Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg også var veldig usikker om hvorvidt mange av prosessene som kjørtes var 'gode' eller 'onde', men fant ut at det som regel var nok å bare skrive inn navnet på exe filen i google og søke, så fikk man opp utfyllende informasjon om den aktuelle prosessen i de første linkene.

F.eks alg.exe, jeg har ikke peiling hva det er, men et kjapt søk sier meg at det er en del av operativsystemet! Slik kan du gå gjennom lista, litt arbeid, men du finner ut hva de ulike tingene er ihvertfall.

Når det gjelder svchost.exe, ser den ut til å ha vært rammet av et spesielt virus hos mange. Fant en link her på emnet:

http://www.microsoft.com/technet/security/...n/ms04-011.mspx

Lenke til kommentar
-Spywear skann (Mange program)

Skulle gjerne hatt noe spywear jeg også he he he - kanskje noe sånt som Sam Fisher har? Hirr!

Men til saken: Kan du sjekke stavingen på de svchost.exe-prosessene? Et kjent virus finner du nemlig som scvhost.exe - fort gjort å overse det.

Lenke til kommentar

Har pratet med trådstarteren og han vil formatere sin pc idag siden han stort sett får feilmeldinger på alt han gjør eller at pc`n låser seg....De fleste programmer han prøver og kjøre eller åpne vil heller ikke funke....Tror også at det er det lureste han kan gjøre siden han aldri har formatert C: og han har jo hatt pc`n en god stund.......Håper han greier og formatere siden han aldri har gjort dette før.... :thumbup:

Lenke til kommentar

Vil bare si at jeg har samme problemet. Det er svchost.exe (nettverkstjenesten) som forårsaker problemet, lukker jeg den er problemet over. Har scannet maskinen med Nod32 (full scann (dyp)), men den finner ingenting. Har også kjørt Nortons program FixSasser, men den fant heller ingenting. Syns det er merkelig, for jeg har allerede installert 2 sikkerhetsoppdateringer som skal hindre Sasser og Blaster i å komme seg på maskinen min..... Dette gjorde jeg på begynnelsen da jeg installerte Xp'en. Bør jeg formatere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...