madman14 Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Hallo... noen som erfaringer med denne HDen som dere vil dele med meg? lurer på å anskaffe en slik: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307913&cks=PRL så lurer jeg på om hovedkortet mitt støtter denne? er det forskjell på støtte til s-ata og s-ata 2 ? Har et MSI kt6 HK. Mvh Jon Lenke til kommentar
LANcorpse Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 (endret) Du må nok dessverre ha et hk som støtter sata2 Men tror den skal fungere på vanlig sata, selv om du ikke får full ytelse, vet ikke om så mange hk som støtter dette, Asus A8N Sli Deluxe til sokkel 939 gjør dette ellers kan du kjøpe et utvidelseskort til pci... Det nye Asus P5ND2 Sli Deluxe til sokkel 775 tror jeg også støtter sata2.... Overså et kort: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=304077...BE-D2583A1CB52E dette støtter 4 stk sata2 hdd'er Good Luck Endret 7. april 2005 av LANcorpse Lenke til kommentar
Dafe Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 (endret) Men tror den skal fungere på vanlig sata, selv om du ikke får full ytelse ... Dette er feil. Man kan ikke plugge en S-ATA II disk i en S-ATA(1) port, men det omvendte går, dvs. en S-ATA(1)-disk i en S-ATA II port. S-ATA(1)-disken vil foresten ikke hente noe ekstra ytelse av å kjøre på S-ATA II porten, hvis det var noen som trodde det. Endret 7. april 2005 av Dafe Lenke til kommentar
Bergtora Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Så hvorfor står det ingenting om inkompatibilitet på hjemmesidene til Samsung eller på sida til Komplett da? Noen som har en url som forklarer problemet? Lenke til kommentar
Blodpudding Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Dette er feil. Man kan ikke plugge en S-ATA II disk i en S-ATA(1) port, men det omvendte går, dvs. en S-ATA(1)-disk i en S-ATA II port. S-ATA(1)-disken vil foresten ikke hente noe ekstra ytelse av å kjøre på S-ATA II porten, hvis det var noen som trodde det. Hjelp! Er dette sant? Jeg har nettopp bestillt meg en sata II disk, og hovedkortet mitt har bare støtte for sata I. Jeg mener at jeg har lest flere plasser at dette er null problem. Lenke til kommentar
alex_x Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Hjelp! Er dette sant? Nei, det er ikke noe problem å koble en SATA2 harddisk til en SATA1 kontroller. Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Hjelp! Er dette sant? Nei, det er ikke noe problem å koble en SATA2 harddisk til en SATA1 kontroller. Riktig, man får ikke funksjoner som NCQ f.eks, men det virker helt greit. Hvor har folk fått det fra at dette ikke går? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå