Marti Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Har dere noe info om militært utstyr brukt av US og Japan under andre verdenskrig? I slag som foregikk i stillehavet. Takk . Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Usa hadde jo stort sett bombe fly osv. Hangarskip, pga den lange reisen. Du kan ta en titt på Axis History forum. Drit bra side, skriver der selv. Litt små nazistisk, men greit nok. Zero fly og modell 40 maskin gevær hadde jo japan Og mini ubåter som feks. i Pearl Harbor Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Litt om den japanske marinen: http://www.combinedfleet.com/kaigun.htm Oversikt over tyske og amerikanske marinen samt ein del enkel fakta om forskjellige slag både i europa/afrika og Asia, og ein del fakta om kjente personer frå ww2. http://www.battle-fleet.com/ Ei Wiki-side for eit spel men skal innholde historiske data for å lage nye scenarioer, kanskje det er noko som kan brukast der: http://hoi2.nsen.ch/wiki/index.php/Knowledge_Base Håper dette hjelper deg litt på vei Om du vil skrive om spesifikke ting vil eg dra fram denne ubåtmodellen: Sen toku mvh JanEirik Lenke til kommentar
Marti Skrevet 8. april 2005 Forfatter Del Skrevet 8. april 2005 Tenkte på mer spesifiserte detaljer ja. Har funnet en del om flyene brukt under WW2 i stillehavet her. Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Glem Jeepen og du har mistet mye. Vel, nå gir jeg deg ikke så mange hint; men som i resten av den andre verdenskrig så var det slike små/mellomgode ting som gjorde den store forskjellen. Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 En ting som er meget viktig, er japanesernes bruk av sykler. Det var noe av dette som gjorde at japaneserne gjorde det så bra i starten av stillehavskrigene. De kunne komme seg frem raskere en valige soldater til fots, stillere en kjøretøy, pluss at sykler tar liten plass og vekt. Du bør også få med disse gale japaneserne som ikke trodde på at ww2 var slutt. De sista ga vel opp på 50 tallet da en japansk admiral snakka med dem. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Du bør også få med disse gale japaneserne som ikke trodde på at ww2 var slutt. De sista ga vel opp på 50 tallet da en japansk admiral snakka med dem. Kan ikke gå god for sannhetsgehalten i dette, men: The last soldier to surrender. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Du bør også få med disse gale japaneserne som ikke trodde på at ww2 var slutt. De sista ga vel opp på 50 tallet da en japansk admiral snakka med dem. Kan ikke gå god for sannhetsgehalten i dette, men: The last soldier to surrender. Dagbladet i dag: Har gjemt seg i 60 år. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Ikke glem flammekasterene som USA brukte til å renske ut bunkere og huler. Lenke til kommentar
Marti Skrevet 27. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2005 Har hatt prosjektet ferdig lenge nå, men takk til dere som svarte senere . Jeg fikk 3/4 på selve prosjektoppgaven jeg var ansvarlig for. Ikke særlig bra , men jeg fikk tross alt en 6'er på framføringen . Lenke til kommentar
co2 Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Har hatt prosjektet ferdig lenge nå, men takk til dere som svarte senere .Jeg fikk 3/4 på selve prosjektoppgaven jeg var ansvarlig for. Ikke særlig bra , men jeg fikk tross alt en 6'er på framføringen . Goodie! Lenke til kommentar
Marti Skrevet 27. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2005 Har hatt prosjektet ferdig lenge nå, men takk til dere som svarte senere .Jeg fikk 3/4 på selve prosjektoppgaven jeg var ansvarlig for. Ikke særlig bra , men jeg fikk tross alt en 6'er på framføringen . Goodie! Den simple powerpoint presentasjonen var alt som skulle til sammen med snakkingen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå