Andyax Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 (endret) Hei Jeg lurer på om det er mulig å fjerne farger på bilder, slik at man kan legge et annet bilde under, uten å bruke sånn vanlig bluescreen i Adobe Premiere 1.5? Jeg skal legge to bilder sammen slik at man ser en mann i forgrunnen av en skog. Hvis mannen står forran en hvit vegg når han blir filmet, kan jeg da fjerne denne hvite veggen når jeg redigerer, slik man gjør med bluescreen? Vet du hvordan gjør man dette i Adobe Premiere pro 1.5? Takk for svar Anders Endret 7. april 2005 av Andyax Lenke til kommentar
NickFalk Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Kjenner ikke Premiere, men har akkurat gjort det du skriver om i FCP ved å bruke en kombinasjon av Garbage-mattes og Colour-keying. Du kan jo sjekke om det finnes noen lignende key/matte filters i Premiere? Lenke til kommentar
andm Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Du kan bruke "Chroma key", om jeg ikke tar helt feil, men resultatet vil høyst sannsynlig bli ubrukelig. Det er allikevel verdt et forsøk. Bare husk å ha så jevn belysning som overhodet mulig! Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Kvit seier du? Vel. Det *kan* gå. Men kvit er ingen god «farge» å keye på... Eller, - kjem jo an på kva du skal ha i det kvite. Same kva; det er fullt mogleg dèt... Du kan jo òg teikne key-matter sjølv, men det kan vere stress, kjem an på kor mykje bevegelse det er i biletet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå