razer Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Hei, har et merkeligt problem her, håper noen kan hjelpe meg. Jeg har et Qbic EQ3801A, i den står det nå et eldre Matrox G450 skjermkort. Det funker som det skal. Når jeg setter i mitt Radeon 9800SE AIW som skal stå i denne maskinen, funker det også (sålenge jeg ikke kobler til power-kabelen til dette (floppy-powerconnector)). Når jeg kobler til power til skjermkortet, nekter maskina i det hele tatt å slå seg på, ser såvidt power-lyset blinker før den slår seg av igjen. Noen som har hatt lignende problem, og fått løst det? Eller har noen tips til hva jeg kan prøve? Akkurat nå er jeg ganske blank. På forhånd takk Lenke til kommentar
CWalken Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Når jeg setter i mitt Radeon 9800SE AIW som skal stå i denne maskinen, funker det også (sålenge jeg ikke kobler til power-kabelen til dette (floppy-powerconnector)). Når jeg kobler til power til skjermkortet, nekter maskina i det hele tatt å slå seg på, ser såvidt power-lyset blinker før den slår seg av igjen. Gjetter på at kontakten blir kortsluttet på et eller annet vis. Vet du om skjermkortet fungerer i annen maskin? Det tar ikke borti metallrammen til diskene? Lenke til kommentar
razer Skrevet 7. april 2005 Forfatter Del Skrevet 7. april 2005 Det er det jeg har tenkt på også ja, har testet i en annen maskin, der fungerer det. Det er ingen metallrammer i kontakt med kortet. Lenke til kommentar
razer Skrevet 7. april 2005 Forfatter Del Skrevet 7. april 2005 (endret) Det er standard PSU'en som står i, Qbic 300w... Pc'en er forøvrig helt ny, skjermkortet har heller ikke funket i denne før... Endret 7. april 2005 av razer Lenke til kommentar
vigilante Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Ok, prøvd med en annen av pluggene også..? Lenke til kommentar
razer Skrevet 7. april 2005 Forfatter Del Skrevet 7. april 2005 Prøvd med begge de "innebygde" floppykontaktene pluss den kontakten som fulgte med skjermkortet Lenke til kommentar
vigilante Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 (endret) Snodige greier det der, du må nesten prøve alt det det du kan komme på... Bla: - Rive ut alle kontakter av ting du ikke tenger for å starte opp. - Evt prøve med an annen PSU hvis du har mulighet. - Prøv også å resette cmos, man vet aldri.. Endret 7. april 2005 av vigilante Lenke til kommentar
razer Skrevet 7. april 2005 Forfatter Del Skrevet 7. april 2005 CMOS har jeg prøvd å resatt. Skal teste med en annen PSU så snart jeg har tid, takker for hjelpen så langt! Lenke til kommentar
razer Skrevet 9. april 2005 Forfatter Del Skrevet 9. april 2005 Bruker nå min Enermax 350w, og alt fungerer som det skal. Skjønner ikke helt hva som egentlig er feilen, men det må jo være strømforsyningen. Får vel ta en prat med MPX.no og høre hva de sier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå