:utakt Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Det er ikke greit å være nybegynner. I løpet av de siste månedene har harddisken min "krympet". Med det mener jeg at ledig diskplass sakte, men sikkert tikker seg nedover. Rundt juletider sto det 30,2 GB, så ned til 30,1 og videre nedover. For ti minutter siden rapporterte Windows at jeg hadde 27,9 GB ledig plass. Jeg brukte kontrollpanel og slettet et program på 150MB, fjernet MSN 6.2 og la til MSN 7.0. Windows svarte med å oppgi ledig diskplass til 27,8 GB. Jeg skjønner seriøst ingenting. Jeg har slettet midlertidige filer, kjørt diskopprydding, fått beskjed av Windows at defragmentering ikke har noe for seg (ennå) og selvfølgelig kjørt både AdAware og Spybot og Norton og...ja, dere skjønner. Hva i heiteste er dette for noe?? Lenke til kommentar
Montag Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 (endret) Gjenopprettingspunkt tar mye diskplass. Ta og slett tidligere restore pkt ved å høyreklikke My Computer , velg systemgjenoppretting og deaktiver den på samtlige stasjoner. Før du slår av sys restore bør du imidlertid være sikker på at maskinen funker som den skal. Du kan også frigjøre mye diskplass ved å kjøre et program som Crap Cleaner Endret 7. april 2005 av Montag Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 7. april 2005 Forfatter Del Skrevet 7. april 2005 Takk for tipset! I en annen tråd var det en som foreslo å fjerne gamle gjenopprettingspunkt (altså ikke skru det helt av) og bare dét fikk disken min til å passere 30GB igjen. Mye rart man skal lære.. Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 også er det en mulighet at den ikke har slettet "papirkurven" helt. Bruk utforskeren i WinRAR, og gå til hver enkelt stasjon og sjekk Recycler mappen. Dette har skjedd meg, og jeg har ikke peiling på hvorfor... Og hvis du har Norton, så kan du ha en "protected recycle bin", denne mener jeg at du skal få se med WinRAR. Happy hunting! Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Hvordan skal man slette restorepoint slik man vil, altså f.eks. en og en og ikke alle på en gang? ar også opplevd det samme som jlarsen83 forteller om. På forhånd takk for svar! Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 7. april 2005 Forfatter Del Skrevet 7. april 2005 Gjennom Start -> Tilbehør -> Systemverktøy -> Diskopprydding -> Flere alternativer så kan du velge å fjerne alle bortsett fra det siste, hvertfall. Så lenge pc'en funker trenger(?) du vel strengt tatt bare det siste? Om det går an å fjerne dem en etter en, det vet ikke jeg. Men det er sikkert noen lyse hoder her inne. Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Man kan jo bare skru av diskgjennoppretting (da sletter alt seg?, eller) og så skru på igjen. Da har man jo bare den siste man har laget. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 (endret) Bruk utforskeren i WinRAR... 4 raske og en tomflaske Brattern, lærte du ingen ting av meg når vi gikk på skole sammen? Man bruker ikke WinRAR til slikt, men Total Commander Men det er mange gode forslag her. Bli kvitt Norton (hvis du bruker det), skru av system restore (den gjør ikke noe annet enn å ta vare på alle virusene dine unasett...), samt jakt etter temp filer osv. i Feks. Documents & Settings --> Lokale innstillinger osv. Endret 7. april 2005 av JKJK Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Blæblæblæ JK Fungerer sikkert helt greit TC og, men jeg ko på WinRAR fordi den viser alle mapper og filer, uavhengi av hvordan det er sattt opp i Explorer (noe sikkert TC gjør også.. menmen) (4 raske og en tomflaske? hva f* er det du driver med ) Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Anbefaler CrapCleaner på det sterkeste, tømmer alt av temp filer og temp mapper samt temporary internett files osv.... (Bør faktisk kjøres før hver virus-scan og spyscan du tar) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå