fatcamper Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Hei jeg skal overklokke min cpu sånn at den kan yte 20-30% bedre.. Noen program jeg kan bruke for å overklokke cpu??? eventuelt bios innstillinger???? hvordan skal jeg gjøre dette på en lettvin måte? Lenke til kommentar
fatcamper Skrevet 7. april 2005 Forfatter Del Skrevet 7. april 2005 takk for alle svar!!! Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Still HT til 4x. Still multiplier til 10. Still HTT frekvensten til 240. Vis det ikke er stabilt, så still opp vCore til det er siabilt. Ikke over 1.5 i begynnelsen. Hvilket minne og HK har du? Lenke til kommentar
fatcamper Skrevet 10. april 2005 Forfatter Del Skrevet 10. april 2005 Hei jeg har asus A8N-sli hovedkort, og jeg har denne rammen Corsair TWINX1024-4000 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched CMX512-4000 DIMMs http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=119607&cks=PRL . Er dette veldig klokkbart??? bør jeg klokke minne?? Lenke til kommentar
fatcamper Skrevet 10. april 2005 Forfatter Del Skrevet 10. april 2005 hei jeg gjorde sånn som du sa med instillingene. Men hvorfor vil ikke pc,en yte mer enn 1200Mhz Lenke til kommentar
fatcamper Skrevet 10. april 2005 Forfatter Del Skrevet 10. april 2005 jeg tok testen med everest!!! Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Men hvorfor vil ikke pc,en yte mer enn 1200Mhz Den må du nok forklare litt bedre.. Lenke til kommentar
fatcamper Skrevet 11. april 2005 Forfatter Del Skrevet 11. april 2005 jeg tar en minne test på everest. Og for dårligere resultater enn før. Har dette noe med cpu,en og gjøre???? Jeg klokka minne mitt tilfeldig!!!! kjørte vel på 400 ddr... men den ville ikke starte når jeg forandret hastigheten på cpu,en!!! Hva bør jeg kjøre minnet på !!! Kan du forklare dette detaljert fordi jeg er ingen ekspert!!!????? takk for hjelpen!!! Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 partyken Skrevet 07/04/2005 : 14:51 Hei jeg skal overklokke min cpu sånn at den kan yte 20-30% bedre.. Noen program jeg kan bruke for å overklokke cpu??? Du kan klokke FSB, stille multipler, Vcore og mem volt med Ai boost (som du har på cd'n til hk) veldig greit å klokke med det. Men minne timings og minnefart må du sette på forhånd i bios. Lurt og ta små skritt av gangen både når du klokker opp og ned med Ai boost, tar du for mye i en jafs fryser det Lenke til kommentar
fatcamper Skrevet 11. april 2005 Forfatter Del Skrevet 11. april 2005 kjører på 2,4 Ghz på cpu,en nå med 10 i mulitplier, ht på 4x og htt frekvensen på 240, og v-core på 1,45 : Bør jeg klokke den noe mer??? Kjører med to store vifter og orginal cpu vifte... Lenke til kommentar
fatcamper Skrevet 11. april 2005 Forfatter Del Skrevet 11. april 2005 hei jeg klokket cpu sånn som dere sa. Nå vil ikke pc'en starte, kommer sånn jevn pipelyd, men kommer ikke noe bilde opp på skjermen. jeg klokka cpu til 2,4Hz økte frekvensen med 200mHz.. Jeg klokket oxo rammen, men den funker hos en kompis, så jeg trur ikke at det er problemet. Kan cpu'en være herpa?? Eller kan jeg gjøre noe annet for å få den til å starte? Lenke til kommentar
Revox Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Reset biosen din. Via jumper på hovedkortet. Rett ved batteriet. LES bruksanvisningen din for å lokalisere den riktige. CMOS Jumper! Eventuellt kan du prøve å trykke/holde DEL inne fra du starter maskinen. Lenke til kommentar
Zeld Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Ellers kan du ta ut batteriet på hk Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 partyken Skrevet 07/04/2005 : 14:51 Hei jeg skal overklokke min cpu sånn at den kan yte 20-30% bedre.. Noen program jeg kan bruke for å overklokke cpu??? kjører på 2,4 Ghz på cpu,en nå med 10 i mulitplier, ht på 4x og htt frekvensen på 240, og v-core på 1,45 : Bør jeg klokke den noe mer??? Jeg klokket oxo rammen, men den funker hos en kompis, så jeg trur ikke at det er problemet. Et par ting er det kanskje greit å si om klokking generelt siden du spør som du gjør. Hvorvidt man BØR klokke mer eller ikke er det ingen som kan gi deg noe godt svar på. I utgangspunktet bør man vel ikke klokke i det hele tatt ifht garantier osv. Hvor mye man så faktisk kan klare og klokke er svært varierende, det er ikke alle systemer som uten videre kan klokkes 20-30% uten problemer. Hva som evnt fungerer hos naboen, eller kameraten er heller ikke noen garanti for at virker hos deg, det er helt individuelt fra hver ram-brikke til ram-brikke og cpu til cpu hvor langt det går. Som hovedregel er det ikke stor fare for å ødelegge noe permanent så lenge du passer på at temperaturen ikke blir for høy, evnt at du har økt spenningen for mye. Så til det som er problemet nå, så lenge du ikke har hatt noen ekstreme temperaturer (som du neppe har med gode vifter og 2,4Ghz og 1,45v) har du neppe ødelagt noe, om jeg skal gjette er det ram som ikke henger med. Uansett, du kan fikse det igjen som de andre her sier, og jeg tror faktisk ikke du trenger det heller, Jeg er ikke så godt kjent med det HK ditt enda selv, men på mitt gamle Intel system med samme type bios og Asus "crash free" var det faktisk bare og forsøke et par restarter, gikk ikke det, lot jeg det være av noen minutter og prøvde igjen og vips var bios resatt. Veldig fint system, vil tro det er det samme på ditt HK (om det kun er overklokking som er feilen ) Lenke til kommentar
fatcamper Skrevet 12. april 2005 Forfatter Del Skrevet 12. april 2005 Tusentakk for svar!!! Jeg sendte pc,en inn til elkjøp tror dere de kan ordne dette problemet??? Men hvis de ikke klarer å fixe det så kan jeg jo prøve det dere sier!!!! Takk. Lenke til kommentar
fatcamper Skrevet 13. april 2005 Forfatter Del Skrevet 13. april 2005 Elkjøp klarte ikke finne ut hva som var feil med pc,en min for prøve litt selv..Men vet ikke hvordan jeg tar ut batteriet av hovedkortet. vet ikke hvordan jeg gjør det med jumper heller. Hvor sitter batteriet på hovedkortet??? Bestilte ivertfall ny ram. OCZ Platinum EL DDR400 1024 MB (2x512)... for håpe dette funker: Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 partyken Skrevet 13/04/2005 : 17:16 Elkjøp klarte ikke finne ut hva som var feil med pc,en min for prøve litt selv..Men vet ikke hvordan jeg tar ut batteriet av hovedkortet. vet ikke hvordan jeg gjør det med jumper heller. Hvor sitter batteriet på hovedkortet??? Det var da litt oppsiksvekkede at ikke Elkjøp fant feil...? Men om du ser inn på hovekort med pc stående i normal posisjon, sitter batteriet rett i forkant av de 2 nedeste pci sporene (altså til høyre for dem) Til høyre for det igjen sitter clear cmos jumperen. Du har også helt nederst på hk, 3 doble innterne tilkoblinger for USB til høyre for den grønne lampen. Rett over nr3 fra venstre (lengst vekk fra lampen/lysdioden) sitter altså clear cmos jumper. Da har du forhåpentligvis fått nok referansepunkter til å finne det 1. Skru av strømbryter om du har, trekk ut ledningen. 2. Ta ut batteriet 3. flytt clear cmos jumperen et hakk til høyre (fra pinne 1+2 til 2+3) og ha den der ca 10 sekunder. før du flytter den tilbake 4. sett inn batteriet igjen. 5. Sett inn strømledning og fyr opp, hold delete knappen inne så du kommer inn i bios. Alle innstillinger er jo nå satt til Defoult, så du må stille det som du vil ha det. Lykke til Lenke til kommentar
fatcamper Skrevet 14. april 2005 Forfatter Del Skrevet 14. april 2005 jeg har fixa problemet nå..jeg lånte bare minnebrikken til en kompis å satte ned minne på auto. og vips så funket det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå