med f.eks Logitech... Logitech lager gode keyboards. Mus. MEN IKKE HØYTALERE. De ser bra ut.... De lager mye bass (men mangler likevell trykk). De høres ut som et Altech Lansing høyttaler sett under dyna... Til de\den som annbefaler Gale\dali\hifi høytalere + en diger forstærker.... Prøv å få plass til det i nærheten av pc'n min. Skikkelig anlegg kjøper for man å ha i stua, tar bare plass rundt pc'n.... Kjøper du billigste 2.1 Altec Lansing høytalerne, 399, så må du betale 900-1000 kr for å få samma lyden fra Creative eller Logitech Kjøper du Altec Lansing for 600 kr, får du Tilsvarende Creative/Logitech anlegg fra 1200-1300 kr Kjøper du Altec Lansing for 1000 kr, får du tilsvarende Creative/Logitech anlegg fra 1600-2000 kr. Kjøper du Altec Lansing For 1700 kr får du ikke tilsvarende Creative/Logitech. Lenke til kommentar
MixMaster Skrevet 9. april 2005 Forfatter Del Skrevet 9. april 2005 (endret) Må si meg delvis enig med deg SatanClaws. Altec Lansing har vanvittig bra produkter til vannvittig bra priser(!). Jeg har hørt en del far creative og noe av logitech (ett av de billigste 5.1-settene, det sugde viss jeg skal være ærlig..) Og ingen av anleggene jeg har hørt fra de kan matche Altec Lansings ballanse lydmessig, priser tatt i betraktning (skrivefeil..?). Så uansett vil jeg konkludere med å si at dere bør gi Altec Lansing en sjanse viss dere noen gang skal kjøpe et pc høyttaler-sett. (Jeg sier ikke at dere må bruke 4000+ på et 5.1-anlegg.. Men viss du er ute etter ett GODT 2.1-anlegg hvor mellomtonen og diskanten ikke drukner i bassen bør du ta en titt på FX6021, hvor diskant og mellomtone skal væreekstremt god takket være "in-concert technology" (les om det her.) (Søk etter "fx6021 reviews" på google så kan du bedømme selv.) EDIT: Retta på noe... EDIT2: Ønsker ikke å starte en Altec Lansing VS Logitech & Creative, så jeg må legge til at ingen av de Logitech/Creative-settene jeg har hørt har vært av nyeste årgang.. Jeg ønsker også å avslutte Hi-fi VS pc-anleggdiskusjonen, da jeg tror at det meste som trengs å vite angående dette har kommet fram i lyset.. Endret 9. april 2005 av MixMaster Lenke til kommentar
amiga600 Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 har selv hatt et altec lansing anlegg til 1400 kr. DET tok desverre kvelden etter ca 1 år... så kjøpte jeg logitech x-230 til 400kr å ble veldig overasket da jeg hørte hvor mye bedre lyden var hos logitech. bassen var dypere og hang bedre med. diskanten var klarere og de var over det hele ett hakk bedre en altec lansing. og JA et enlegg kjøpt på hifi klubben vil sikkert gi bedre lyd. (har det selv) MEN jeg har ikke plass til enlegget mitt på en liten hybel:) så da synes jeg et pc anlegg gjør nytten;) Man får faktisk mye for pengene:) Lenke til kommentar
SatanClaws Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 har selv hatt et altec lansing anlegg til 1400 kr.DET tok desverre kvelden etter ca 1 år... så kjøpte jeg logitech x-230 til 400kr å ble veldig overasket da jeg hørte hvor mye bedre lyden var hos logitech. bassen var dypere og hang bedre med. diskanten var klarere og de var over det hele ett hakk bedre en altec lansing. og JA et enlegg kjøpt på hifi klubben vil sikkert gi bedre lyd. (har det selv) MEN jeg har ikke plass til enlegget mitt på en liten hybel:) så da synes jeg et pc anlegg gjør nytten;) Man får faktisk mye for pengene:) Hvorfor fikk du ikke reklamert på det Altec Lansing anlegget, er jo 2 år garanti på sånt.... Lenke til kommentar
kosh Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Eneste ankepunktet jeg har med Z-5500 anlegget til Logitech er som andre har nevnt litt kraftig bass. Men ikke noe problemer å skru ned denne når du ønsker å høre musikk. Når jeg ser film skrur jeg den alltid opp igjen. (Om det ikke er for sent på kvelden da...) Lenke til kommentar
Skaptrollet Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 jeg er ihvertfall fornøyd med mitt 7.1 anlegg fra creative... har hverken hørt logitech eller altec lansing eller klipisch eller hvordan det staves, men jeg tviler ikke på at det er bedre, men ikke at det er så utrolig mye bedre for det anlegget jeg har har ganske god lyd... eneste er diskanten som er litt svak i forhold til bass men det er jo ikke noe problem å stille inn.... tross alt er jo lyd subjektivt, hva DU foretrekker er ikke det samme som JEG foretrekker så derfor er det egentlig ikke noe fasit på hva som er best... noen liker annen lyd enn andre, noen liker rør forsterkere bedre osv... JEg vet ihvertfall at du ikke kommer til å bli skuffet over altec lansing anlegget hvis det er like bra som creative sitt og altec lansing skal visstnok være bedre så løp og kjøp Lenke til kommentar
MixMaster Skrevet 9. april 2005 Forfatter Del Skrevet 9. april 2005 (endret) Jeg har bestemt meg for lenge siden uansett jeg! Men var veldig morsomt å se hvordan tråden utvikla seg da, gøyalt lesestoff! EDIT: Takk for all hjelp forresten! Endret 9. april 2005 av MixMaster Lenke til kommentar
Ghost Of Death Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Hør nå her: I ett lite rom (som mest sannsynlig trådstarter har), er akkustikken HELT REVVA. Jeg har hatt høytalere til 20k + en forsterker til 15k på rommet (fatterns anlegg), og greit, det ER fet lyd. Det er klart, og har trykket med seg. Men det jeg også merker er at når jeg flytter anlegget til ett større rom (10kvm vs 60kvm), så ender jeg opp med 30% bedre lyd. Jeg vil ut fra det konkludere at det er overkill med ett HiFianlegg til ett lite rom. Dessuten så er lyd noe av det mest subjektive som eksisterer. Noen synes anlegg med satelitter og en sub høres bedre ut enn ett par tower høytalere med 2x8" lavfrakveselementer. Noen liker også rumlingen i en sub bedre enn det direkte trykket man får fra towerhøytalere. En ting til: Hvorfor invistere i en forsterker med gode høytalere når ikke pc'en klarer å levere bra lyd i annet enn ting som går direkte igjennom s/pdif? Lenke til kommentar
Skaptrollet Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 jepp stor forskjell mellom et lite rom og et stort rom på hvordan lyden virker! men uansett trådstarter hr gjort sitt valg som jeg mener er det riktige ihvertfall, håper du blir fornøyd! når du har fått det så skriv om hvordan det er ! om du er fornøyd osv Lenke til kommentar
MixMaster Skrevet 9. april 2005 Forfatter Del Skrevet 9. april 2005 Det skal jeg mer enn gjerne! Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 En ting til: Hvorfor invistere i en forsterker med gode høytalere når ikke pc'en klarer å levere bra lyd i annet enn ting som går direkte igjennom s/pdif? Du kan da få fin lyd ut av ett lydkort, også analogt. AtW Lenke til kommentar
siemensboy Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Jepp, heller invester penger i ein skikkeleg forsterker først.Så kan du begynne å finna høytalere som forsterkeren kan driva. Eg vil heller ha kjøpt 2 Store høytalere enn 5 små om eg har lite penger. Surround er bare oppskrytt, høg lyd er ikkje høy lyd? Hifi anlegg til 75.000 kr spiller 78db! Logitech z-5500 (koster 2500kr)spiller over 100 db. Tror vi heller snakker om lydkvaliteten. Bruker man pc-høytalere til musikk ville jeg heller kjøpt noe sikkelig hifi-anlegg. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Jepp, heller invester penger i ein skikkeleg forsterker først.Så kan du begynne å finna høytalere som forsterkeren kan driva. Eg vil heller ha kjøpt 2 Store høytalere enn 5 små om eg har lite penger. Surround er bare oppskrytt, høg lyd er ikkje høy lyd? Hifi anlegg til 75.000 kr spiller 78db! Logitech z-5500 (koster 2500kr)spiller over 100 db. Tror vi heller snakker om lydkvaliteten. Bruker man pc-høytalere til musikk ville jeg heller kjøpt noe sikkelig hifi-anlegg. Hvilket anlegg til 75 000 er det som bare spiller 78 db? Da har du en rimlig slapp forsterker. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå