Gå til innhold

Har du noen gang prøvd dop?


zits

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Røyker hasj og gress, snårta endel cola, spist rohypnol røyka cola, ellers har jeg ikke prøvd noe sterke stoff (Tror ikke jeg vil prøve heller).

 

Jeg liker ikke de stoffene jeg har prøvd unntatt hasjen, spesielt bra gress. Grunnen til jeg ikke liker cola er fordi jeg blir klinvåken og annerledes stein + at cola er *piip* dyrt.. Hypperer hater jeg enda mer, likte det før, men nå syntes jeg det er kjedelig da man ikke husker noenting dagen etter. Og når jeg røyker cola blir jeg såå *piip* stein at jeg må bare legge meg, det er kjedelige greier syntes jeg.

Når jeg bruker stoff skal jeg ha det skikkelig morro, derfor passer hasjen/gress meg perfekt. Når jeg er skiev liker jeg å spise masse god mat, snacks, spille pc/ps2 spill, ol... Pluss at jeg har mange morsomme kompiser, sånn at jeg for lættis av dem hvergang :thumbup:

 

PS: Drakk også endel alkohol før, på fester osv.. Liker ikke det lenger da jeg gjør så mye dumt i fylla (f.eks roter med stygge jenter, ufrivillig skade av seg selv osv) , hodepine, kvalme og fyllesyk er ikke noe for meg. Men nå har jeg ikke drukket nogenting siden nyttår...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Det jeg mener oppsummert er at det er ikke stoffet men personen som tar stoffet som er en uting.

Jeg har en onkel som har vært _tung_ sprøytenarkoman i over 20 år, og han er egentlig en utrolig intelligent og smart fyr.

Han kunne ha blitt til noe stort, hvis det ikke var for at han prøvde hasj som 13-14 åring. Han hadde en sykdom (meget alvorlig, vil ikke gå inn på hva slags), og derfor var han blitt mobbet i all tid. Han fant ut at hvis han røykte hasj, så fikk han venner.

Han søkte trøst i hasjen.

Etterhvert gikk kompisene hans over på tyngre stoffer, og han hadde intet annet valg enn å dilte etter. Når jeg sier at han ikke hadde noe annet valg, så mener jeg at han ville ikke hatt noen venner hvis han ikke gjorde det. Selv ikke familien brydde seg om han.

Kort oppsummert er resten av historien 5 år på venteliste for å få metadon, 3 ganger alvorlig overdose, minst 3 år i fengsel, ødelagt liv og nå rusfri, men på metadon.

Grunnen til at han klarte å få seg selv til å bli lagt inn var at han endelig fikk støtte fra familien.

 

Poenget mitt er altså at det er ikke han det er noe galt med (i utgangspunktet), det er miljøet rundt stoffet. At det er så avhengighetsskapende er også noe som gjør det veldig farlig.

 

Dette er selvfølgelig et skrekkeksempel, men jeg ønsker å advare dere som tror at dere aldri kommer til å bli narkomane. Særlig dere som gjør det for vennskapets, omtanken og kjærlighetens skyld.

dop ødelegger ikke ungdomen, men ungdomen ødelegger dopen

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

har røyka brunt 3 ganger, brukte bøtte. Ingen virkning i det hele tatt, synes det var dårlige greier..

men så ble jeg tipsa om noe j* bra brunt i går, mekka meg en liten tjall med 0,5g hasj. jeg var bombesikker på at heller ikke denne ville virke på meg.. jeg gikk ut av bilen min for å røyke tjallen min. dette var et sted det ikke fantes folk, foruten mine to kompiser som satt i bilen. var egentli litt frustrert da jeg satte meg tilbake i bilen foruten å ha fått den berømte gode "rusen".

etter å ha kjørt 1,3 kilometer på grusvei, kjente jeg at jeg ble tørr i kjeften og bilen gikk bedre enn den gjorde før, helt til jeg så ned på speedometeret. jeg kjørte i maks 60 km/t.

det var da det gikk opp for meg at noe hadde virket og jeg ble livredd, til slutt greide jeg ikke å kjøre lenger, men fikk kompisen min uten førerkort til å kjøre for meg. da jeg satte meg bak i bilen opplevde jeg flere dejavouer etter hverandre, skikkelig skremmende. kjentes ut som om hjertet skulle hoppe ut av brystkassa, for så høy puls har jeg ikke hatt med mindre det har hvert anstrengelse i bildet. jeg kunne også kjenne at musklene i ansiktet ble mer avslappet, øynene mine var blodrøde og jeg følte meg som en gammel hund. det var vel i dette øyeblikket jeg fikk en form for panikkangst.

da vi kom frem og ut av bilen ble det mye bedre, da hadde jeg en veldig god og avslappet rus med noen latterkick innimellom ;)

denne rusen vil jeg anbefale på det sterkeste :p

Lenke til kommentar

No veit eg ikkje heilt kva du sjår på som dop, men eg antek du tenkjer stoffer som ikkje er allment godkjente og lovlege i Noreg?

Kaffe er jo óg eit slags dop til dømes.

 

Nei heilt personleg er eg særdeles nikotinavhengig, og bruker stortsett all form for tobakk som er å finne i vanlege å spesialbutikker. Snus er det mest vanlege for meg (då det krever minimal innsats for å oppnå rusen). Ellers har nytter eg sigaretter, sigarer og eventuelt Snuff (pulver ein sniffer inn - nikotinhaldig. Stortsett berre for sal i spesialbutikkar).

 

Alkohol er vel óg ein god ven, i tykt og tynt. Av alder vart det mykje helgefyll - spesielt i desse dager med tanke på russetid.

 

Videre utover Noregs lovgiving har eg prøvd hasj. Det gav meg ein herleg stimulerende effekt, men det er lenge siden eg har gjort det no. Er fanga i depresjon, og prøver å la vere å nytte for mykje stimuli som kan lage meg noko trøbbel seinare. Både for hovudet mitt, og ikkje minst rulleblad og psykisk påkjenning iform av å ha brutt loven. Alkohol og tobakk bruker eg likevel. Sistenevnte dagleg.

Lenke til kommentar

jeg har prøvd cannabis(marijuana/hasj), men ærlig talt, det er ikke et dop.

Det er bare en plante, og hvis du skulle komme til tenne på den og innhalere røyken får du noen reaksjoner: "sulten, glad og søvnig". Det eneste som "kan" være farlig med det er at for noen IDIOTER, kan det føre til annet dop. men det er bare så enkelt som å legalisere det så er den saken fiksa.

 

Jeg selv får grøssninger ved tanken på dop, min største frykt her i verden er antagelig heroin, for no dritt. men cannabis er IKKE et dop!

 

her er noe for dere som har en annen mening:

 

http://www.youtube.com/watch?v=gWhUqo9Aivs&feature=fvw

 

her er noe for dere som er "keen" på dop:

 

http://www.youtube.com/watch?v=EWjteKYxIM8

 

 

EDIT: men likevell(som også forøvrig gjeller med alkohol).. ikke røyk for mye cannabis, for ofte da blir man bare sløv. serlig i for ung alder. jeg gjorde det 2-5 ganger i uka før, nå har jeg holdt meg clean i omtrent ett år(bortsett fra 2-3 ganger).

siden jeg gjorde det så ofte bestemte jeg meg for å ta en lang pause fra det.

5-10 ganger i året holder i massevis. Hvis man drikker alkohol, eller paffer for ofte, glemmer man hvordan man koser seg og har det gøy i nykter/edru tilstand.

 

Nå drikker jeg kunn alkohol omtrent en gang hver- til hver andre måned. :)

Endret av SpisViskelærOgFåBjubs
Lenke til kommentar
har røyka brunt 3 ganger, brukte bøtte. Ingen virkning i det hele tatt, synes det var dårlige greier..

men så ble jeg tipsa om noe j* bra brunt i går, mekka meg en liten tjall med 0,5g hasj. jeg var bombesikker på at heller ikke denne ville virke på meg.. jeg gikk ut av bilen min for å røyke tjallen min. dette var et sted det ikke fantes folk, foruten mine to kompiser som satt i bilen. var egentli litt frustrert da jeg satte meg tilbake i bilen foruten å ha fått den berømte gode "rusen".

etter å ha kjørt 1,3 kilometer på grusvei, kjente jeg at jeg ble tørr i kjeften og bilen gikk bedre enn den gjorde før, helt til jeg så ned på speedometeret. jeg kjørte i maks 60 km/t.

det var da det gikk opp for meg at noe hadde virket og jeg ble livredd, til slutt greide jeg ikke å kjøre lenger, men fikk kompisen min uten førerkort til å kjøre for meg. da jeg satte meg bak i bilen opplevde jeg flere dejavouer etter hverandre, skikkelig skremmende. kjentes ut som om hjertet skulle hoppe ut av brystkassa, for så høy puls har jeg ikke hatt med mindre det har hvert anstrengelse i bildet. jeg kunne også kjenne at musklene i ansiktet ble mer avslappet, øynene mine var blodrøde og jeg følte meg som en gammel hund. det var vel i dette øyeblikket jeg fikk en form for panikkangst.

da vi kom frem og ut av bilen ble det mye bedre, da hadde jeg en veldig god og avslappet rus med noen latterkick innimellom ;)

denne rusen vil jeg anbefale på det sterkeste :p

 

 

 

kjenner meg igjen på det du sier der ass :p

 

første gang jeg paffa, følte jeg ingen ting(når jg tenker tilbake på det, så lo jeg egentlig veldig mye og jeg drakk 2 o,5L cola) andre gang var ganske som du beskrev det, men jeg hadde hukommelse som en gullfisk. jeg glemte hva som skjedde hvert 10ende sekund, kom på det etter 5 sekunder og glemte det igjen etter 5 sekunder :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...