bidz Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 (endret) Skal handle en ny SATA HDD nå, men sliter med og bestemme meg for hvilken jeg skal ha. Vil ha en HDD med bra ytelse og lite støy, til under 1100kr. Har kommet fram til disse kandidatene: Hitachi Deskstar 7K250 250 GB S-ATA 8MB Seagate Barracuda 7200.8 250GB S-ATA 8MB NCQ Noen som har erfaringer med disse, og hvilken som er best? HDD'en skal brukes som OS-disk i en PC, samt spilling, nedlasting, osv. Altså ikke no heavy videoredigering og sånt. Hovedkortet som er i PC'en har forøvrig ikke NCQ støtte (Nforce 3 250Gb), men NCQ er vel kjekt og ha til en skal oppgradere? Aner ikke hvor mye forskjell på hastigheten NCQ har og gjøre? Seagate'n er jo av litt nyere dato, og har 5 års garanti (Hitachi'en har 3 års garanti, samt er litt eldre). Men har hørt at Seagate'n ikke er så rask, samt at den støyer (har også hørt at den ikke støyer, så det varierer vel fra person til person). Endret 7. april 2005 av bidz Lenke til kommentar
Vegggen Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Har selv nettopp vurdert det samme, hvilken 250GB SATA er det beste valget? Valget falt på seagate disken, fordi det var den jeg fant minst negativ omtale om både her og andre steder, men du vil alltid finne noen som har problemer med ethvert produkt. Mange erfarne brukere ser ut til å like seagate, så det gjorde utslaget for meg. Lenke til kommentar
bidz Skrevet 8. april 2005 Forfatter Del Skrevet 8. april 2005 Endte opp med at jeg valgte en Seagate Barracuda 7200.8 250GB SATA. 5 års garanti var vel det avgjørende, pluss at jeg har god erfaring med Seagate. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Har både WDC, Seagate og Hitachi S-ATA av nevnte serier. Dårligst: WDC (hatt 2 DOA, og 3 av de jeg har nå lager skumle "klikkelyder" som er vanlig når de har problemer og må rekalibrere seg og prøve på nytt). Best: Hitachi og Seagate er ganske like, Seagate er vel roligst når den ikke skriver/leser, men knatrer vel en tanke mer enn hitachi når den leser/skriver. Uansett - ikke noe å utsette på hverken Hitachi eller Seagate. Lenke til kommentar
Smukken Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Jeg har akkurat kjøpt Seagate disken henter den i morgen Akkurat hatt 2 stk. WD disker som tok kvelden (SATA 120GB).... Aldri mer WD og har også tidligere hatt problemer med IBM DeathStar (nå Hitachi) Valget var veldig enkelt. Lenke til kommentar
IIIvolt Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 (endret) Jeg har 2 disker i PC'en akkurat nå, hvor Seagate disken det er snakk om her er en av de; og en 200 GB disk fra Western Digital er den andre. Og jeg må si meg ganske fornøyd med Seagate disken. Den er litt kjappere og bråker ikke mer enn WD disken, - akkurat nå bruker jeg den som OS disk. Men det at jeg har et hovedkort som støtter NCQ kan godt ha noe å gjøre med at Seagate disken er kjappere. Endret 8. april 2005 av IIIvolt Lenke til kommentar
lqpl Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Hva med denne, Samsung 250GB, SATA2, NCQ: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307913&cks=PRL Lenke til kommentar
Fuel Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 er godt fornøyd med min Hitachi Deskstar 250 GB , har vel en ca 10 hardisker av ulike mereker, men kjøper gjerne hitachi igjen Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Hva med denne, Samsung 250GB, SATA2, NCQ: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307913&cks=PRL Den har jo ikke kommet ennå, men ser ut som ett lovende produkt, ihvertfall på støy og prisfronten. AtW Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Har tre stykk av den Seagate disken her gjemme, og kan ikke si annet enn at det er meget bra disker! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå