Gå til innhold

Netshop kan ikke pakke inn data!


Anbefalte innlegg

Smekk på lanken til Netshop fra meg. Jeg har derimot handla en del derfra og aldri hatt noen problemer. De har knallgod service. :)

Vær høflig, så ordner de opp.

Det er sant! De tilbyr god service! Det er det minste problemet! :thumbup:

Men jeg skjønner godt kompisen min når han brukte sine 11 tusen på en pc som han nesten bare har hatt problemer med. Stakkaren jobbet hardt for de pengene. Når får en jo snart april-kampanje pc-en som er bedre! Gjett om det ergrer ham! :!: Moralsk sett syns jeg netshop skal gjøre "ALT" de kan for å gjøre han fornøyd. Det er jo leverandørens eller fabrikantens feil at varene ikke holder stand! Bare så det er sagt!

Endret av raffegutten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel har problemer i dette øyeblikekt med en Januar-kampanjePC fra netshop selv.

I utgangpunktet ville den ikke boote noen slags form for windows og ville ikke installere.

Den ble sendt i retur og kom tilbake etter fiks. Da var det ikke mulig og få den i et nettverk siden den ikke vil motta pakker. Og nyere drivere er ikke å få tak i hos Gigabyte. Det morsomme er jo at netshop har tatt 370kr for montering og testing av PCen. Jommen sa jeg testing. Dette er en kamerat sin PC og ikke min, (glad er jeg for det) men det har vært noen irriterende timer forran den skjermen ja.

Lenke til kommentar

Tror nok posten må ta sin del av skylden her ja. Har gode erfaringer med pakkingen til netshop (skal ikke utelukke at de har gjort en brøler). Men jeg bestilte et tastatur og en dvd brenner fra netshop. Selvfølgelig var det texas på det lokale postkontoret, og vi måtte lete gjennom alle pakkene. Jeg sa hva som var i pakken, men de kunne ikke finne den. Senere på dagen ble jeg oppringt fra posten, de hadde funnet pakken min. Da jeg hentet den fikk jeg utlevert en eske på størrelse me et bord. De hadde selvfølgelig ikke sjekket de største pakkene når de leitet etter min. Åpnet pakken og under en halv meter med sånn strimlet papp som de legger rundt delene lå tastiset og dvden min. Måtte kjørt over me pakken med lastebil hvis de skulle klart å ødelegge innholdet :love: .

 

Men som sagt, skal ikke utelukke at det har skjedd en glipp hos netshop. Hvis klipsen på skjermkortet (hvis det er det som er på bildet) ikke var satt skikkelig på, så kan et fall i bakken godt slått skjermkortet løst. Vet ikke hvem som har skylden, men kjøperen burde ikke bli sittende igjen med fraktkostnadene :no:

 

Edit: Hvis det er kjøleribba som har løsnet så er det nok en kombinasjon av defekt vare + transport som har tatt livet av den. Kjøleribba løsner ikke av seg selv hvis den er montert rett fra produsentens side.

Endret av owgrant
Lenke til kommentar

Vel, ting tar skade gjennom posten. Hjalp en kamerat med å få solgt PC'en sin i fjor. Det var han som pakket og sendte maskina. Tok ikke lang tid før kjøper var på tråden og fortalte at maskina ikke funket. Så jeg hjalp ham med litt "telefon-support" før han sendte maskina tilbake slik at jeg fikk byttet hovedkort og RAM, satt på plass HD'en igjen. Skrudd fast fronten som var knekt av på alle de 6 originale festene(!) - heldigvis var produsent fremsynt nok til å ha dobbelt sett med fester. I tillegg var DVD-ROM kommet på skrå (den kunne kun festes med skruer på den ene siden av kabinettet, så der måtte jeg bruke vold for å få kabinettet tilbake til sin originale form slik at den sto beint igjen).

 

Etter at hovedkort og RAM var byttet fungerte i alle fall maskina slik den skulle. Så jeg sørget for at den ble pakket inn en skikkelig eske, i motsetning til de to lagene med papp som originalt var i rundt maskina.

 

Det er egentlig utrolig at posten får lov til å drive på slikt. Siden idioten som sendte pakken ikke hadde sendt pakken forsikret, så var det jo ikke akkurat slik at det gikk an å få noe penger tilbake fra posten heller.

-----------

 

Tilbake til saken (nesten i alle fall);

 

raffegutten: For det første tror jeg det blir mye greiere å få hjelp hvis du holder en litt annen tone og ikke tar den "hva f**n anklager dere meg for j'vler! jeg kødder ikke" [edit: Du kan gjerne bruke andre smilier/modere bruken litt hvis du føler for det]

 

And then: Hvis pakken ikke var pakket forsvarlig fra netshop sin side (dvs. ingen isolasjon i rundt kabinettet i form av isopor støtter, eller tilsvarende) er det nok netshop det må snakkes med. Hvis pakken var pakket skikkelig, må posten ha brukt veldig mye vold mot pakken. Finnes ingen andre gode forklaringer.

Endret av Tresprit
Lenke til kommentar

raffegutten:

 

1. Det er ikke noe som er direkte feil med høyttalerne når de tar inn radio. Dette kan forekomme, og det har jeg personlig opplevd på flere høyttalersett fra ulike produsenter

 

2. Han må ikke dekke fraktkostnader selv. Dette skal NetShop eller eventuelt posten dekke

 

Forstår din frustrasjon, men prøv heller å skaffe deg informasjon om hva som er rett og ikke rett før du "skyter løs" :thumbup:

Endret av DJ ZooL
Lenke til kommentar

delvis ot mtp posten, men så et intervju av noen postansatte på et pakkekontor på tv her om dagen. De stod ca 5-10 meter fra de forskjellige kassene der post til ulike deler av landet skulle sendes. Dette ble sirlig og pent kastet til hver sin kasse. Ikke at jeg tror de kaster 10 kg tunge pappesker med en komplett pc i, men det fikk meg til å tenke meg om en ekstra gang før jeg i det hele tatt gidder å sende en skjør ting, uten å forsikre det både 3 og 4 ganger.

Lenke til kommentar

vedder på at hvis man snakker med posten så vil de si at det ikke sto noe uten på pakken at den skal behandles forsiktig.

Men herregud, hva gjør dem med posten ? spiller pakkeball(posten egen versjon av vollyball)

Lenke til kommentar
Vel, ting tar skade gjennom posten. Hjalp en kamerat med å få solgt PC'en sin i fjor. Det var han som pakket og sendte maskina. Tok ikke lang tid før kjøper var på tråden og fortalte at maskina ikke funket. Så jeg hjalp ham med litt "telefon-support" før han sendte maskina tilbake slik at jeg fikk byttet hovedkort og RAM, satt på plass HD'en igjen. Skrudd fast fronten som var knekt av på alle de 6 originale festene(!) - heldigvis var produsent fremsynt nok til å ha dobbelt sett med fester. I tillegg var DVD-ROM kommet på skrå (den kunne kun festes med skruer på den ene siden av kabinettet, så der måtte jeg bruke vold for å få kabinettet tilbake til sin originale form slik at den sto beint igjen).

 

Etter at hovedkort og RAM var byttet fungerte i alle fall maskina slik den skulle. Så jeg sørget for at den ble pakket inn en skikkelig eske, i motsetning til de to lagene med papp som originalt var i rundt maskina.

 

Det er egentlig utrolig at posten får lov til å drive på slikt. Siden idioten som sendte pakken ikke hadde sendt pakken forsikret, så var det jo ikke akkurat slik at det gikk an å få noe penger tilbake fra posten heller.

Hvis man sender en maskin i den orginale innpakkingen til kabinettet, så sier det seg selv at ting fort kan gå galt. Det er ment til å pakke inn et tomt kabinett. Ikke et kabinett fullt av hardware. Vekten er en helt annen. Uansett, i 99% av tilfellene går dette helt fint alikevel.

 

Du sier at pakken ikke var forsikkret. Hvordan sendte han den?

Norgespakker er forsikkret for intill 10000 kroner.

Ekspress er forsikkret for intill 50000 kroner.

 

 

 

Når det gjelder fiskestenger får vi dette daglig, uten at disse er ødelagt.

 

 

Hvis det var sånn sport i å kaste pakker, hvorfor er ikke flere pakker ødelagt? Hit til Tromsø er ca. 1 promille synlig skadet når de ankommer. Den kastingen som ble observert på tv, kan vel ha vært klump B-post. For disse kastes gjerne et par meter. Disse vil i kraft av sin egenvekt og innhold, tåle veldig røff behandling.

Men jeg sier på ingen måte at kasting av pakker ikke skjer, for det gjør det. Men det har på ingen måte det omfanget noen tror det har. I tillegg så er ikke en kastet pakke synonymt med en ødelagt pakke. De aller fleste pakker som kastet, kastet nettopp fordi man vet hva innholdet er og at det tåler å bli kastet.

 

 

Når det gjeldet tråstarters problem, så har jeg vanskelig for å tro at det skyldes kasting av pakken, fordi det ville i så fall gitt synlige skader på kabinett i tillegg. Samme gjelder hvis den har fått en tung pakke oppå seg. Det er vel heller et resultat av vibrasjoner under transport(pakkene fraktes med bil, som i et kjøretøy med fire hjul, ergo også lastebil og trailer, og tog) siden det ikke er noe som tyder på at kjøleren eller noe annet var løst inni maskinen.

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar

Jeg har vanskelig for å tro at noen kan være så dum at de kaster en stor pakke på størrelse med en PC. For det første er en PC med HW ganske tung, og for det andre er ingen, selv ikke postansatte, så dum at de kan finne på å kaste noe så stort. Dessuten krever det en viss styrke i armene for å kaste noe så tungt. Du kan kanskje kaste den to-tre meter, men da er hele poenget med kastingen borte, da er det raskere å ta ett eller to skritt og så sette den ned.

 

Personlig tror jeg dette er en eller annen slags forsinket aprilspøk fra trådstarter sin side. Dette er jo rett og slett absurd.

Lenke til kommentar
Netshop har ikke levert PC-en fra seg slik, men hvis litt dårlig innpakning + dårlig dag hos Posten kan det fort skje noe.

 

Jeg tror nok at Netshop ordner sitt, så får Posten fikse sitt.

og det kan du bevise? nei..

 

vi kan ikke konkludere med at posten har gjort det, ei heller at netshop ikke har gjort jobben sin.

Som andre sa her, setter man ting fast som det skal settes fast.. så skjer ikke ting slik som i denne saken. Man kan kaste, sparke, dytte, slå uten at noe slikt skjer.

 

Og hadde noe slikt skjedd.. så skulle innpakkningen vært tydlig skadet.. nå har ikke jeg fått med meg om pakken var tydelig skadet.. så.. hvem vet

Lenke til kommentar

Jeg har opplevd Netshop som den mest seriøse webshopen som finnes... Har vanskelig for å tro at Netshop sender ut feilmonterte pc-løsninger eller leverer pakker slik som dette. Jeg tror rett og slett posten må ta mye av skylda, altså å sende kabinett med ferdigmonterte pc-komponenter med posten er ikke forsvarlig. Kan faktisk ikke se for meg hvordan det kan få gått bra ;) Altså jeg kjenner et par som jobber på Netshop og de har meget bra kunnskaper om det de driver med. Altså mange av de som jobber på Netshop i dag har alt fra 5-8 års erfaring fra "gamle gode Komplett", som var ekstremt bra før om åra. Ikke vanskelig å se at Komplett har blitt dårligere etter disse personene sluttet og valgte å starte opp eget, Netshop. Dessuten så testes slike pc-løsninger før de sendes så vidt jeg vet. Slik at sannsynligheten for at dette skal være Netshop's feil, tre ganger i rad, vil jeg si er mikroskopisk. En gang, ja det skulle jeg kunne gå med på, for alle kan gjøre feil... Men jeg er veldig skeptisk til posten's service.

 

Altså ikke forstå meg feil, jeg tror på "story'n" din, men Netshop er veldig nøye på det de driver med og har kanskje Norges beste service. Dersom kompisen din ringer Netshop og forklarer nøye hva som er skjedd, så vil de nok undersøke saken nærmere, tror også at kompisen din kan få dekt porto begge veier. Disse pakkene som sendes med posten er jo dessuten forsikret, slik at Netshop vil få dekt denne type skader, dersom det er postens feil...

Endret av joho83
Lenke til kommentar
vedder på at hvis man snakker med posten så vil de si at det ikke sto noe uten på pakken at den skal behandles forsiktig.

Men herregud, hva gjør dem med posten ? spiller pakkeball(posten egen versjon av vollyball)

Ofte så sendes jo en PC som er ferdigbygd i original kabinett kassa så posten burde absolutt forstå at det sannsynligvis er store verdier som blir sendt. Og tror står jo avsender på pakkene, men det er tydelig at mange der ikke bryr seg stort om det.

Lenke til kommentar

Sendte et kabinett i posten en gang, i originalforpakning som til forskjell fra mange andre faktisk var ganske solid. Selve kabinettet var solid også. Eneste som var inne i kabinettet var en PSU (følger jo vanligvis med) samt at jeg hadde skrudd inn ett par vifter og ett par strikkoppheng. Når mottakeren fikk varen var deler av fronten knust, og en del av selve stålet i kabinettet bøyd. Jeg kan garantere at det ikke forlot meg i den stand... og det skal mye kraft til for å gjøre de skadene på ett slikt kabinett selv om det ikke er pakket inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...