Mørbradbiff Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Er det normal med mange svhost? Jeg har 6 stk... Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Last ned Avast. Programmet er gratis i en viss testperiode, og svært effektivt etter hva jeg har erfart. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Navitas87, det er normalt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 (endret) Du kan prøve denne, det er en online scanner, den søker da etter virus om du skulle være i tvil http://no.trendmicro-europe.com/consumer/p...call_launch.php og for å fjerne spyware/ adware kan du bruke denne: http://www.win-xp.no/index.php?name=Downlo...ddetails&lid=53 Endret 7. april 2005 av Slettet+3124 Lenke til kommentar
Cuthbert Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Jeg også var veldig usikker om hvorvidt mange av prosessene som kjørtes var 'gode' eller 'onde', men fant ut at det som regel var nok å bare skrive inn navnet på exe filen i google og søke, så fikk man opp utfyllende informasjon om den aktuelle prosessen i de første linkene. F.eks alg.exe, jeg har ikke peiling hva det er, men et kjapt søk sier meg at det er en del av operativsystemet! Slik kan du gå gjennom lista, litt arbeid, men du finner ut hva de ulike tingene er ihvertfall. Når det gjelder svchost.exe, ser den ut til å ha vært rammet av et spesielt virus hos mange. Fant en link her på emnet: http://www.microsoft.com/technet/security/...n/ms04-011.mspx Lenke til kommentar
superdigg Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 -Spywear skann (Mange program) Skulle gjerne hatt noe spywear jeg også he he he - kanskje noe sånt som Sam Fisher har? Hirr! Men til saken: Kan du sjekke stavingen på de svchost.exe-prosessene? Et kjent virus finner du nemlig som scvhost.exe - fort gjort å overse det. Lenke til kommentar
LOBOS Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Start_Run_cmd (enter) tasklist /svc Så får du opp en liste på alle tjenester som, bla, kjøres i svchost.exe. Lenke til kommentar
PretenderTM Skrevet 10. april 2005 Forfatter Del Skrevet 10. april 2005 Start_Run_cmd (enter)tasklist /svc Så får du opp en liste på alle tjenester som, bla, kjøres i svchost.exe. Microsoft Windows XP [Version 5.1.2600] © Copyright 1985-2001 Microsoft Corp. C:\>tasklist /svc ERROR: Class not registered. C:\> Lenke til kommentar
Daniel Hovden Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Navitas87, det er normalt. er 6 stk normalt???? trodde 4 var normalt.. har du over det så har du virus Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 (endret) svchost.exe har jeg også hatt problemer med installerte sygate firewall, og da var problemet løst, den hindrer fila i å komme til.. Endret 10. april 2005 av Freeman84 Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Har pratet med trådstarteren og han vil formatere sin pc idag siden han stort sett får feilmeldinger på alt han gjør eller at pc`n låser seg....De fleste programmer han prøver og kjøre eller åpne vil heller ikke funke....Tror også at det er det lureste han kan gjøre siden han aldri har formatert C: og han har jo hatt pc`n en god stund.......Håper han greier og formatere siden han aldri har gjort dette før.... Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Vil bare si at jeg har samme problemet. Det er svchost.exe (nettverkstjenesten) som forårsaker problemet, lukker jeg den er problemet over. Har scannet maskinen med Nod32 (full scann (dyp)), men den finner ingenting. Har også kjørt Nortons program FixSasser, men den fant heller ingenting. Syns det er merkelig, for jeg har allerede installert 2 sikkerhetsoppdateringer som skal hindre Sasser og Blaster i å komme seg på maskinen min..... Dette gjorde jeg på begynnelsen da jeg installerte Xp'en. Bør jeg formatere? Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 For og si det sånn Adler, hadde det vært min pc så hadde jeg formatert...Formaterer hver gang jeg får vanskeligheter med noe som jeg ikke får fikset på pc`n min og det er sjelden nå...... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå