Gå til innhold

Plugge inn headset mens PC'en er på?

Grundig

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg har et spørsmål angående det å plugge et headset inn i PC'en: Burde maskinen være av når man gjør dette? Kan det skade PC'en eller headsetet hvis PC'en er oppe og går mens jeg plugger den inn? På forhånd mange takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er jeg helt uenig med alle de andre.

Hvis du kobler inn og ut headsettet når pcen er på kan du i noen tilfeller oppleve at data slettes fra diskene dine. Særlig RAMen er utsatt for såkalte audiotransported powersurges. Dette er spenning i luften som overføres innover i lydkortet idet du trykker jackpluggen inn i lydkortet.

Det som da skjer at at lufta inni i porten presses innover i lydkortet ditt.

Der komprimeres lufta sammen med lydsignalet og sendes videre inn i hovedkortet ditt.

Pass deg for dette. De andre brukerne her vil bare baske seg i skadefryd etter at du har vraka pcen din.

Lenke til kommentar

Hvis du kobler inn og ut headsettet når pcen er på kan du i noen tilfeller oppleve at data slettes fra diskene dine. Særlig RAMen er utsatt for såkalte audiotransported powersurges. Dette er spenning i luften som overføres innover i lydkortet idet du trykker jackpluggen inn i lydkortet.

Der komprimeres lufta sammen med lydsignalet og sendes videre inn i hovedkortet ditt.

Pass deg for dette. De andre brukerne her vil bare baske seg i skadefryd etter at du har vraka pcen din.

Jeg støtter PSION i dette. Eneste sikremåten er å vakuumpumpe inntaket før innplugging.

Lenke til kommentar

Troll :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...