StepOw Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 (endret) Hei Jeg skulle formatere en disk, så jeg stappet full en annan disk med tinge (Seagate Barracuda 7200.7 200GB IDE ATA/100 8MB 7200RPM) . Så før jeg formaterte gikk jeg inn på disken for å sjekke noe, men da sto det at filene var uleselige eller noe.. husker ikke helt korekt. Så jeg restarta pcn, men før jeg kom inn i windows bejynte windows å slette alle filene på disken.. Den slettet ALT, 170 gb med ting som jeg har brukt mye tid på å få tak i. Stort sett var dette filmer... Noen måte å få tilbake den gamle dataen?????? Er så utroli surt. Forøvringt har jeg et abit nf7-s med 2x160gb s-ata og 120 gb ide alle tre WD... Dette var første gang jør prøvde Seagate Barracuda, vææ... Har noe greier innpå den nå, og de funker...er ikke så masse da, det tørr jeg ikke! Takker for alle tilbakemeldinger! Endret 7. april 2005 av StepOw Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Har lagt merke til endel tråder med tilsvarende problemer. Jeg har en følse av at det henger sammen med 48-bit LBA grensa. Som alle kan se er det stadig noen som kjøper seg en ny stor disk og lurer på hvorfor de ikke finner mer enn 127 GB. Så det er ikke tvil om at mange mangler kunnskap om dette. Så er det muligens noen som finner omveier for å benytte hele disken uten å oppdatere Windows på riktig måte. Da er resultatet gitt, når disken fylles opp forbi 127 GB så blir partisjonen ødelagt. Vet selvsagt ikke om det er derfor du har problemer, men symptomene kan passe. Lenke til kommentar
StepOw Skrevet 7. april 2005 Forfatter Del Skrevet 7. april 2005 Tviler på dette i og med at jeg formaterte den når jeg fikk den, fikk alt jeg skulle ut av den. Har ikke gjort noe får å få bruke hele disken... Men finnes det noe muligheter for å få tilbake data?? Lenke til kommentar
Palsam Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 For noen uker siden var jeg i noenlunde samme situasjon som deg. En 80GB Maxtor disk begynte å svikte, slik at jeg ikke fikk tak i ca. 60GB data som lå på den. Prøvde via Windows og DOS uten hell. Etter en del mislykkede forsøk på "uthenting", prøvde jeg EasyRecovery Pro fra Ontrack. Fikk hentet ut de aller fleste filene (med unntakk av de som jeg antar lå i hardt skadede sektorer). Verdt et forsøk. :-) Lenke til kommentar
Nvidia Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Programmet GetDataBack skulle klare dette fint, reddet mine 20gb med data en gang i tiden. (Alle filene var 100% i orden etterpå) Det jeg gjorde var at jeg installerte en ny disk på 160gb, og fikk selvsagt bare 127gb (kjørte Windows 2000), så for å få de siste GigaBytene så satte jeg inn en Windos Xp cd med Service Pak 1 innebygd og fixa de siste 30gb'ene, startet så opp windows 2000 igjen å den fant de siste 30gb'ene som manglet, formaterte den nye partisjonen og trodde alt var i orden. Men når jeg startet maskinen på nytt så var plutselig 127gb partisjonen borte, det sto bare "Raw" på filsystemet etterpå (testet den i en annen maskin). Trodde nå at alt håp var ute for filene mine, men med GetDataBack klarte jeg å få ut de aller vigtigste filene over på en annen disk (griseflaks) Har lært av dette og kjører nå en opdatert utgave av Windows Xp Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Har lært av dette og kjører nå en opdatert utgave av Windows Xp Mener du at du lastet ned Windows Update filer eller at du byttet til sp2? Støtter ikke sp1 mer enn 127 gb med data.... Lenke til kommentar
StepOw Skrevet 7. april 2005 Forfatter Del Skrevet 7. april 2005 neeeeei! Kjørte get back data, og fant ingen av de mistete filene Prøvde easy recovery også, men den bare lukket seg automatisk hver gang jeg prøvde noe der.... Finnes det noen andre muligheter? eller er dataen borte for altid??? Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Jaiks. Har hatt dette problemet 3 ganger jeg. Har en 160 gigs hdd som sviktet gang på gang etter noen måneder. Fant ut at dette skyltes Windows XP. Tror jeg vertfall. Det hele startet da jeg lånte en pirat kopi av Xp på lan, formaterte og vips der var alle filene borte.(har en annen hdd til filene). Eneste løsninga jeg kom til var å instalere med en annen cd, da gikk vertfall problemet mitt bort. Etter ei stund fant jeg også ut at jeg kunne få tilbake filene med et program. Fikk tilbake 30-40% av filene mine med et program som heter magic_demo. Lenke til kommentar
StepOw Skrevet 7. april 2005 Forfatter Del Skrevet 7. april 2005 Fikk ikke noe napp med magic demo heller Så utroli surt, neste 200gb med ting borte vekk:( Lenke til kommentar
CrazyD Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 (endret) http://www.runtime.org/ link til GetDataBack... *edit* så ikke du sa du hadde prøvd...men det funket dritbra for meg...fant bortimot alt...er du sikker på du leste readme og kjørte det riktig? Endret 8. april 2005 av CrazyD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå