Gå til innhold

Har du noen gang prøvd dop?


zits

Anbefalte innlegg

Har du sett løvenes konge, hvor scar frister simba til å gå til elefantkirkegården? Et veldig enkelt prinsipp på hvordan ungdom er mtp ansvar og grenser.

Det har jeg vet du! :w00t:

Ser poenget ditt, og jeg er også enig i at alkohol har fått et for snilt rykte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det blir litt avsporing å argumentere for legalisering av hasj med at alkohol er lovlig.

 

At et onde er lovlig er ikke grunn nok til å tillate et annet onde.

 

Litt om effekten av cannabis:

 

http://www.dagbladet.no/dinside/2002/11/22/354503.html

Uønsket effekt

Angst eller panikkreaksjoner og depressive reaksjoner. Hos noen kan bruk av cannabis føre til utvikling av psykose.

 

Når rusen er over, finnes fortsatt THC i kroppen. Nedbrytningsprodukter av THC vil holde seg i kroppen inntil en måned etter siste tilførsel. Regelmessige brukere vil derfor ha et konstant lager av cannabisstoffer i kroppen, selv om disse ikke er aktive. Kroniske cannabismisbrukere blir ofte fremmedgjort fra omgivelsene, og involverer seg i dagdrømmer. Tilstanden kalles amotivasjonssyndromet, og skyldes de langsiktige virkningene av cannabis.

 

Misbrukerne synes likegyldige, apatiske, har nedsatt konsentrasjonsevne, nedsatt toleranse for skuffelser og lite initiativ til å starte på nye oppgaver.

 

Cannabis kan gi en sterk psykisk tilvenning, og i mindre grad en fysisk tilvenning. Avvenningssymptomer er hovedsakelig angst, irritabilitet, søvnforstyrrelse og nedstemthet.

http://www.lommelegen.no/art/art2728.asp

 

http://www.rusinfo.no/hasj/foreld_04.htm

http://www.fmr.no/index.php?cat=9809a

 

Man får selv lese og bedømme om man tar det som fakta eller fiksjon ;)

Lenke til kommentar

joda, men allt kan skrives side opp og ned om hvor skadelig det er. Selv brød er jo skadelig i følge fedon. Slike påstander stammer og ofte fra hypotesetesting hvor saken ikke blir belyst fra alle sider. Selvfølgelig skal jeg ikke være mer naiv enn å si meg enig i at det er skadelig. Men Når vi snakker om å røyke en skjelden gang ser jeg ikke noe som helst problem kontra røyke fast som bare er tull..

Lenke til kommentar
joda, men allt kan skrives side opp og ned om hvor skadelig det er. Selv brød er jo skadelig i følge fedon. Slike påstander stammer og ofte fra hypotesetesting hvor saken ikke blir belyst fra alle sider. Selvfølgelig skal jeg ikke være mer naiv enn å si meg enig i at det er skadelig. Men Når vi snakker om å røyke en skjelden gang ser jeg ikke noe som helst problem kontra røyke fast som bare er tull..

Der kom innlegget sitt ja!

Akkurat det jeg tenkte på. takk!

Lenke til kommentar

Har prøvd alkohol, hasj og tobakk. Drakk også alkohol som inneholdt absint en gang i Tyskland, men merket ikke noen effekt av det, tror det var veeeldig lite absint i det.

 

Men skal uansett aldri, ALDRI prøve noe sterkere enn det jeg har gjort, og det står jeg veldig fast på. Skal heller aldri begynne å røyke på ukedager eller mens jeg er alene.

 

Edit: skrivefeil.

Endret av T.L
Lenke til kommentar

joda, det får så være. sår for hva jeg mener og gjør ellers ville jeg ikke gjort det. Desuten har jeg en viss anonymitet så er ingen fare for min del.

 

Selvfølgellig vil man jo ikke det skal frem. Ikke fordi en mener det er galt, men fordi andre mener det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Røyker heller hasj enn å proppe i meg sukker, men holder meg selvsagt unna begge deler. For meg holder det med snus, røyk og øl en gang i uken.

Lenke til kommentar

Alkohol: Ja, en gang i blant drikker jeg meg full.....

Absinth: ikke ennå, men blir garantert i praha i september..... (klassetur)

snus: før.....

røyk: prøvd, men ikke fast

sterkere: nei

 

 

til hasj/alkodebatten: For å si det slik, hadde de oppdaget alkohol og hasj i dag, ville hasj ha blitt legalisert, og alkohol blitt forbudt...... hvis en av de MÅTTE blitt legalisert. (sier iaffal ekspertene)

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...