TigerBlack Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Benyttet anledningen til en "touch'n feel"-tur. Var innom en rekke butikker som bl.a solgte 20D, 350D og D70. Sammen med hus prøvde jeg også bla. Canon 17-85 og 18-55. En helt uvurderlig tur. Etter dette var jeg ikke lengre i tvil om mine valg. Vil sterkt anbefale også andre om å ta en tur innom sin lokale fotoforhandler for å sondere terrenget. Hva syns du om størrelsesforskjellene i grepet? Er 20D så mye større enn 350D? Tenker på meg med større hender enn gjennomsnittet. ja det er betraktelig større. Jeg syntes 20D nesten var for stor å holde i,men alikevel veldig komfertabel. Valget mitt falt på 300D, og jeg valgte den framfor 350 av flere årsaker. 350D syntes jeg var for liten og for klumpete å holde i. funksjonsmessig virker den suveren,men det er ikke bare det som teller for meg. Lenke til kommentar
olemm Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Jeg tror du venner deg til det lille grepet på 350D etterhvert. Det som derimot kan bli et problem er avstanden fra grep til objektiv hvis du har på et objektiv med stor diameter ned mot bajonetten, 85/1,2L for eksempel, kan bli gruelig lite plass igjen til fingra.. (nå ser jeg i og for seg ikke for meg at 85/1.2L er et veldig vanlig objektiv på 350D, men sånn som Sigma 12-24 er også litt av en tjukkas). Lenke til kommentar
TBSkippy Skrevet 15. april 2005 Forfatter Del Skrevet 15. april 2005 (endret) Hva syns du om størrelsesforskjellene i grepet? Er 20D så mye større enn 350D? Tenker på meg med større hender enn gjennomsnittet. For meg ble det klaustrofobisk. Det var rett og slett for liten plass til fingrene til å holde fast apparatet. Lillefingeren forsvant under apparatet (PS! den manglende plassen kan kompenseres ved å montere batteriholderen under 350D). Og pga. for dårlig grep om apparatet må pekefinger bøyes en god del for å treffe avtrykkerknappen. Her det meget viktig å si: Hvis du menere dette har en stor betydning for DEG, da vil jeg på det sterkeste anbefale at du tar en tur innom din nærmeste fotobutikk. Du må prøve selv! Etter å ha holdt 350D og 20D, må jeg si at sistnevnte for meg satt som støpt i hånden. Og det skyldes i første rekke to ting: Omkretsen av håndgrepet er større, slik at fingrene og håndflaten dekker mer av kamraets overflate - større overflategrep. Et annet viktig sak var "gummien" som kamraet var dekt med. Det skal mye til før 20D glir ut av hånden. MEN: Sammenlikner du ellers med apparatenes tekniske spesifikasjoner, eller du skal reise mye og vekta teller,- sammen med pris - da bør du sterkt vurdere 350D. Jeg tror også Olemm har et poeng (se ovenfor) i sine meninger. Endret 15. april 2005 av TBSkippy Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Ok, takk for svar. Blir enten en tur til fotobutikk, evt at vi tar inn kameraene i butikken vår istedet. Lenke til kommentar
TBSkippy Skrevet 15. april 2005 Forfatter Del Skrevet 15. april 2005 ..... evt at vi tar inn kameraene i butikken vår istedet. ....hvem, hva og hvor? Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 ..... evt at vi tar inn kameraene i butikken vår istedet. ....hvem, hva og hvor? Telebutikken Tønsberg Fått en god avtale på Canon-utstyr. Alt av kompakt digitalt, PIXMA, scannere osv skal inn, men lurer også på EOS. Lenke til kommentar
royend Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Noen som vet om butikker i Larvik - Sandefjord - Tønsberg - Horten område som har canon eos 20d OG 350d? Trenger ei runde får å holde litt i kameraene før jeg bestemmer meg for hva jeg kjøper. royendré Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Noen som vet om butikker i Larvik - Sandefjord - Tønsberg - Horten område som har canon eos 20d OG 350d? Trenger ei runde får å holde litt i kameraene før jeg bestemmer meg for hva jeg kjøper. royendré Kontakter du Telebutikken Tønsberg er det mulig de kan få dem inn for prøving og kosing. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå