Gå til innhold

Har du noen gang prøvd dop?


zits

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Holder meg til alkohol. Har en mistanke om at jeg har fått noe i drinken min ved et par anledninger, men ville aldri prøøvd dop frivillig. Finner det unødvendig.

Kanskje litt GHB?

Hvis du våknet neste dag med vondt i stumpen og dårlig hukommelse er det en mulighet...

Hehe, aldri hatt ondt i "stumpen" heldigvis. men jeg hadde en god del venner og bekjente som nok ville ha seg litt gøy med min avholdenhet og lite tolleranse overfor dop. Så derfor har jeg mistanken, jeg opplevde å bli kanon dritings av 6 øl engang, noe som for meg er umulig. Det var også dagen jeg ble tatt av foreldrene mine :roll: . 17 år og full av skam :p

Lenke til kommentar
Hm, har blitt alkoholforgiftet av noen akevitt-shots for mye, (julebord med jobben :blush:) men aldri dop nei... Håper den dag aldri kommer...

 

åsså akevitt :sick:

 

skal det være shots, skal det være Tequila ;)

Etter 10 øl ville jeg tvilsomt smakt forskjell...

Lenke til kommentar
Aldri prøvd dop eller alkohol. Alle skal ha det til å høres så "gøy" ut, men jeg synes det virker nitrist!

Vel synes diskusjoner om dop er håpløse da de som er i mot bare bruker myter og piss. Og motsatt. Visst faen er det gøy og deilig, Bruker en alkohol kan man bare kutte ut mange argumenter mot hvor farlig hasj er. Sier ikke folk skal begynne med slikt ikke fordi det er farlig, men for har man ikke selv kontrollen vil stoffet snart ta kontrollen på deg. Alkohol her har fordelen at det ikke er like lett å drikke seg full ofte nok til at det blir et prolem. Å ta en joint er så ufattelig enkelt og kan bli lettere å ta og derfor føre til avhengighet og rusen vil avta noe som fører til å ta et steg videre osv. Det jeg mener oppsummert er at det er ikke stoffet men personen som tar stoffet som er en uting. Men jeg er dritt lei svartmaling av hasj, helt greit det bør unngås, men å manipulere fakta og stikke det frem slik er ikke riktig måte å gå frem på... Så for all del ta deres egne valg hør ikke på andre eller føl deg presset, vær din egen herre og ikke rusens herre... Hadde bare ikke folk vært så dumme hadde jorden vært et fint sted å bo :)

Lenke til kommentar
Det jeg mener oppsummert er at det er ikke stoffet men personen som tar stoffet som er en uting.

Jeg har en onkel som har vært _tung_ sprøytenarkoman i over 20 år, og han er egentlig en utrolig intelligent og smart fyr.

Han kunne ha blitt til noe stort, hvis det ikke var for at han prøvde hasj som 13-14 åring. Han hadde en sykdom (meget alvorlig, vil ikke gå inn på hva slags), og derfor var han blitt mobbet i all tid. Han fant ut at hvis han røykte hasj, så fikk han venner.

Han søkte trøst i hasjen.

Etterhvert gikk kompisene hans over på tyngre stoffer, og han hadde intet annet valg enn å dilte etter. Når jeg sier at han ikke hadde noe annet valg, så mener jeg at han ville ikke hatt noen venner hvis han ikke gjorde det. Selv ikke familien brydde seg om han.

Kort oppsummert er resten av historien 5 år på venteliste for å få metadon, 3 ganger alvorlig overdose, minst 3 år i fengsel, ødelagt liv og nå rusfri, men på metadon.

Grunnen til at han klarte å få seg selv til å bli lagt inn var at han endelig fikk støtte fra familien.

 

Poenget mitt er altså at det er ikke han det er noe galt med (i utgangspunktet), det er miljøet rundt stoffet. At det er så avhengighetsskapende er også noe som gjør det veldig farlig.

 

Dette er selvfølgelig et skrekkeksempel, men jeg ønsker å advare dere som tror at dere aldri kommer til å bli narkomane. Særlig dere som gjør det for vennskapets, omtanken og kjærlighetens skyld.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...