Aleksweb Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Hei, er det noen som vet åssen jeg kan sette opp en mailserver på min egen pc? (F.eks ved å bruke ett host navn fra no-ip.com...) På forhånd, Takk Lenke til kommentar
genstian Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 min forslag. installer GNU/Linux installer qmail og qadmin Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Mitt forslag: Prøv radienmaild. Drit lett... Lenke til kommentar
Aleksweb Skrevet 7. april 2005 Forfatter Del Skrevet 7. april 2005 Mitt forslag:Prøv radienmaild. Drit lett... Hva? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Mitt forslag: Installer GNU/Linux og postfix, IKKE qmail! Det er altfor vanskelig hvis du ikke har vært borti det før. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Mitt forslag:Installer GNU/Linux og postfix, IKKE qmail! Det er altfor vanskelig hvis du ikke har vært borti det før. qadmin og/eller qwebadmin(var det det det het?) gjør susen Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Ja, men det gjør postfix også Lenke til kommentar
graiggen Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Sett opp Qmail, Courier Imap (med SSL), Vpopmail og Squirrelmail Guiden er for OpenBSD, men funker sikkert i GNU/Linux med litt tweaking http://www.bsdguides.org/guides/openbsd/ma...mail+cav+sa.php Lenke til kommentar
genstian Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Ja, men det gjør postfix også jeg synnes postfix er knotete. noen synnes qmail er vanskelig for de har ikke klart og installeren den engang. i gentoo kan du bare skrive emerge qmail mens i andre distroer er det være dessvere. qmail krever mindre og er sikrere samt vanskeligere og bruke. Lenke til kommentar
ashleik Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Hvis du kjører windows kan Ability Mail Server anbefales. Veldig enkelt. Den koster desverre penger, men du får 30 dagers gratis prøve... Installere flere ganger? PS: Første post Lenke til kommentar
skfigved Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Hehe merkelig det er svært svært få som anbefaler windows her. Svært svært få En kan ikke legge inn en post uten å få tvunget på seg linux/freebsd/unix etc etc Lenke til kommentar
graiggen Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Hehe merkelig det er svært svært få som anbefaler windows her. Svært svært få En kan ikke legge inn en post uten å få tvunget på seg linux/freebsd/unix etc etc Man blir ikke tvunget til å bruke *nix. Det er ens eget valg hvilket operativsystem man velger å gå for. Grunnen til at mange anbefaler Unix er at Unix gjør en utmerket jobb som server; både stabilt, raskt og relativt sikkert. Windows 2003 Server kan variere fra det, og i tillegg mangler man litt av den fleksibiliteten Unix har. Og for å ikke glemme at Unix har blitt utviklet siden seksitallet, noe som gir en viss sikkerhet, da man har finpusset på systemet i lengre tid. Jeg ville forøvrig aldri bruk MS med mindre jeg ble tvunget til det Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Ja, men det gjør postfix også jeg synnes postfix er knotete. noen synnes qmail er vanskelig for de har ikke klart og installeren den engang. i gentoo kan du bare skrive emerge qmail mens i andre distroer er det være dessvere. qmail krever mindre og er sikrere samt vanskeligere og bruke. Hehe. I Gentoo ja. Installerte det i Slackware, det var et mareritt. Man må kopiere filer, lage grupper, sette rettigheter +++ manuelt. Æsj. Postfix er ikke knotete. Installert det et par ganger nå, det er jo kongeenkelt. Føler liksom at qmail blir litt overkill. Litt for mye funksjoner og sånt... Bare mitt syn på saken, da... Lenke til kommentar
paulsen Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Til Windows anbefaler jeg iMail.. veldig fin programvare for Windows-hosting. Til UNIX/Linux anbefaler jeg Postfix. Kanskje litt knot å få i gang første gangen, men når du førsta skjønner hvordan ting henger sammen så vil du like programvaren (Til dere som anbefaler qmail: Jeg kjørte qmail lenge selv, helt til jeg ble veldig lei av å måtte patchen kildekoden hver gang jeg ville ha en feature som alle andre MTA'er allerede har i kildekoden sin). Lenke til kommentar
daahl Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Er postfix alt man trenger for å få opp en smtp server og pop server ? Lenke til kommentar
paulsen Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Postfix er en MTA.. Den leverer bare e-post enten ut til verden eller lokale postbokser. For å få POP3/IMAP så trenger du en egen daemon til dette, de fleste bruker "Courier-IMAP" til dette siden den har POP3/IMAP samt SSL-støtte. Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 (endret) Er postfix alt man trenger for å få opp en smtp server og pop server ? For å få dette, kan du gjøre følgende: #apt-get install dovecot #service dovecot start Så er det bare å logge seg inn med en vanlig e-postklient, eller for webmail: #apt-get install squirrelmail #service httpd restart Gå så til http://localhost/webmail. Endret 12. mai 2005 av buskmann Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå