deve87 Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 (endret) Jeg lurer på hvordan man kobler krysset kabel.. Jeg vet hvordan vanlig TP kobles. Verfall.. Jeg har her en TP-kabel som jeg skal ha til krysset.. Jeg klipte den i to og har følgende farger: Hvit/blå Blå Hvit/orange Orange Hvit/grønn Grønn Hvit/brun Brun Hvis jeg kobler de sammen så blir det en TP kabel, akkurat som det var... Men hvordan skal jeg koble for å få krysset kabel. Jeg trudde det var å bytte om hvit/blå. Blå EDIT: Fant det ut.. Tok. Hvit/orange Orange og Hvit/grønn Grønn og bytta side på de.. Altså kobla Grønn på Orange osv.. Endret 7. april 2005 av Hevley Lenke til kommentar
T_ac_S Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 (endret) Bare ett lite tips.. I en RJ-45plugg for Ethernet, brukes pinne 1,2,3 og 6, dvs du bør koble samme revolverte par på pinne 1 og 2, mens neste revolverte par skal på pinne 3 og 6. (revolvert betyr det samme som "tvunnet") Standarden sier vel: Pin 1 = Grønn/hvit Pin 2 = Grønn Pin 3 = Orange/hvit Pin 4 = Blå Pin 5 = Blå/hvit Pin 6 = Orange Pin 7 = Brun/hvit Pin 8 = Brun Skal du krysse, så bytter du om pin 1 og 2, og pin 3 og 6 i den andre enden. Endret 7. april 2005 av T_ac_S Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 her er en oversikt: http://www.nullmodem.com/RJ-45.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå