ltobiasb Skrevet 4. juli 2002 Del Skrevet 4. juli 2002 Er det mulig å kunne ha full kontroll over en stasjonær PC med en bærbar via nettverkskabel? Da slipper jeg nemlig å ha en stor skjerm på skrivebordet hele tiden... Jeg har også en VGA inngang på min bærbare, kan jeg bruke min bærbare skjerm som skjerm for den stasjonære? Jeg er takknemlig for all hjelp på dette emnet! Lenke til kommentar
Yuri Skrevet 4. juli 2002 Del Skrevet 4. juli 2002 Du kan ikke bruke TFT skjermen som en ekstern skjerm. Den er kun beregnet for den bærbare. Med Windows 2000, xp Professional og antakeligvis NT kan du bruke funskjonen Remote Desktop. Her kan man se skjermbildet til den andre maskinen som om du satt på den og tastaturet vil fungere som om det var tilkoblet den andre maskinen. Jeg husker ikke helt hvordan man lukket vinduet, men det var ikke spesielt vanskelig. Jeg prøvde dette på et NT domene fra min laptop med Windows xp Professinal med administrator rettigheter og koblet meg på serveren med Windows 2000 Server. Lenke til kommentar
ltobiasb Skrevet 4. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2002 Jeg har prøvd remote desktop med mitt xp pro, men det fikk jeg bare til å fungere gjennom dial-up forbindelse, og ikke direkte nettverksforbindelse... Vet du hvordan jeg får det til med det? Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 4. juli 2002 Del Skrevet 4. juli 2002 Du kan sjekke programmet som ligger her. Det fungerer fint over nettverk. Lenke til kommentar
_Eirik_ Skrevet 4. juli 2002 Del Skrevet 4. juli 2002 Last ned remote administrator fra http://www.download.com innstaler på begge pcene på den pcen du skal styre fra starter du remote administrator viewer og legg til ipen på den andre pcen. så kan du velge mellom fullkontroll, view only, telnet, file transfer eller å slå av pcen. nb: husk og sett på ip filter. Lenke til kommentar
bertie Skrevet 4. juli 2002 Del Skrevet 4. juli 2002 må bare si meg enig med forrige innlegg. Remote Administrator har jeg brukt på flere pc'er i nettverket mitt, og det fungerer veldig bra. Litt moro å sitte på min 233 mhz bærbare og styre 1,4 Ghz'en. Lite lagg, så du glemmer nesten at du fjernstyrer. bertie Lenke til kommentar
geokri Skrevet 4. juli 2002 Del Skrevet 4. juli 2002 styrer den stasjonære fra min bærbare over trådløstettet mitt, helt genialt, har faktisk vært usikker hvilken maskin jeg egentlig har kontroll over :smile: bruker xp på begge med remote desktop, fønker utmerket, bare å taste inn ipen til den andre maskinen, kabang rett på! Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 netbus pleide jeg bruke før :smile: kan kjøre programmer, og greier der Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 netbus...? en trojan?!? tror ikke helt det er den funksjonaliteten han er ute etter... heh! Lenke til kommentar
Strips Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 Jeg ville anbefale Netop. Det er meget kjapt og stabilt. Ellers fungere Remote Desktop som er innebygget i XP Pro veldig bra. Symantec pcAnywhere er en anelse tregere enn disse og litt ustabil synes jeg. Men Remote Administrator er en vits i forhold til disse. Den lagget mye i forhold til de andre to. Eneste fordelen er det utrolig enkle oppsettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå