Gå til innhold

Blokkering av SP2-installering fjernes

Anbefalte innlegg

Søren også. Nå er jeg nødt til og installere SP2 uansett om jeg vil eller ikke :hrm:

Programmer som pinnacle 9 og mange andre programmer + en del spill

vil få problemer i følge av dette.(da snakker jeg om egne erfaringen :mad:

Mer informasjon om blokkeringen av SP2 fjernes finner du her

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er jo bare å deaktivere automatiske oppdateringer etter det jeg har lest...

Eh. hallo.hvorfor kommenterer du innlegget før du engang har lest og klikket på "her" linken. :nei:

Fra tirsdag av så kan du ikke deaktivere automatiske oppdateringer, Ikke nå lenger når det gjelder SP2.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvorledes stemningen er her inne, men jeg har bare godt å si om SP2. Den representerer en rotbløyte av maskinen. Sikkert mange som hater den, men jeg vil tro at mange problemer ved oppgradering skyldes problemer som allerede lå i systemet.

Lenke til kommentar

Mitt største problem med SP2 er at jeg har tv kort på maskinen og jeg bruker studio 9. Og de programmene blir ustabil og crasher hvis jeg har installert SP2 :mad: Men i følge microsoft så innen tirsdag som kommer så blir det ikke mulig og deaktivere SP2 fra oppdateringslisten.den blir automatisk installert uten at du kan gjøre noe med det. :cry:

Lenke til kommentar

OK, her er greia.

FØR kunne du beholde automatisk oppdatering på, og likevel unngå SP2, ved å installere programmet nevnt her:

http://programmer.no/art.php?artikkelid=9341

Dermed får du tilgang til alt utenom SP2 og er til enhver tid oppdatert.

NÅ vil ikke dette blokkeringsprogrammet virke lenger. Det vil si at hvis du har automatisk oppdatering på, får du SP2.

Men du kan selvsagt skifte fra automatisk oppdatering til manuell i Windows! Da må du selv gå inn på Windows Update med jevne mellomrom, for å holde din PC oppdatert. Jeg vil anta at du da kan plukke det du vil ha, og eventuelt velge vekk SP2.

Microsoft kan ikke tvinge deg til å laste inn SP2, men de kan sørge for at den renner inn hvis du kjører automatisk oppdatering. Det er ditt valg.

Automatisk oppdatering skrur du av i kontrollpanel/system/automatisk oppdatering.

Lenke til kommentar

Skal vi se om jeg forstår dette riktig. Er det sånn at vanlige brukere kan velge om de vil installere SP2 eller ikke ved og ikke bruke automatisk oppdatering? så for at du skal unngå at SP2 blir installert på maskinen til vanlige brukere så bruker mann manuell oppdatering. Mens servere og sånt må installere SP2? :blush:

Lenke til kommentar
Dette betyr at alle PCer som bruker automatisk oppdatering og i tillegg bruker blokkering av SP2-installasjon, vil få SP2 installert automatisk på tirsdag.

Ingenting å ta på vei for, det er bare å deaktivere automatisk oppdatering.

Har i grunnen aldri likt den funksjonen forde jeg kan ende opp med oppdateringer jeg ikke vil ha, f.eks. nvidia oppdateringer fra MS.

Ja det har hendt at det ligger hk oppdateringer som kan gjøre lydkortet vanskelig.

Lenke til kommentar

Verktøyet som lar deg unngå SP2 selv om du kjører autoupdate, var hovedsakelig beregnet på firmaer som ønsket å vente med SP2 til de var klare for en felles oppgradering av mange maskiner, typisk noe en IT-ansvarlig gjør i løpet av en langhelg.

Nå har denne målgruppen fått nok tid, synes MS, og derfor åpner de slusene uavhengig av om du har blokkeringsprogrammet installert.

Hvorvidt du har en laptop, en eneste hjemmepc eller et svært nettverk med servere og klienter om hverandre er helt irrelevant. Det som betyr noe er om den mekanismen i den enkelte PC som sørger for auto-oppdatering er skrudd på eller ikke.

Som sagt, skift fra auto til manuell i nevnte kontrollpanel, og du kan surfe oig arbeide med musikk og annet snadder til du havner på aldershjem, og aldri se snurten av SP2.

Det finnes argumenter både for å i mot å ha maskinen på autoupdate. Fordelen er at du får sikkerhetsfixer umiddelbart, og det kan være bra siden disse ofte stenger for nyoppdagede sikkerhetshull- Det er også greit med auto for bestemor på loftet, som knapt nok vet hvor start-knappen er.

Fordelen ved manuell er at du velger selv hva du vil ha. Og maskinen din slipper å bruke ram/cpu hele tiden, på autoupdate-mekanismen. Den trekker faktisk litt. Det kan også være lurt å sitte på gjerdet mht til nye patcher og slikt, for det hender jo de er buggy.

Lenke til kommentar

Det er også en kjent sak at det ofte gir en mer stabil maskin å installere WinXP med SP2 integrert, enn å oppdatere med SP2 i etterhånd. Søk på slipstream(ing) for å lære hvordan lager en CD med integrert SP2. For programmer og drivere som ikke trives med SP2, så har de fleste seriøse produsenter nå løsninger på sine websider.

Endret av sofTest
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...