Gå til innhold

Har du noen gang prøvd dop?


zits

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mest fordi det var skrevet en god del etter det jeg kommenterte. I tillegg er jeg redd det kunne kommet noen og kalt det frekt, å utestengt meg for det..

Det var litt frekt ja.

Men jeg kan svare!

 

Han bodde nesten alle årene hos sin mor (som ikke brydde seg noe særlig om han, mildt sagt), men var enkelte ganger på gaten.

Han var ikke en slik narkoman som folk tenker på narkomane som, faktisk er de færreste narkomane uteliggere.

Ettersom han bodde hos moren sin, og han hadde telefon, så kunne man jo holde kontakten. :)

Lenke til kommentar

Det er uansett en farlig vei å gå. Av de 3 kameratene som jeg vokste opp med er 2 død av overdose. Den siste for bare en måned siden. Den tredje har jeg ikke hørt noe om eller fra. Jeg har jo ikke hatt kontakt med disse på over 10 år men det er utrolig tragisk.

 

:Edit Kan legge til at de tingene jeg har prøvd har vært eksperimentering. Jeg har ikke brukt noe narkotisk stoff over tid (annet enn at jeg røykte litt når jeg var yngre). Det eneste jeg har vært (og er) avhengig av er nikotin og koffein :p

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar

@Kid Jeg er så enig så enig. Argumentet du quota fra meg mener jeg mer i retning av at det er mennesker som misbruker noe som kan nytes... At det er miljøer for slikt er veldig trist. Mitt syn er at cannabis er ok med måte. Men allt annet kan brenne i helvette, det er rett og slett ikke bra å ta. Men cannabis er harmløst i seg selv. Er fort gjort for mange at dette blir et trinn i en stige bare grensen er sprengt, det er tragisk at slikt skjer.

 

Finnes utrolig mange folk med depresjoner og store problemer, disse sitter hjemme alene dag inn og dag ut. Skjønner jævla godt at disse folkene blir hekta på sånnt, da de selv føler de ikke har noe å tape og rusen gjør livet deilig for dem...

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke gå så langt som å si at cannabis er helt ok, ettersom det er både farlig og avhengighetsskapende.

Men det er ganske rart at det skal være ulovlig når røyking av tobakk er lovlig, ettersom det (i følge flere vitenskapelige undersøkelser) ikke er stor forskjell på skadevirkninger og hvor avhengighetsskapende det er.

Jeg synes ikke legalisering av cannabis er den rette veien å gå, jeg synes faktisk at man sakte men sikkert skal gå mot forbud mot tobakk i stedet.

 

For å få rus kan man være med venner/familie/kjæreste og ha det flott! Dette er en naturlig og sunn rus.

Endret av @kd
Lenke til kommentar

joda @kid er jo forsovidt enig der... Men jeg ser på cannabis og alkohol og ser ikke forskjeller der annet enn at hasj er enklere og røyke ofte.. Selve rusen i hasj er tryggere man har mer kontroll og er mer klar, ikke aggresiv og ikke syk dagen derpå. Alkohol derimot gjør deg til en "viking" på godt og vondt.

 

Angående det med legalisering så synes jeg folk må få gjøre hva de selv vil bare det ikke går utover andre.. Her og problemet ligger "gå utover andre" da det blir påvirknings faktorer og dårlige miljøer. Men jeg ser ikke forskjellen på å røke hasj hver lørdag kontra alkohol hver lørdag prinsippielt sett.

 

Jeg synes det er bedre å røyke hasj en skjelden gang enn å røyke tobakk. Av den enkle grunnen tobakk gir deg ingen rus du kan banne på at det dreper deg og helsen din blir råtten.

 

Kan virke som jeg er en stor hasj tilhenger men det er jeg overhodet ikke., Jeg er bare så lei av skremsels propaganda og krf holdninger. Å bruke er ok, men misbruk er forferdelig...Gi ansvar og du får ansvar!

Endret av Bogan
Lenke til kommentar
Men det er ganske rart at det skal være ulovlig når røyking av tobakk er lovlig, ettersom det (i følge flere vitenskapelige undersøkelser) ikke er stor forskjell på skadevirkninger og hvor avhengighetsskapende det er.
Vennligst ikke likestill tobakk og cannabis. Selv har jeg røkt min del (og sikkert din også). Jeg liker cannabisrusen godt og mener jeg kontrollerer forbruket mitt på en fornuftig måte. Men jeg vil ikke på noen måte bagatellisere dette rusmiddelets potensielle skadevirkninger. En stor del av dette forumets medlemmer er ikke engang myndige. Så for meg blir det helt feil å fremstille cannabis som noe ufarlig. Jeg er klar over at du nok ikke mente det slik, men ser behovet for å poengtere dette.
Lenke til kommentar
Så for meg blir det helt feil å fremstille cannabis som noe ufarlig. Jeg er klar over at du nok ikke mente det slik, men ser behovet for å poengtere dette.

Leser du de forrige postene mine, så skjønner du at det ikke var slik jeg mente.

 

Jeg advarer sterkt mot bruk av cannabis, og advarer også mot tobakk.

Det var ikke meningen å likestille tobakk og cannabis, og cannabis er "i sum" mye farligere enn tobakk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...