Gå til innhold

SATA 250GB Valg: Hitachi 7K250 el. Seagate 7200.8

Anbefalte innlegg

Skal handle en ny SATA HDD nå, men sliter med og bestemme meg for hvilken jeg skal ha. Vil ha en HDD med bra ytelse og lite støy, til under 1100kr.

Har kommet fram til disse kandidatene:

Hitachi Deskstar 7K250 250 GB S-ATA 8MB

Seagate Barracuda 7200.8 250GB S-ATA 8MB NCQ

Noen som har erfaringer med disse, og hvilken som er best? HDD'en skal brukes som OS-disk i en PC, samt spilling, nedlasting, osv. Altså ikke no heavy videoredigering og sånt. Hovedkortet som er i PC'en har forøvrig ikke NCQ støtte (Nforce 3 250Gb), men NCQ er vel kjekt og ha til en skal oppgradere? Aner ikke hvor mye forskjell på hastigheten NCQ har og gjøre?

Seagate'n er jo av litt nyere dato, og har 5 års garanti (Hitachi'en har 3 års garanti, samt er litt eldre). Men har hørt at Seagate'n ikke er så rask, samt at den støyer (har også hørt at den ikke støyer, så det varierer vel fra person til person).

Endret av bidz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv nettopp vurdert det samme, hvilken 250GB SATA er det beste valget? Valget falt på seagate disken, fordi det var den jeg fant minst negativ omtale om både her og andre steder, men du vil alltid finne noen som har problemer med ethvert produkt.

Mange erfarne brukere ser ut til å like seagate, så det gjorde utslaget for meg.

Lenke til kommentar

Har både WDC, Seagate og Hitachi S-ATA av nevnte serier.

Dårligst: WDC (hatt 2 DOA, og 3 av de jeg har nå lager skumle "klikkelyder" som er vanlig når de har problemer og må rekalibrere seg og prøve på nytt).

Best: Hitachi og Seagate er ganske like, Seagate er vel roligst når den ikke skriver/leser, men knatrer vel en tanke mer enn hitachi når den leser/skriver.

Uansett - ikke noe å utsette på hverken Hitachi eller Seagate.

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat kjøpt Seagate disken henter den i morgen :p

Akkurat hatt 2 stk. WD disker som tok kvelden (SATA 120GB).... Aldri mer WD og har også tidligere hatt problemer med IBM DeathStar (nå Hitachi)

Valget var veldig enkelt.

Lenke til kommentar

Jeg har 2 disker i PC'en akkurat nå, hvor Seagate disken det er snakk om her er en av de; og en 200 GB disk fra Western Digital er den andre. Og jeg må si meg ganske fornøyd med Seagate disken. Den er litt kjappere og bråker ikke mer enn WD disken, - akkurat nå bruker jeg den som OS disk.

Men det at jeg har et hovedkort som støtter NCQ kan godt ha noe å gjøre med at Seagate disken er kjappere.

Endret av IIIvolt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...