Gå til innhold

Har du noen gang prøvd dop?


zits

Anbefalte innlegg

Er enig i at samfunnet på visse punkter overdriver farene ved bruk av canabis. Dette gjøres f.eks. ved å sette canabis i samme "bås" som andre narkotiskestoffer som heroin og LSD. Selv mener jeg at canabis "rent teoretisk" er mindre farlig enn alkohol. Når det er sagt har vi i dette landet en kultur forbundtet til bruk av alkohol. Denne kulturen gjør at samfunnets medlemmer er istand til å se på menneskers alkoholvaner, og uvaner, på en fornuftig måte. Hvis noen har et alkoholproblem eller har drukket litt mye en dag, er det lett å få tilbakemelding på dette. Canabis er derimot ikke indoktrinert i vårt samfunn og det er derfor vanskeligere å få hjelp og tilbakemelding i forhold til dette stoffet. Mine foreldre vet f.eks. lite om det (tror jeg) og ettersom det ikke er lovlig har jeg ikke fortalt dem at jeg benytter det. Det er derfor ikke naturlig for meg å snakke med dem (og andre) om forbruket mitt. Viss det derimot var lovlig og akseptert hadde jeg ansett canabis på samme måte som jeg ser alkohol.
Jeg ser poenget ditt, men ser det nødvendig å sitere meg selv.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg røyker hasj og pot ganske ofte, og jeg trives med det. Har tatt "alt", untatt opiater, men det begynner å bli en stund siden nå. Det særeste jeg fikk på var DMT; virkelig helt sykt. Har vokst og lært masse i den perioden av livet hvor det stod på som verst, og selv om ikke alt var bare bra, så ser jeg tilbake på det som fin, om enn litt surrete tid.

 

Når det gjelder den evige debatten om alkohol og cannabis, vel, jeg trenger ikke forskere for å fortelle meg at alkohol er farligere for kroppen, for det skjønner man dersom man prøver begge deler max fem ganger hver.

 

Dersom du lurer på om du skal dille med dop, kan jeg ikke akkurat fraråde det, men det burde IKKE være på impuls. Du burde også ha lagt puberteten LANGT bak deg, ikke bare fordi kroppen din da har nok og stri med, men også fordi man generelt sett trenger noen år på baken for å kjenne sin egen begrensning. Les og lær så mye du kan, og snakk for all del med folk som har erfaring. En bra infoside på nettet er www.erowid.org.

 

Uff, dette ble kanskje litt ovenfra og ned, men jeg tror det er et snev av fornuft i det jeg har skrevet. Du funket for hvertfall for meg.

 

Klem fra R.H..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jeg røyker hasj og pot ganske ofte, og jeg trives med det. Har tatt "alt", untatt opiater, men det begynner å bli en stund siden nå. Det særeste jeg fikk på var DMT; virkelig helt sykt. Har vokst og lært masse i den perioden av livet hvor det stod på som verst, og selv om ikke alt var bare bra, så ser jeg tilbake på det som fin, om enn litt surrete tid.

 

Når det gjelder den evige debatten om alkohol og cannabis, vel, jeg trenger ikke forskere for å fortelle meg at alkohol er farligere for kroppen, for det skjønner man dersom man prøver begge deler max fem ganger hver.

 

Dersom du lurer på om du skal dille med dop, kan jeg ikke akkurat fraråde det, men det burde IKKE være på impuls. Du burde også ha lagt puberteten LANGT bak deg, ikke bare fordi kroppen din da har nok og stri med, men også fordi man generelt sett trenger noen år på baken for å kjenne sin egen begrensning. Les og lær så mye du kan, og snakk for all del med folk som har erfaring. En bra infoside på nettet er www.erowid.org.

 

Uff, dette ble kanskje litt ovenfra og ned, men jeg tror det er et snev av fornuft i det jeg har skrevet. Du funket for hvertfall for meg.

 

Klem fra R.H..

Jeg er ganske enig med deg. Du burde vente til puperteten er over før du begynner og prøver hasj. Jeg har selv prøvd litt av vært og det var i undoems åra. er bare 20 nå, men jeg holder meg unna tyngre stoffer nå. hadde en pskykose på pepper'n og det fikk meg til å stoppe opp og tenke. Jeg sliter enda med etter effekten av det, og går på medisiner. grunnen til at det skjedde var vell fordi kroppen ikke var helt klar for det enda. Jeg skal ikke si att det var eneste grunnen, men det var en av dem. den andre er att pepper gjør noe helt sykt med hodde ditt, det ødelegger deg TOTALT. Så hold deg unna tyngre stoffer som E'er, pepper, Og opiums relaterte stoffer.

 

jeg har ganske liberal holdning til hasj og syns det er greit og nyte en gang i blant med venner.

Lenke til kommentar
Slenger meg på @kd, dere skriver om dop som om det er en positiv ting..

 

Dop er IKKE bra, hasj, amfetamin, whatever, alt er en forfærdelig stor uting!

Jeg skreiv at "JEG" syns det er greit å røyke en rev en gang iblant med venner, har ikke noe imot det, som sagtg sa jeg at jeg hadde liberal holdning til hasj, ikke at alle "BURDE" gjøre/ha det. jeg skreiv også at man bør holde seg unne Pepper og den slags.

Lenke til kommentar
Slenger meg på @kd, dere skriver om dop som om det er en positiv ting..

 

Dop er IKKE bra, hasj, amfetamin, whatever, alt er en forfærdelig stor uting!

Jeg skreiv at "JEG" syns det er greit å røyke en rev en gang iblant med venner, har ikke noe imot det, som sagtg sa jeg at jeg hadde liberal holdning til hasj, ikke at alle "BURDE" gjøre/ha det. jeg skreiv også at man bør holde seg unne Pepper og den slags.

Var ikke nødvendigvis deg jeg siktet til ;)

Lenke til kommentar
Slenger meg på @kd, dere skriver om dop som om det er en positiv ting..

 

Dop er IKKE bra, hasj, amfetamin, whatever, alt er en forfærdelig stor uting!

Jeg skreiv at "JEG" syns det er greit å røyke en rev en gang iblant med venner, har ikke noe imot det, som sagtg sa jeg at jeg hadde liberal holdning til hasj, ikke at alle "BURDE" gjøre/ha det. jeg skreiv også at man bør holde seg unne Pepper og den slags.

Var ikke nødvendigvis deg jeg siktet til ;)

Ok, Beklager det :blush:

Lenke til kommentar

Uansett hva som blir skrevet her tror jeg ikke det får folk til å tenke "oi, de sier at jeg burde prøve pepper. Tror jeg tømmer sparebøssa og kjøper ett gram jeg". Ikke bare at det ødelegger helsa, er ulovlig og ikke minst dyrt! Ser ikke noe farlig å røyke seg litt hasj en gang i blant på fest etter en stressende uke på jobb/skole whatever, men vil IKKE anbefale det. Grunnen til at jeg starta var personlige problemer og problemer hjemme. Angrer idag men det er noe jeg får leve med.

Lenke til kommentar
effedrin kan også føre til potensproblemer.. iallefall mens det brukes....

 

brukt det som "partydop" med alkohol.. men sluttet med det etter en litt uheldig episode

Å bruke effedrin som partydop anbefales ikke, siden det er en forferdelig hangover etter det.

Kanskje jeg er litt sær, men opplevde mindre hangover etter å ha brukt effedrin enn det jeg pleier å gjøre. dette (antageligvis) fordi effedrin øker forbrenningen i kroppen og dermed at alkoholen blir fortere forbrendt etter du har lagt deg...

 

grunnen til at jeg sluttet med det var fordi jeg var mye mer tilbøyelig til å få fylleangst/angst generelt etter at jeg hadde vært på fylla og brukt effedrin... og bare det er jo grunnnok til å slutte.

Lenke til kommentar
effedrin kan også føre til potensproblemer.. iallefall mens det brukes....

 

brukt det som "partydop" med alkohol.. men sluttet med det etter en litt uheldig episode

Å bruke effedrin som partydop anbefales ikke, siden det er en forferdelig hangover etter det.

Kanskje jeg er litt sær, men opplevde mindre hangover etter å ha brukt effedrin enn det jeg pleier å gjøre. dette (antageligvis) fordi effedrin øker forbrenningen i kroppen og dermed at alkoholen blir fortere forbrendt etter du har lagt deg...

 

grunnen til at jeg sluttet med det var fordi jeg var mye mer tilbøyelig til å få fylleangst/angst generelt etter at jeg hadde vært på fylla og brukt effedrin... og bare det er jo grunnnok til å slutte.

ja tok du mye da?

Lenke til kommentar

Greit , jeg bur i skjeberg, her kjører dem Mt og drikker, røyker rullings og kaffe. Noen røyker rev, de fleste.

Men jeg drikker brus nesten hver dag, da er 33cl. Noen ganger så drar jeg i, og spandere 1,5l på meg selv.

 

Røyker ikke, Drikker ikke, Snuser ikke, driver ikke med dop, men onanering blir det en del av da, men det er visst godt for helsa :)

Lenke til kommentar
Litt om effekten av cannabis:

 

http://www.dagbladet.no/dinside/2002/11/22/354503.html

Uønsket effekt

Angst eller panikkreaksjoner og depressive reaksjoner. Hos noen kan bruk av cannabis føre til utvikling av psykose.

 

Når rusen er over, finnes fortsatt THC i kroppen. Nedbrytningsprodukter av THC vil holde seg i kroppen inntil en måned etter siste tilførsel. Regelmessige brukere vil derfor ha et konstant lager av cannabisstoffer i kroppen, selv om disse ikke er aktive. Kroniske cannabismisbrukere blir ofte fremmedgjort fra omgivelsene, og involverer seg i dagdrømmer. Tilstanden kalles amotivasjonssyndromet, og skyldes de langsiktige virkningene av cannabis.

 

Misbrukerne synes likegyldige, apatiske, har nedsatt konsentrasjonsevne, nedsatt toleranse for skuffelser og lite initiativ til å starte på nye oppgaver.

 

Cannabis kan gi en sterk psykisk tilvenning, og i mindre grad en fysisk tilvenning. Avvenningssymptomer er hovedsakelig angst, irritabilitet, søvnforstyrrelse og nedstemthet.

http://www.lommelegen.no/art/art2728.asp

 

http://www.rusinfo.no/hasj/foreld_04.htm

http://www.fmr.no/index.php?cat=9809a

 

Man får selv lese og bedømme om man tar det som fakta eller fiksjon ;)

:hmm: Det virker som meg.. Enda jeg ikke er misbruker av hasj.

Endret av Bundy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...