Fotola Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Vær hilset ! Problemstillingen er vel kjent for de fleste som skal kjøpe seg en ny duppedings. - gjør jeg en dum ting ved å kjøpe dette, kommer det muligens en ny og langt freshere utgave om kun kort tid ? - *gruble gruble* Skulle man leve etter denne, ja, da hadde man strengt tatt aldri fått kjøpt seg noe. Kanskje like så greit for lommeboka, men akk så kjedelig da ;D Så kommer spørsmålet. Er rimelig erfaren i den vide sjangeren "elektroniske-duppeditter", og skal i nær fremtid handle meg et digital kamera. Har vel mer eller mindre bestemt meg for P200, ut fra gode erfaringer med P150. (har ikke dette selv nei..) Sakens kjerne er lysten på _trådløs_tilkobling_. Vi snakker om muligheten til å hooke opp til en tjeneste og se (veeel) hvordan de mange kb flyr gjennom luften til en annen digital boks. Kodak er der - men hva skjer hos de andre produsentene !?! -> Er det noe på gang, har noen snust i de riktige hjørnene, eller er det lite å høre om dette.. Får vi P200wlan-utgaven i løpet av den neste måneden.... ( har av diverse årsaker ikke lyst tli å gå for Kodaken.. er vel strengt tatt ikke på markedet enda den heller..) Fotofolk - hva skjer på fronten ? Mvh. Ola ps: I hvilken grad wlan egentlig vil gi meg et kamera jeg blir mer fornøyd med får bli en annen diskusjon ( i en annen tråd ps2: Det vil sikkert _aldri(!!!)_ komme, men sukk, det hadde vært nice med en standard-plattform for kamera-brønner.. (identisk tilkobling+interface) (alla usb... men selv ikke der er alle samstemt..) Lenke til kommentar
F828 Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 (endret) Om du ser 20 år bakover i tid, så ser du at duppeditter har blitt oppgradert til bedre, raskere og hippere versjoner jamt og trutt. Så mitt råd er VENT! Vent og vent og vent. Og mens du venter kan du glede deg over at du ikke bruker penger på noe som med 100% sikkerhet kommer til å bli erstattet av noe som er 12% kjappere og hippere om et år eller noe. Og tenk for en katastrofe om du alikevel velger å kjøpe en duppeditt.... og det kommer et som er litt hippere om et år. Du vil da sitte med en duppeditt som IKKE er den hippeste. Og ærlig talt, det går ikke an. MAN MÅ HA DET HIPPESTE til enhver tid. F828 Endret 8. april 2005 av F828 Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Og mens du venter kan du glede deg over at du ikke bruker penger på noe som med 100% sikkerhet kommer til å bli erstattet av noe som er 12% kjappere og hippere om et år eller noe. :!: Det er jo greit å sjekke om det kommer noe nytt og ekstremt mye bedre hvert øyeblikk, men ellers er jeg helt enig; det er en del mennesker som venter og venter og venter fordi det kommer nye ting hele tiden og dermed ender opp med å aldri kjøpe noe Men til trådstarter: Meg bekjent så er det ikke noen revolusjon på gang når det gjelder hverken pris eller features i nærmeste fremtid, så kjøp og gled deg over utstyret - det vil uansett bli 'avlegs' før eller siden, men moroa du har med det er jo det viktigste. Off-topic-eksempel: En arbeidskollega av meg har vurdert å bytte ut sin slitne (den var rimelig sliten og med elendig bilde allerede da jeg var på besøk hos han for 3 år siden) 4:3 TV i over 4 år nå. Han sjekker stadig priser og features og bruker masse tid på å sammenligne. Først ville han ha 32'' CRT, men han ville vente til de kom under 10.000 for en bra utgave. Når prisen sank såpass så dukket det selvfølgelig opp interessante plasmaskjermer som da plutselig var noe han hadde lyst på, men altfor dyrt for han, så han ville vente litt. Og så fikk han lyst på LCD... Jeg tror han kommer til å sitte med sin slitne TV i mange år enda, og det verste er jo at det ikke er pengene det står på; han bruker tusener på tusener hvert eneste år på sportsutstyr til seg og familien og har både fint hus og dyr bil Lenke til kommentar
Fotola Skrevet 10. april 2005 Forfatter Del Skrevet 10. april 2005 Hallo igjen ;D F828 - rent bortsett fra morsomme formuleringer kan jeg ikke se innlegget ditt kastet noe mer lys over saken enn min "Skulle man leve etter denne, ja, da hadde man strengt tatt aldri fått kjøpt seg noe. Kanskje like så greit for lommeboka, men akk så kjedelig da ;D" .. Skjønner iveren etter flest mulig innlegg, så OK. Takk Shimano, for din bekreftelse på at det skjer lite "nytt og banebrytende" på fronten.. Utgangspunktet for tråden var mitt nylige kjøp av K700i, da jeg ga opp å vente på produktet som gjorde meg 100% fornøyd (dvs K700+minnekort+bedre kam) .. Morsomheten gjorde seg synlig da Ericsson to uker senere kom med pressemelding om den nye K750 (og forsåvidt W800).. greit, disse blir ikke tilgjengelig før til sommeren, og prisen blir nok stiv, men jeg tenkte jeg skulle forsikre meg ( i den grad det er mulig ) at det identiske ikke skjer ved kjøp av P200 ;D (1mnd++ klarer jeg å vente... while( true ) wait(); P200 - here i come - såfremt ingen andre ser seg lysten til å komme med innspill for å hindre kjøpet Mvh. Ola Lenke til kommentar
F828 Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 (endret) F828 - rent bortsett fra morsomme formuleringer kan jeg ikke se innlegget ditt kastet noe mer lys over saken enn min "Skulle man leve etter denne, ja, da hadde man strengt tatt aldri fått kjøpt seg noe. Kanskje like så greit for lommeboka, men akk så kjedelig da ;D" .. Skjønner iveren etter flest mulig innlegg, så OK. Om ikke du skjønner hva jeg vil med innlegget er greit, og at du skriver det, er greit. Man må ha et visst omløp for å skjønne ironi. Jeg prøvde vel å belyse det med andre ord og kanskje sterkere,- at det å vente er bare tull. At du er så jævlig utakknemlig når folk GIDDER å prøve å hjelpe deg her på forumet gjør meg mildt sagt forbanna! At du også i tillegg til at du er utakknemlig slenger dritt til meg hvor du sier at jeg GIDDER å svare deg for å få mange innlegg,,.. Hvorfor i granskauen skulle det være morro å få mange innlegg? Jeg er en mann på over 40 år og gir blanke f... i hvor mange innlegg jeg har her på forumet. Noe jeg IKKE gir blanke F... i er når folk er frekke i kjeften! Og utakknemlige. Men jøss, for all del. jeg skal ikke i fremtiden "øke mine innlegg" for å hjelpe deg! F828 Endret 10. april 2005 av F828 Lenke til kommentar
ovrebekk Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Vet ikke hvem som er frekkest i kjeften her akkurat. Første gang jeg har sett folk ta så av på et fotoforum Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Fotola: F828 prøvde kun å hjelpe deg. Greit at det kanskje virket litt unødvendig i og med at du sa noe av det samme, men det er ingen grunn til å kritisere at han sa det på en annen og litt underholdende måte. Syntes innlegget hans var helt greit. F828: Det går ann å ordlegge seg på en penere måte når man svarer noen. Kanskje var det litt "frekt" av han å si det på den måten, men det er ingen grunn til å reagere så kraftig som du gjorde her. Hvis noen av brukerne ønsker å få slettet sine innlegg, kan jeg gjøre dette. Nå vil vi bare at denne tråden skal være on-topic og ikke skli ut på denne måten. Ha en fortsatt fin dag Lenke til kommentar
Fotola Skrevet 10. april 2005 Forfatter Del Skrevet 10. april 2005 (endret) Heisann igjen. Dette ble bare rot - beklager. Det var på på _ingen måte_ meningen å gjøre deg så opprørt, ei heller å "slenge dritt rett i trynet på deg". Oppfattes det slik, så beklager jeg på det dypeste. Utgangspunktet for hele kommentaren var jo nettopp det begget to har påpekt, morsomt med litt spøk rundt "anbefaler deg å vente, det kommer snart noe nytt. Forresten, vent litt til, det kommer noe enda nyere om ikke såå lenge".. Innlegget ditt var så kraftig ladet med ironi at selv enn videregående-skole-student hadde sett det på eksamen. (Var det ikke no stort kluss med en norsk-eksamen for noen år siden?). Uansett, jeg ser i ettertid at mitt svar på ditt innlegg kan virke noe frekt, og jeg legger meg derfor flat, og sier i samme slengen som de fleste politikere, "jeg skal gå igjennom mine rutiner". Genrelt synes jeg forum som dette er uvurderlig, og akamera står som en av hjørnestenene innenfor foto-web-la os prate om det-miljøet!!!!! Her treffer man folk med _virkelig_ peiling, i motsetning til hva man finner i multimedia-avsnittet i Dagbladet. (Noen som husker en viss digitalkamera-test?) Ok. Nok sagt. Beklager. Keep up the good work, jeg skal kjøpe meg et fint P200 og sørge for å sende et finfint fredspipe-bilde når det foreligger. Mvh. Ola Endret 10. april 2005 av Fotola Lenke til kommentar
F828 Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 AFSETH; Fint du fortsatt holder ut med meg Beklager kraften i innleget mitt "nok en gang...." FOTOLA; Sorry for at jeg tente så veeeeldig... man må jo tåle litt. Veldig glad for at du tok det sånn. Da er vi on topic igjen alle sammen.... ihvertfall jeg En god arbeidsuke ønskes alle. F828 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå