Gå til innhold

For mange disker?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har nå 5 disker (Over 1tb) + 5 vifter i "kassa" mi her, vurderer kansje og bytte ut noen av diskene med 300+ gb disker.. for og "spare" litt plass... Er dette "lurt" eller?

Bruker "Chieftec DA-01BD Dragon ATX Full Tower Case"

Håper det er noen her som kan gi meg noen tips! ;) gjerne også på 300gb+ disker... :D

Endret av Haze2003
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det tror jeg får være en vurderings sak, hvis diskene dine blir varme, så kan det vel være en fordel, men sist jeg sjekket, så var 300GB disker trege, så da kan det gå litt tregere å browse mappene som er på de diskene tror jeg..

som sagt, det er en vurderings sak, hvis diskene ikke blir varme, og du ikke trenger mer riktig enda, så ville jeg ha ventet... (spare penger også)

Lenke til kommentar

Sånn generelt kan man vel si at støre disker == høyere tetthet == mindre avstand mellom data == raskere å komme til neste data == raskere disk. (Teorien) Praksisen kan være en annen når man får masse drit inn på den....

Men så klart ... det koster penger. Det som gir mest for pengene nå er vel 200 eller 250gb disker, men personlig synes jeg heller 1x 500 er bedre enn 2x 250.

Lenke til kommentar

Tja.. Du får jo sånne rammer (fra Image&Shapetek) som gjør om 2stk 5,25" bay til 3stk 3,5" (med vifte&filter) - Ganske fornøyd med disse selv og koster bare 175 spenn på Microplex. :D

Ellers.. Hmm.. Det er jo en del ledig plass over PSU? Du kan jo ta sånne patentbånd/spikerbånd, festa i toppen av kabinettet og latt HDDene henge i disse?

Edit: Jeg liker best 200/250. Gir mest for pengene, og minst skade i tilfelle en disk går ned. Pengene man sparer kan man bruke på å kjøpe ide/sata kontrollere :D

Endret av [ReXoR]
Lenke til kommentar
' date='07/04/2005 : 16:30'] Tja.. Du får jo sånne rammer (fra Image&Shapetek) som gjør om 2stk 5,25" bay til 3stk 3,5" (med vifte&filter) - Ganske fornøyd med disse selv og koster bare 175 spenn på Microplex. :D

Ellers.. Hmm.. Det er jo en del ledig plass over PSU? Du kan jo ta sånne patentbånd/spikerbånd, festa i toppen av kabinettet og latt HDDene henge i disse?

Edit: Jeg liker best 200/250. Gir mest for pengene, og minst skade i tilfelle en disk går ned. Pengene man sparer kan man bruke på å kjøpe ide/sata kontrollere :D

Jeg bruker selv denne løsningen, men det er fordi jeg har god plass i kabinettet mitt. Det er ikke alle som har det, og da er det kanskje lurere å bruke større disker. Eventuelt kjøpe nytt kabinett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...