JohnDoe Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 MSI KT3 ULTRA 256Mb Mosel 2700 DDR Gainward GF4 MX460 WD 80 gig 5400 Dette oppsettet fungerer greit, men innimellom når maskinen booter stopper alt opp. Det kommer 2 korte pip + 8 lengre pip. Skjermen slår seg av og D-Bracket LED'en viser at noe er feil med "testing RTC (Real Time Clock)". Har oppdatert til siste bios uten noen forskjell, så hvis noen der ute har en fornuftig løsning på problemet vær vennlig å si i fra... :smile: På forhånd takk JD Lenke til kommentar
JohnDoe Skrevet 5. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2002 Denne posten er bare en keepalive post... Hvis noen har noen synspunkter vær vennlig å si i fra.. begynner å bli lei det her nå ... : JD Lenke til kommentar
boza Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 Sjekket klokke instillingene i BIOS? Sjekk at batteriet på HK sitter ordentlig nedi, dytt det ned littegrann?! Vet ikke om det hjelper men, kan velkanskje prøve? Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 Både Award og Ami har vel oversikter over hva beepekodene betyr? Jeg vet riktignok ikke akkurat hvor på nettet disse finnes... Lenke til kommentar
JohnDoe Skrevet 5. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2002 BIOS skal være korrekt innstilt, og batteriet sitter som det skal. Sjekket http://www.ami.com og fant ut at 8 pip skulle bety: Display memory error. Kan det være at Gainward kortet ikke er 100% kompatibelt med KT3 kortet? JD Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 eller at minnet på grafikkortet ikke er helt tipp topp. det høres btw nesten ut som et lignende kompabilitetsproblem som jeg hadde med abit kt7 kortene og asus gf2. Noen ganger bootet den feilfritt, andre ganger forble skjermen svart og det kom bipe lyder, dog jeg husker ikke hvilken rekkefølge. Jeg har foresten et msi k3t ultra-aru med 512mb pc2700 samsung ram og et inno3d gf2 gts, fungerer helt fint uten problemer. Lenke til kommentar
JohnDoe Skrevet 5. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2002 Hmmm, skal teste det rett over helgen.... poster igjen resultatet over helgen... Takk for all hjelp så langt :smile: JD Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 Quote: Den 2002-07-05 14:43, Zerge skrev:eller at minnet på grafikkortet ikke er helt tipp topp. det høres btw nesten ut som et lignende kompabilitetsproblem som jeg hadde med abit kt7 kortene og asus gf2. Noen ganger bootet den feilfritt, andre ganger forble skjermen svart og det kom bipe lyder, dog jeg husker ikke hvilken rekkefølge. Jeg har foresten et msi k3t ultra-aru med 512mb pc2700 samsung ram og et inno3d gf2 gts, fungerer helt fint uten problemer. Dæven.. akkurat det samma hente med mitt gamle Abit KT7a og Asus v7700... hente noen ganger at den ikke startet opp og skjermen ble svart, dog, en restart så bootet den feilfritt. Nå med mitt nye hovedkort Microstar KT3 Ultra-Aru fungerer det bra, til deg som startet posten kan jeg si at du bør sjekke MSI sine hjemesider og lese manualen... Lenke til kommentar
JohnDoe Skrevet 5. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2002 Lese manualen ja... kan den nesten utenat nå.... MSI sine hjemmsider.... nja... er ikke mye hjelp å få der... MSI forumet er flyttet og på den nye midlertidige adressen er det ingen poster som kan hjelpe meg :sad: Synes også at MSI manualen er noe mangelfull ivertfall sammenlignet med manualer fra f.eks ABIT. Jaja... ordner seg nok :smile: JD Lenke til kommentar
Kina bill Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 Kanskje et skudd i mørke, men du kan lese det jeg startet ref. post med her: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=36733&forum=24 En av de beste forumene som finnes for MSI baserte hk (og bl.a. Asus) er amdmb sitt. Direktelink til MSI hk. forumet: http://www.athlonmb.com/vb/forumdisplay.php?forumid=12 Oversikt over samtlige amdmb forum: http://www.athlonmb.com/vb/index.php Rune. Lenke til kommentar
JohnDoe Skrevet 9. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2002 Har nå byttet ut Gainward GF4 MX460 kortet med et gammelt Matrox G400 kort.. voila... alt fungerer uten en eneste feilmelding. Så da har jeg et nytt spm. Hvilket skjermkort vil fungere 100% sammen med MSI KT3 ultra kortet?? Takker for all hjelp så langt :smile: JD Lenke til kommentar
muv Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 Abit Siluro GF4 Ti4400... det har jeg på mitt MSI KT3 ULTRA ARU, og det fungerer helt fint... eneste haka er at det sikkert er veldig vanskelig å få tak i, ute av produksjon... Lenke til kommentar
JohnDoe Skrevet 10. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2002 Det var da typisk.... Noen andre som kan anbefale fungerende kombinasjoner? Helst i prisklasse rundt MX460 eller TI4200 JD Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Hvis Abit GF4ti4400 funka så bør vel også Abit GF4ti4200 funke? Eneste problemet er at de er så godt som umulige å få tak i. Er så stor etterspørsel at det halve kunne være nok (dessuten har Abit-korta fått mye skryt pga bra signal og lav støy :wink: ) Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Jeg leste noe om GF4MX problemer men noen av deres chipset for en del måneder siden. Kan ikke gi deg en link, men kan si at det er bare MX kortene som bugger. BTW: stop using my nick :smile: Lenke til kommentar
boza Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Jhondoe: Jeg har et MSIk3t Ultra-C hk og Creative GF4Ti4200 som fungere perfekt,iallefall for meg. Og som jeg har hørt/lest her på forumet så er MSI,Creative eller vice verca, samme produsent/type... Så det burde jo harmonere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå