Skink_123 Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Hei! Lurer på om det er noen som har en VapoChill PE, lurer litt på hva den yter, og hva prisen på den er i dag? Det er jo en discontinued model. Mvh Øystein Lenke til kommentar
kverna Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 yter vel rundt 30-50- celsius hvis jeg ikke husker feil.. Tror prisen fortsatt er ganske stiv, rundt 2500-3000. Lenke til kommentar
Skink_123 Skrevet 7. april 2005 Forfatter Del Skrevet 7. april 2005 Takk, det er en som selger en brukt en for 3000,- men det er kansje litt i overkant prismessig? Raskt svart! Takk! Lenke til kommentar
Raphaug Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 3000 for en brukt PE er vell litt drygt.. hadde en selv før, var drit fett. Iskald cpu by 2300-2500 Lenke til kommentar
kazaa Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Jeg bruker Vapochill PE (kjøpte den som er brukt i testen på ok.no). Den kjøler mer enn bra nok for min del Jeg klokket min 3,0 Prescott til 4,5GHz, og fikk 32 sekunder i superpi (på 1M). Den er stabil i prime95 med den klokkefrekvensen også, men da er alle vifter og slikt på fullt (bråker altfor mye). Med lav hastighet på vifter og kompressor, er støyen til å leve med. Jeg hadde en del problemer med å få det til å passe hovedkortet mitt.. Jeg bestilte det nye socket-kiten fra damnark, som kom på drøye 1600kr med toll, moms og frakt... Jeg hadde også trøbbel med å få Chillkontrollen til å spille sammen med hovedkortet mitt (p4p800se).. Chillcontrollen bryter +12 til hovedkortet, og kortslutter reseten.. Dette likte ikke hovedkortet mitt. Jeg kjøpte inn 2 stk bilreleer, som jeg satt til å bryte +3,3 og +5v, slik at det skulle bli mest mulig likt en vanlig oppstart. Da fikk jeg det omsider til å virke Konklusjon: Hvis du ikke vet om hovedkortet ditt støttes av chillcontrollen, bør du være forberedt på litt "mekking", eller evt. kjøpe ny chill-controll (versjon 2.x) til ca. 2000kr.. Det er unødvendig mye rot på det bildet Jeg skal få kjøpt noen nye kabelsko, som passer 2,5mm^2 ledning bedre, jeg kutter heller litt ned på lengden da. Til tross for lengden, er det ikke noen lave spenninger i bios. Alle spenningene er godt innenfor 5% grensen. (strømforsyningen er en mist 500W) CPU-z link: http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=9279 Lenke til kommentar
Skink_123 Skrevet 11. april 2005 Forfatter Del Skrevet 11. april 2005 Takk for svar, er ikke sikker selv, men tipper jeg vil kunne få en heftig overklokk på min 4000+ da Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Jeg har Vapochill PE. Funker fett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå