Gå til innhold

UPC kabel-TV, hvordan funker det?

Anbefalte innlegg

Litt rar tittel men. Har UPC kabel TV hjemme, den analoge typen. Hadde bestilt plusspakken for å få discovery, og den dekoderen jeg fikk er jo ett rent helvete.

Og det er ikke slik jeg vil styre min TV titting. Liker å kunne bruke TVen, dekoderen har enormt med støy ved kanalbytte og det er irritrende.

Tenkte å levere den tilbake. Hvordan funker den digitale dekoderen? har jeg da mulighet til å bruke TVen som bytter, eventuelt kun den analoge biten, eller forsvinner den?

Hvordan er dekoderen, kan jeg bruke scart i fra den? og har den bedre bilde enn den analoge?

Eller finnes det en måte å få brukt det normale analoge signalet til TVen, og kun bruke dekoderen når jeg skal se de ekstra kanalene? Kan jeg bruke video utgangen til TV i stedet?

Jeg prøvde med en splitter slik at signalet fra veggen gikk til tven og til dekoderen, for så å bruke videoen som dekoder fremviser, men da ble det for mye snø i bildet slik at det ikke kan ses på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vil ikke kunne hente ut en digital dekoder fra UPC der ettersom du bor på et analogt nett.

Da må isåfall kabelnettet i området oppgraderes.

Den digitale dekoderen bruker forøvrig SCART og gir et meget bra bilde.

For å skifte mellom de digitale kanalene via den må man bruke den digitale fjernkontrollen.

Du kan allikevel bruke fjernkontrollen du fikk med TV, men den vil bare veksle mellom de analoge kanalene.

Det siste gjelder også analog dekoder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...