Gå til innhold

Har du noen gang prøvd dop?


zits

Anbefalte innlegg

Røyk: prøvd, men vil ikke prøve igjen.

Snus: prøvd, var digg, men vil av prinsipp ikke prøve igjen.

Alkohol: er forbi fjortissfyllaperioden, og drikker egentlig ikke så ofte, og da moderat. (Stort sett iaff :p )

Hasj: nei.

Diverse andre stoffer: nei.

Koffein: drikker en del kaffe, men har klarer meg uten også.

Sukker: noe under normalt forbruk tror jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vel ingen som oppfordrer til å bruke det som nevnt tidligere i tråden. Men det er ingen vits å juge. Fakta legges på bordet så får man velge selv. Selvfølgelig unngå det om du kan. Men å røyke en joint en skjelden gang gjør ingen verdens ting.

 

Men jeg synes som nevnt man bør vente til 20åra før man prøver da man kjenner seg selv litt bedre og man begynner å ta litt ansvar.. Det er sinnsykt skummelt å røye hvis du sitter mye alene hjemme. De som gjør det går rett på en smell.. Problemet er at folk tar det og blir så posetivt overasket at de bare kjører på som faen. Misbruk og bruk er 2 foprskjellige ting. Det listes opp skade virkninger av hasj. Men det er for de som røyker nesten daglig. Ikke for de som bruker det slik vanlige bruker alkohol.

Jeg mener fortsatt problemet ligger i bruken og ikke stoffet. Men har man pshykiske problemer og/eller sitter mye alene må man ikke finne på å begynne

Lenke til kommentar

Selv har jeg ikke prøvd noe som helst, bortsett fra SMÅ kvanta alkohol. Ser i prinsippet ikke problemet med en joint en sjelden gang, men jeg ser nok allikevel litt ned på personer som røyker det. Det har vel med innprinta sammfunnsverdier å gjøre.

 

Har planer om å aldri prøve noe annet enn alkohol.

Lenke til kommentar
Folkens, ikke start å anbefale folk å bruke dop.

Dop er en uting!

Vet ikke helt om jeg er enig i at jeg anbefalte noen å begynne. Hovedpoenget mitt var å mane til tålmodighet og refleksjon. Mange ungdommer rundt 15 - 16 år debuterer med dop enten man liker det eller ikke, og det er ikke bra i det hele tatt. Men kanskje er det slik at de heller lytter til folk med empirisk kunnskap, fremfor den "hippe" politimannen som kommer på skolen, og dersom man kan bidra til at de venter med debuten eller at de skaffer seg skikkelig kunnskaper om emnet, så er vel det en fin ting?

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke at hasj er ulovlig. Sett på hasj i forhold til alkohol, så er det langt flere positive ting med hasj enn alkohol! Blant annet så blir man/noen ikke voldelige av hasj (men av alkohol). Rusen er mye bedre. Hva er egentlig kult med å sjangle bortover en gate og spy mens du prøver å finne vegen hjem. Eneste som er negativt med hasj er vel at man ikke blir helt go i huet etterhvert. Men da skal man jo kanskje misbruke det. Misbruker man alkohol så risikerer man jo å dø.

 

Det er loven som har gjort hasj til et narkotikum. Hadde ikke den loven vært der så ville ikke normale folk fått kontakt med langere som har sterkere saker å by på. Tenk hvis alkohol skulle blitt ulovlig.. da hadde mange vanlige mennesker sklidd ut pga at de må gå til langere for å ha en artig helg på fest.

 

Sånne ting burde ikke være ulovlige i det hele tatt! Jeg syns man selv burde få bestemme hva man skal gjøre med kroppen og livet sitt! Landet vårt er jo som noen foreldre som passer på oss. Er jo bra det, men ikke alltid. Dessuten så øker befolkningen på jorda og vi har ikke bruk for så mange folk. Fattigdom, arbeidsløshet, sykdom osv.

 

Ingen i hele verden kan da være uenig i dette og burde være enig i at ihvertfall cannabis burde legaliseres?

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke at hasj er ulovlig. Sett på hasj i forhold til alkohol, så er det langt flere positive ting med hasj enn alkohol! Blant annet så blir man/noen ikke voldelige av hasj (men av alkohol). Rusen er mye bedre. Hva er egentlig kult med å sjangle bortover en gate og spy mens du prøver å finne vegen hjem. Eneste som er negativt med hasj er vel at man ikke blir helt go i huet etterhvert. Men da skal man jo kanskje misbruke det. Misbruker man alkohol så risikerer man jo å dø.

 

Det er loven som har gjort hasj til et narkotikum. Hadde ikke den loven vært der så ville ikke normale folk fått kontakt med langere som har sterkere saker å by på. Tenk hvis alkohol skulle blitt ulovlig.. da hadde mange vanlige mennesker sklidd ut pga at de må gå til langere for å ha en artig helg på fest.

 

Sånne ting burde ikke være ulovlige i det hele tatt! Jeg syns man selv burde få bestemme hva man skal gjøre med kroppen og livet sitt! Landet vårt er jo som noen foreldre som passer på oss. Er jo bra det, men ikke alltid. Dessuten så øker befolkningen på jorda og vi har ikke bruk for så mange folk. Fattigdom, arbeidsløshet, sykdom osv.

 

Ingen i hele verden kan da være uenig i dette og burde være enig i at ihvertfall cannabis burde legaliseres?

liker tankegangen din :) akkurat det jeg tenker også, men det er jo godt med en champagneflaske da, det kan ingen motsi!

Lenke til kommentar

Altså vil ikke reklamere for hverken hasj eller alkohol. Ser man på stoffene i seg selv og lik bruk av de er hasj mye mye bedre, det er et faktum! Men de kan ikke brukes på samme måte. Hasj er kos og rolige kvelder. mens alkohol er på byn da en trenger energi og være vill.

 

Dere som vurderer å prøve hasj. Ikke prøv det for all del! Skal dere begynne ikke begyn med folk som røyker litt for mye. Og sist men ikke minst vent til 20 årene. Er ikke noe jeg sier for å være best og si man vet best i den alderen. Men for da kjenner man seg selv bedre man har mer ansvar og mer fornuft. Eksempel på det er hvor mange som starter å røyke etter fyllte 20 år.

 

Men når allt kommer til allt. Er det veldig dumt å prøve ikke fordi det er farlig, men fordi det er så lett og digg og fører til hyppig bruk

 

Edit: Ekstreme skrivefeil

Endret av Bogan
Lenke til kommentar

Først og fremst:

Drikker: Ja

Røyker: Ja

Prøvd noen form for dop: Nei

 

Og så:

Rus er avhengighetsskapende, og kom ikke å si noe annet, da spyr jeg på dere. Ikke kom og si att dere ikke ser frem til neste joint (eller hva dere kaller det), det ville vært en stor og fet løgn.

 

Ett gitt scenario: marijuana og hasj blir legalt i Norge, men siden det er en luksusvare blir denne så avgiftsbelastet att det lønner seg å kjøpe hos nærmeste langer (som fremdeles fører lsd, speed, heroin, osv). Alkohol er lovlig i dette landet ikke sant? Men fremdeles blir det smuglet in sprit, øl og vin i store kvanta, dette på grunn av store avgifter fra staten. Fremdeles vil brukeren komme i kontakt med de sterkere stoffene.

 

- D.J.

Lenke til kommentar
Først og fremst:

Drikker: Ja

Røyker: Ja

Prøvd noen form for dop: Nei

 

Og så:

Rus er avhengighetsskapende, og kom ikke å si noe annet, da spyr jeg på dere. Ikke kom og si att dere ikke ser frem til neste joint (eller hva dere kaller det), det ville vært en stor og fet løgn.

 

Ett gitt scenario: marijuana og hasj blir legalt i Norge, men siden det er en luksusvare blir denne så avgiftsbelastet att det lønner seg å kjøpe hos nærmeste langer (som fremdeles fører lsd, speed, heroin, osv). Alkohol er lovlig i dette landet ikke sant? Men fremdeles blir det smuglet in sprit, øl og vin i store kvanta, dette på grunn av store avgifter fra staten. Fremdeles vil brukeren komme i kontakt med de sterkere stoffene.

 

- D.J.

så enig så enig.. ser frem til neste joint ja. Men gjelder å ha kontroll slik at dete unngås. Jeg for min del klarer det helt fin fint og røyker så og si aldri. Men mange har problemer med det..

 

scenarioet ditt var vel litt søkt.. Jeg mener folk må ha mulighetene, og høste som en sår.

Lenke til kommentar
Ett gitt scenario: marijuana og hasj blir legalt i Norge, men siden det er en luksusvare blir denne så avgiftsbelastet att det lønner seg å kjøpe hos nærmeste langer (som fremdeles fører lsd, speed, heroin, osv). Alkohol er lovlig i dette landet ikke sant? Men fremdeles blir det smuglet in sprit, øl og vin i store kvanta, dette på grunn av store avgifter fra staten. Fremdeles vil brukeren komme i kontakt med de sterkere stoffene.

 

- D.J.

Hvis marijuana blir tillatt i norge vil det ikke gå mange ukene før diverse butikker får dette som fast sortement. Feks er jeg bombesikker på at Hemphouse vil ha dette inne veldig raskt etter det har blitt legalisert, så langere blir unødvendig på dette stoffet.

 

så enig så enig.. ser frem til neste joint ja. Men gjelder å ha kontroll slik at dete unngås. Jeg for min del klarer det helt fin fint og røyker så og si aldri. Men mange har problemer med det..

 

scenarioet ditt var vel litt søkt.. Jeg mener folk må ha mulighetene, og høste som en sår.

 

Enig der, jeg vil ikke si jeg er avhengig bare fordi jeg "gleder meg" til neste joint på fest i en stressende hverdagen. Selv hvis jeg hadde røyka hasj hver helg på fest ville jeg da vært avhengig av alkohol også, siden jeg også drikker på disse festene ? Tror nok avhengighetsstempelet er litt vel på avveie med en gang "dop" og "narkotika" bringes opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...