Gå til innhold

Har du noen gang prøvd dop?


zits

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Efexor (Dette er et psykoaktivt stoff som er FARLIG. Ligg unna) <--- Er dette så farlig da? Jeg har selv fått det utskrevet av legen for et par år siden

Efexor er et middel som enten kan hjelpe på problemene eller gjøre de mye verre. Derfor er det viktig med TETT oppfølging når man bruker det. Personlig ble jeg irritabel og agressiv av å ta de. De første ukene jeg fikk de av legen så de ut til å hjelpe men det var kun en temperær effekt. Jeg innså ikke selv at jeg forandret meg men alle rundt meg så det. Jeg slutta på dagen da jeg til slutt innså hva det gjorde med hodet mitt. Da lå jeg selvfølgelig å svetta i en uke pga. abstinenser. Legen hadde selvfølgelig ikke nevnt at man bør seponeres gradvis!

 

Jeg vet om flere som har fått det og blitt hjulpet, men jeg vet om enda flere som har blitt agressive, irritable, utagerende, voldelige, suicidale osv. osv. av å ta efexor. Man kan også bli mer eller mindre apatisk av den.

 

Da jeg fikk de av legen visste jeg ingen ting om dem, men etter å ha lest rundt og snakket med andre så skremmer det meg mer og mer hvor lett legene har for å skrive ut dette KRAFTIGE preparatet. Alt for mange leger skriver ut Cipramil, Cipralex eller Efexor så fort en pasient viser tegn til psykiske problemer, for så å svikte under oppfølgingen. Slike middel er ikke ment som en behandling, men som et suplement til behandling.

Lenke til kommentar
Efexor (Dette er et psykoaktivt stoff som er FARLIG. Ligg unna) <--- Er dette så farlig da? Jeg har selv fått det utskrevet av legen for et par år siden

Efexor er et middel som enten kan hjelpe på problemene eller gjøre de mye verre. Derfor er det viktig med TETT oppfølging når man bruker det. Personlig ble jeg irritabel og agressiv av å ta de. De første ukene jeg fikk de av legen så de ut til å hjelpe men det var kun en temperær effekt. Jeg innså ikke selv at jeg forandret meg men alle rundt meg så det. Jeg slutta på dagen da jeg til slutt innså hva det gjorde med hodet mitt. Da lå jeg selvfølgelig å svetta i en uke pga. abstinenser. Legen hadde selvfølgelig ikke nevnt at man bør seponeres gradvis!

 

Jeg vet om flere som har fått det og blitt hjulpet, men jeg vet om enda flere som har blitt agressive, irritable, utagerende, voldelige, suicidale osv. osv. av å ta efexor. Man kan også bli mer eller mindre apatisk av den.

 

Da jeg fikk de av legen visste jeg ingen ting om dem, men etter å ha lest rundt og snakket med andre så skremmer det meg mer og mer hvor lett legene har for å skrive ut dette KRAFTIGE preparatet. Alt for mange leger skriver ut Cipramil, Cipralex eller Efexor så fort en pasient viser tegn til psykiske problemer, for så å svikte under oppfølgingen. Slike middel er ikke ment som en behandling, men som et suplement til behandling.

Du nevnte Cipralex. Er dette så farlig da? jeg bruker det selv pga angst og deprisjoner sammen med diverse antipsykotikum, så jeg lure litt.

Lenke til kommentar
Du nevnte Cipralex. Er dette så farlig da? jeg bruker det selv pga angst og deprisjoner sammen med diverse antipsykotikum, så jeg lure litt.

Tja, Cipralex er et personlighets-forandrende medikament men det er på ingen måte så sterkt som Efexor. Det jeg reagerer på er måten det blir foreskrevet av mange leger.

Psykofarmika (antidepresive o.l.) blir foreskrevet uten oppfølging av svært mange og det er ikke en fullgod behandling. Uten tett oppfølging kan ALLE slike medikamenter føre til psykoser, angst, forverring av depresjoner o.l.

Jeg sier ikke at slike midler ikke kan hjelpe men at man bør være mye mer forsiktig en det som er normen blant norske leger i dag. Både de som produserer "lykkepiller" og forskere som var med å utvikle disse, har reagert på bruken av disse medikamentene. De blir foreskrevet som en mirakelkur mot nesten alt. Det de ble utviklet for var et suplement til psykoterapi, men det blir svært ofte foreskrevet i stedet for psykoterapi. Desverre er det sjelden legene følger opp annet enn EN samtale etter at den første respten er utskrevet. Grunnen til dette er at legene plikter å følge opp pasienten, men i realiteten så er dette en formalitet som blir tatt på et tidlig tidspunkt og da er det ofte vanskelig å se uønskede effekter. Mange leger fortsetter å fornye reseptene på disse medikamentene (såkalte lykkepiller) i flere år uten noen særlig oppfølging.

 

Cipralex og Efexor virker etter som jeg har forstått det på en måte som ligner på det Ecstasy gjør med hjernen din. Dog ikke like kraftig.

 

Av de tre jeg nevnte så er Cipramil den svakeste og mest utbredte. Så følger Cipralex og tilslutt Efexor.

 

Jeg har ingen formel utdannelse når det gjelder disse stoffene men har lest meg til en del og i tillegg har jeg brukt Cipralex og Efexor personlig. Jeg snakker derfor av egne erfaringer samt det jeg har sett på folk rundt meg.

 

Lurer du på om Cipralex er farlig så kan ikke jeg svare på om det er det for DEG. Slike midler virker forskjellig på forskjellige mennesker. Det du bør gjøre er å spørre de rundt deg om du har forandret deg og i tilfelle på hvilken måte. Da jeg gikk på efexor tente jeg etter hvert på den minste ting, men så ikke selv at det var MEG det var noe med. I hodet mitt så var det alle de andre som var drittsekker. Det ble en brå oppvåkning for meg da jeg innså hva medisinene hadde gjort med meg. Jeg kommer aldri mer til å bruke slike preparater. Det er etter min mening mye farligere enn en del av de andre stoffene som har blitt diskutert i denne tråden.

 

EDIT: Skriveleif var på besøk...

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

Jeg skjenner meg veldig godt igjen i hva du skriver. Jeg fikk først utskrevet resept på 75mg av legen og så var det en samtale og så ble det 150mg. Og etter det var det ingen samtaler eller noe sånt. Jeg kan ikke si at jeg følte jeg ble gal og agresiv av de, men jeg ble veldig sånn "gi faen" i alt humør. jeg brydde meg ikke om hva som skjedde osv.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
pepper, ryphnol oh hasj

 

men vil anbefale folk til å holde seg LANGT unna, pepper blir man avhengi av FORT pga veldig sterk rus

kanskje et teit spm, men pepper = ?

amfetamin tror jeg :dontgetit:

Jepp, amfetamin ja.

 

Ting jeg har vært borti; pepper,cola,knips,ghb,hyppere,hasj,somadril og valium (i store doser) pluss en del andre ulovlige og ulure preparater... :thumbdown:

 

Ikke no vits i å prøve bare for å prøve, mange som driter seg ut på det og det kommer aldri noe godt ut av det in the long run!

 

Samboeren går på cipralex daglig, hørtes ikke spesielt bra ut! Syns ikke hun blir så mye bedre av de heller, får stadige tilbakefall.. :(

Lenke til kommentar
Bra dere aldri prøver, for fy faen så fort folk blir avhengig av hasj og fy faen så mange som hopper videre... er så jævla trist og skremmende å se venner slik...

Tell me about it. Har selv en kompis som begynte å røyke litt hasj, så gikk han videre og prøvde sterkere saker, og nå er han helt på kjøret. Det er vondt å se en kar jeg alltid har regnet som sunn og fornuftig bli offer for noe sånt.

Lenke til kommentar

Hehe, minner meg på den gangen når jeg gikk i Oslo, da gikk det en "mistenksom" type forbi og i farten spurte han om jeg ville kjøpe kola. Jeg ble litt forbauset og lurte på om han mente meg(jeg tenkte jo ikke på hva det var) Da han spurte en gang til om jeg ville kjøpe kola forstod jeg at han ikke mente "Coca Cola" men amfetamin eller kokain.. husker ikke. Men det resulterte i en liten samtale om pris og mengder midt på Karl Johan Ganske gøy egentlig, siden jeg ikke kjøpte noe og hadde ikke planer om det heller. Tror han følte seg litt snyy da jeg sa at jeg ikke skulle ha noe for femte gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...