Gå til innhold

VapoChill PE Noen som har erfaringer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bruker Vapochill PE (kjøpte den som er brukt i testen på ok.no). Den kjøler mer enn bra nok for min del :)

 

Jeg klokket min 3,0 Prescott til 4,5GHz, og fikk 32 sekunder i superpi (på 1M). Den er stabil i prime95 med den klokkefrekvensen også, men da er alle vifter og slikt på fullt (bråker altfor mye).

 

Med lav hastighet på vifter og kompressor, er støyen til å leve med.

 

Jeg hadde en del problemer med å få det til å passe hovedkortet mitt.. Jeg bestilte det nye socket-kiten fra damnark, som kom på drøye 1600kr med toll, moms og frakt...

 

Jeg hadde også trøbbel med å få Chillkontrollen til å spille sammen med hovedkortet mitt (p4p800se).. Chillcontrollen bryter +12 til hovedkortet, og kortslutter reseten.. Dette likte ikke hovedkortet mitt. Jeg kjøpte inn 2 stk bilreleer, som jeg satt til å bryte +3,3 og +5v, slik at det skulle bli mest mulig likt en vanlig oppstart. Da fikk jeg det omsider til å virke :)

 

 

Konklusjon: Hvis du ikke vet om hovedkortet ditt støttes av chillcontrollen, bør du være forberedt på litt "mekking", eller evt. kjøpe ny chill-controll (versjon 2.x) til ca. 2000kr..

 

 

Det er unødvendig mye rot på det bildet :p Jeg skal få kjøpt noen nye kabelsko, som passer 2,5mm^2 ledning bedre, jeg kutter heller litt ned på lengden da. Til tross for lengden, er det ikke noen lave spenninger i bios. Alle spenningene er godt innenfor 5% grensen. (strømforsyningen er en mist 500W)

 

CPU-z link: http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=9279

post-224-1112913193_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...