The_evil_blue_toad Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 "Your beliefs most closely resemble those of Satanism! Before you scream, do a bit of research on it. To be a Satanist, you don't actually have to believe in Satan. Satanism generally focuses upon the spiritual advancement of the self, rather than upon submission to a deity or a set of moral codes. Do some research if you immediately think of the satanic cult stereotype. Your beliefs may also resemble those of earth-based religions such as paganism." Rakk ikke en gang komme til "before you scream" Tror ikke den testen var helt presentabel, synes det var en del spørsmål som prøvde å trekke meg i retning av anti-kirke og anti-gud da de ga meg ganske dårlige muligheter til å svare skikkelig. Men får vel lese litt om paganism, av ren nysgjerrighet Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 (endret) jeg er mer hedning enn ateist Definisjonen på en hedning er en som ikke tror på enten Kristendommen, Islam eller Jødedommen. Og hvilken definisjon er det? Jeg har hørt ørten definisjoner på hedning, men den jeg har hørt flest ganger er den som sier at hedning er en som ikke tror på noen guder som helst, men som er mer antireligiøs enn en ateist. Begrepet 'hedning' betyr noe annet nå enn det gjorde for 2000 år siden. Jeg gir faen i hva jeg er. Jeg liker ikke å bli kategorisert uansett. Jeg er den jeg er, og ingenting annet. Jeg er antireligiøs, og mener at verden hadde vært mye bedre uten religioner. Jeg kjørte testen en gang til, forresten. Det var noen definisjoner der jeg misforsto. Det andre resultatet: Atheism 100% Satanism 67% Buddhism 50% Agnosticism 50% Paganism 33% Islam 17% Christianity 8% Hinduism 0% Judaism 0% Det virker riktigere. Det avspeilier meg på en bedre måte. Jeg lurer forresten på hva 'paganism' betyr her. I en engelsk dictionary jeg har står det pagan a heathen: one who is not a christian, jew or muslim: more recently, one who has no religion: one who sets a high value on sensual pleasures.paganism heathenism: the beliefs and practices of the heathen. Men dette samsvarer ikke med hva flere engelsktalende jeg vet om, påstår. De sier at 'paganism' er noe i retningen av flergudsdyrkelse. I forhold til denne testen, virker det rimeligere, siden 'heathenism', 'atheism' og heathenism-delen av 'paganism' ikke er så veldig ulike. Edit: Skirvleeif Endret 2. juni 2005 av KaYcH Lenke til kommentar
robotlogin99 Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Er det egentlig noen som er Upersonlig kristen? Kristendommen består jo av to deler: Upersonlig: De utre rammer, symboler, tradisjoner og ritualer: Dåp, kirkelig konfirmasjon (ellers får man ikke penger av tante-Astrid), gå i kirken på julaften, bli hørt i lekseprøve hvor rett svar er at Jesus sto opp fra de døde, ha en bibel liggende i skuffen. Personlig: Indre overbevisning og utøvelse: Det at man selv faktisk er overbevist om at alt det som står i Bibelen er sannhet, og at man lever sitt liv med det som den viktigste ledestjernen. Her er test-resultatet mitt btw: You scored as agnosticism. agnosticism 83% <-- Correkt! Islam 71% <-- What?! How did that wind up there?! Buddhism 63% <-- atheism 63% <-- Paganism 58% <-- Satanism 50% <-- Judaism 42% <-- Hinduism 42% <-- Christianity 17% <-- Enig i at mange spørsmål var litt vel sære... Lenke til kommentar
nunatak Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 You scored as atheism. You are... an atheist, though you probably already knew this. Also, you probably have several people praying daily for your soul. Instead of simply being "nonreligious," atheists strongly believe in the lack of existence of a higher being, or God. atheism 75% Buddhism 58% Satanism 58% agnosticism 46% Paganism 42% Judaism 29% Hinduism 25% Christianity 17% Islam 8% Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Her er test-resultatet mitt btw: You scored as agnosticism. agnosticism 83% <-- Correkt! Islam 71% <-- What?! How did that wind up there?! Buddhism 63% <-- atheism 63% <-- Paganism 58% <-- Satanism 50% <-- Judaism 42% <-- Hinduism 42% <-- Christianity 17% <-- Enig i at mange spørsmål var litt vel sære... Hva mener du med alle smileyene? Det er litt vanskelig å skjønne poenget Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 (endret) agnosticism 92% Paganism 79% Buddhism 71% Satanism 71% Islam 46% atheism 42% Judaism 42% Hinduism 38% Christianity 25% Jeg har vært borti bedre tester, men resultatet mitt er jeg enig med. For ett år siden ville jeg antakelig endt opp som ateist. Jeg regner med jeg vil utvikle meg mer i retning av paganismen etter hvert. Har vurdert å faktisk kovertere til paganismen, men jeg må først se hvordan jeg former meg. Det siste året har jeg omtalt meg selv som agnostiker, riktig nok. Buddhismen har jeg også sansen for, men det kommer vel ikke som noe sjokk. Trosretningen virker uhorvelig populær blant yngre her i Vesten, virker det som, men mest i drømmene. Det inntrykket har i hvert fall jeg etter noen korte studier av buddhisme i KRL-timene. Halve klassen kunne tenke seg å konvertere, eller noe sånt, men en skal ikke se bort fra at det var nokså spøkefullt ment. Edit: Masse interessant lesestoff angående paganisme der ute. Nordisk Paganistforbund har en del kort og godt å by på. Les ivei. :-) Endret 6. juni 2005 av sanoj_20 Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 jeg er mer hedning enn ateist Definisjonen på en hedning er en som ikke tror på enten Kristendommen, Islam eller Jødedommen. Og hvilken definisjon er det? Vel det finnes flere ja. Men denne er en jeg har sett mest av i ordbøker og lignende. Hedning er/var bare et skjellsord som man brukte mot folk som ikke følger den relegionen man selv følger, siden dette skjellsordet har blitt brukt mye av jøder/muslimer/kristne oppover årene så har denne fått denne definisjonen. Det at du er hedning kan bety at du er antirelegiøs, eller at du tror på en slags alternativ relegion. Ateist derimot betyr at du ikke tror på noe som helst. Lenke til kommentar
Samael Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Islam 67% Christianity 58% Buddhism 54% Paganism 50% agnosticism 38% Judaism 38% Hinduism 29% Satanism 29% atheism 13% Merkelig, jeg som er Kristen og allting, og jeg føler ikke noe særlig ovenfor Islam, og jeg synes at jeg burde scoret høyere på Jødedom, vel, jeg scoret iallefall lavt på Satanisme, men ikke lavt nok . Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Det at du er hedning kan bety at du er antirelegiøs, eller at du tror på en slags alternativ relegion. Ateist derimot betyr at du ikke tror på noe som helst. Vel, jeg ser ikke egentlig noen store motsetninger mellom hedninger og ateister. Hvis hedninger er antireligiøse, tror jo heller ikke de på noe som helst. Jeg veit ikke hva jeg er, for det er så komplisert å vite hva 'hedning' betyr og oppfattes som. Jeg kaller meg bare antireligiøs, jeg. På den måten skjønner folk mye lettere hvor jeg står Lenke til kommentar
Samael Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Judaism 42% <-- Hinduism 42% <-- Hvorfor det, Jødedom og Hinduisme er da begge ganske koselige religioner. Heh, dere barneromper skjønner visst ikke forskjellen på Monoteisme og Polyteisme dere. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Det at du er hedning kan bety at du er antirelegiøs, eller at du tror på en slags alternativ relegion. Ateist derimot betyr at du ikke tror på noe som helst. Vel, jeg ser ikke egentlig noen store motsetninger mellom hedninger og ateister. Hvis hedninger er antireligiøse, tror jo heller ikke de på noe som helst. Jeg veit ikke hva jeg er, for det er så komplisert å vite hva 'hedning' betyr og oppfattes som. Jeg kaller meg bare antireligiøs, jeg. På den måten skjønner folk mye lettere hvor jeg står Ateist betyr ihvertfall at du ikke tro på en gud. (evt. at du er overbevist om at det ikke finnes en gud.) Hedning kan bety at du fks. tror på Odin... (men også at du er ateist). Men bare kall deg antirelegiøs du, funker sikkert det Lenke til kommentar
dot_ Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 atheism 100% Paganism 83% Islam 67% Satanism 54% Buddhism 54% Judaism 42% agnosticism 33% Christianity 29% Hinduism 0% Tja. Lenke til kommentar
-mAdz- Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Judaism 42% <-- Hinduism 42% <-- Hvorfor det, Jødedom og Hinduisme er da begge ganske koselige religioner. Heh, dere barneromper skjønner visst ikke forskjellen på Monoteisme og Polyteisme dere. Å, så smarte vi er som vet forskjellen på monoteisme og polyteisme... Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 og er minst 1 år yngre... Lenke til kommentar
-mAdz- Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Jeg gir faen i hva jeg er. Jeg liker ikke å bli kategorisert uansett. Jeg er den jeg er, og ingenting annet. Jeg er antireligiøs, og mener at verden hadde vært mye bedre uten religioner. Den er jeg med på! Akkurat slik ville jeg sagt det også, og ettersom du har skrevet det så trenger ikke jeg.. Religion, down down! Lenke til kommentar
-mAdz- Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 og er minst 1 år yngre... hehe Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Støtter den jeg også... Religion har Downs.. (En liten "intern" kanskje.. På tide og sove? slår interne spøker med meg selv ) Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Judaism 42% <-- Hinduism 42% <-- Hvorfor det, Jødedom og Hinduisme er da begge ganske koselige religioner. Heh, dere barneromper skjønner visst ikke forskjellen på Monoteisme og Polyteisme dere. Så at man ikke liker religionene bunner i at man ikke vet forskjellen på monoteisme og polyteisme? Var det det du ville frem til? Lenke til kommentar
Samael Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 (endret) Judaism 42% <-- Hinduism 42% <-- Hvorfor det, Jødedom og Hinduisme er da begge ganske koselige religioner. Heh, dere barneromper skjønner visst ikke forskjellen på Monoteisme og Polyteisme dere. Å, så smarte vi er som vet forskjellen på monoteisme og polyteisme... Ja din fitte. Du vet tydligvis ikke forskjellen på bier og veps engang. og er minst 1 år yngre... Ti stille, din elektriker Endret 26. juni 2005 av Samael Lenke til kommentar
-mAdz- Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 (endret) fitte; det liker vi, men ikke kall meg en da, vær så snill.. hvorfor begynte du å bable om monoteisme og polyteisme, i det hele tatt? Endret 26. juni 2005 av -mAdz- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg