hauard Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 (endret) Hei. Noen som vet av noen program som kan lage brukerdatabaser, for så og outputte alle registranters info, til ei fil? Altså: En bruker skal registrere seg, så skal en annen side ta informasjon ut av denne siden, og putte dette i en annen fil, som skal vises på WEB. Skrik ut om jeg bør forklare nærmere. :-) Endret 17. juni 2005 av hauard Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 (endret) Vil du lage dette helt manuelt, eller bruke en forhåndslaget "portal"? Jeg har isåfall noen gode linker til deg: www.webwizguide.com [Leverer et bra forum] Portaler som gjør alt du ønsker angående registreringer: www.soopportal.org [bygger på forumet webwiz, og leverer alt du måtte drømme om] www.ezaspsite.com [bygger på forumet webwiz, og er en enkel ingang til å drive egen portal] Edit: Dette har jeg fått ut av Soopportal: www.musikksmaken.com Moderatoredit: Jeg sensurerte en link som bryter med retningslinjene. Edit av anth: Noen har hacket et av domenene deres. Det riktige skal da være .org, for å komme til den portalen jeg mente. Endret 8. april 2005 av anth Lenke til kommentar
Format71 Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 (endret) Eh... den *sensurert*-linken din bør kanskje sjekkes...? -Vegar Endret 8. april 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
hauard Skrevet 1. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2005 Nei, det er ikke noe forum jeg skal lage. Jeg skal lage noe jeg kaller en påmeldingsliste. Folk melder seg på, og en annen side skal lage en liste over alle brukerne som har meldt seg på. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Som sagt så er fleksibiliteten til portalen stor, og dette kan fint gjøres. Men det finnes jo selvsagt enklere måter å gjøre det på, ettersom du ikke skal lage noe store greier. Vet dessverre ikke om noen programmer som gjør akkurat dette. Men det er nok å ta av som en kan modifisere til eget bruk. Lenke til kommentar
hauard Skrevet 10. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2005 Skriv en selv med PHP og MySQL. Heh..da har vi bare to problem igjen: Jeg kan ikke PHP, og eier ikke kunnskap om MySQL. (MySQL er kanskje simpelt å få til, men jeg har ikke hatt anledning til å sette meg inn i det enda.) Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Hvis jeg forstod korrekt, så skal siden bestå av to sider, en hvor folk kan skrive navnet sitt og trykke "ok", og en hvor man kan se hvem som ligger i databasen. Hvis det ikke er mer problem enn dette, består hver fil av < 10 linjer, ca. form.php, for eksempel, kan bestå av en form: <form action="insert.php" method="post"> <input type="text" name="navn" /> <input type="submit" value="ok" /> </form> Deretter trenger du noe som legger det til i databasen. Skjemaet over sender informasjon til en fil som heter "insert.php": <?php $navn = _POST['navn']; $link = mysql_connect("$database", "$username", "$password") or die("Could not connect : " . mysql_error()); mysql_select_db("$db") or die("Could not select database"); mysql_query("INSERT INTO medlemmer (navn) VALUES ('$navn')") or die("Klarte ikke legge til : " . mysql_error()); mysql_close($link); ?> Og så filen som viser alt, read.php <?php $navn = _POST['navn']; $link = mysql_connect("$database", "$username", "$password") or die("Could not connect : " . mysql_error()); mysql_select_db("$db") or die("Could not select database"); mysql_query("SELECT * FROM medlemmer WHERE 1") or die("Feil : " . mysql_error()); mysql_close($link); ?> Tar forbehold om feil nå da jeg ikke har brukt kladdeark. Lenke til kommentar
hauard Skrevet 17. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2005 Da får jeg Parse error: parse error, unexpected '[' in /var/webconfig/htdocs/regg/insert.php on line 2 Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Det mangler en $. Linje 2 skal være: $navn = $_POST['navn']; Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå