Gilbert Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Operativsystem: Windows XP Home Case: Mor og fars maskin trenger i følge pc-ansvarlig på jobben til far programmet RegClean, som visstnok finnes gratis på Microsofts nettsider. Skal rydde litt i registry i følge mannen. Har snust rundt på microsoft.com, og alt jeg kommer over er regmaid - er det noe av det samme? Eller vet noen hva jeg egentlig ser etter? Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 RegClean This utility cleans your Registry of unnecessary entries that were created when you installed or uninstalled programs on your computer. This release of the utility fixes a few problems and creates an "undo.reg" file so that you can undo changes you inadvertently make to the Registry. Note: Although this program still works, it is no longer supported by Microsoft. Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Pussig at han anbefaler RegClean, som sist ble oppdatert i 1997. Enten er fyren forsvunnet i fortiden, eller så vil han ikke at dere skal dille mer enn absolutt nødvendig. Men jeg har brukt RegClean nylig, og det gjør jobben selv under XPSP2. Likefullt rydder RegClean bare i en del av registeret. Vurder å prøve JV16 Power Tools fra http://www.jv16.org . Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 7. april 2005 Forfatter Del Skrevet 7. april 2005 zjulik: kul avatar! @all: skal høre med mannen, takk så langt :-) Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 nbefaler EasyCleaner http://personal.inet.fi/business/toniarts/ecleane.htm Lenke til kommentar
tukols Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 RegClean? Er du sikker på det ikke er RegScrub han har anbefalt? Den finnes i en xp utgave. Hilsen tukols Lenke til kommentar
tukols Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 ]anbefaler EasyCleaner Virker den også med SP2? Hilsen tukols Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 (endret) Programmer som inneholder bokstavene "Reg" skal en i utgangspunktet være skeptisk til. Systemregisteret er kjernen i maskinen din, og ville du latt en fyr du ikke ante det grann om pusle i motoren din, og så satt deg inn og kjørt avgårde? Når det ble snakket om RegClean og "gratis fra MS" så er det helt sikkert RegClean, det vesle selvgående og "jeg fikser noe men sier ikke hva"-programmet som nå har eksistert i 8 år og som fremdeles lever på nettet. Sikkert noe Bill Gates kodet en kveld i sin ungdom etter at alle TV-programmene var slutt. Det funker som sagt og jeg har aldri hatt noe tull med det, men det gjør ikke så veldig mye heller. Spesifikt søker det bare i de såkalte CLSID-oppføringene. Jeg har best erfaring med JV16, og det er fordi det inneholder mange ulike tilnærminger til det å rense registeret. For dem som kjenner RegCleaner (ikke RegClean) så er JV16 etterfølgeren. Endret 7. april 2005 av zjulik Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 ]anbefaler EasyCleaner Virker den også med SP2? Hilsen tukols Ja.. brukte det selv med SP2. Har også en startup manager som er bra. Bruker nå Tune Up Utilities som er enormt bra, men ikke gratis. Du kan likevell prøve det i 30 dager. Den kan gjøre MYE mer for å øke ytelsen en å rense registeret. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå