durabit Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 Har installert Win2000 på nytt i kveld. Plutselig fikk jeg ikke tilgang til min IBM 30GB 75GXP. Jeg tok en reboot og gikk inn i RAID-oppsettet. Der var disken heller ikke oppført, bare min andre IBM harddisk, en 60GXP. Etter først å ha slått av maskinen har jeg fått kontakt med disken igjen. Er det noen som har hatt lignende erfaringer med harddisker? Er harddisken kanskje på vei til de evige jaktmarker? Tenkte jeg skulle prøve å finne et program fra IBM til å teste harddisken. Lenke til kommentar
bvaland Skrevet 4. juli 2002 Del Skrevet 4. juli 2002 Har testet begge IBM-harddiskene med program fra IBM og det fant ingen feil. Temperaturen var på henholdsvis 37 og 50 grader. Spørsmålet er om det er et dårlig tegn at disken plutselig forsvant i Windows. Den står forresten som slave på RAID-kontrolleren. Lenke til kommentar
IwI Skrevet 4. juli 2002 Del Skrevet 4. juli 2002 Vell... nå har desse 75GXP harddiskene fra IBM en viss tendens til bare å gå å dø sånn helt uten videre. IBM = Incredible Big Mistake Lenke til kommentar
Lajdden Skrevet 4. juli 2002 Del Skrevet 4. juli 2002 1. Sjekk at IDE-kabelen din ikke har skader. 2. Prøv å sette harddisken på sin egen kanal på kontrolleren, som Master. Prøv også med Cable Select. 3. Prøv å sette harddisken på on-board kontroller. Er ofte ingen fasitsvar på problemer, bare mange ting man kan teste. Har forøvrig mista 2 stk 75GXP selv, så se ikke bort ifra at den har tatt/holder på å ta kvelden. Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 Det kan hende din IBM disk har sagt god natt som det sies. IBM 75GXP serien er bøggy.. har en selv 45GB, fungerer bra så lenge det er kjøling på den (vifte) viss ikke lager den stygge skrapelyder... :sad: en kompis av meg som hadde maken disk, plutselig en dag hadde disken 6GB i bad sektors.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå